شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : 15364
حجت الاسلام آتش زر تاكيد كرد:

حركت جدي طرح حرم تا جمکران در دولت نهم و دهم شكل گرفت

قم نيوز : قم نیوز: رئيس شوراي اسلامی شهر گفت: حركت جدي و اساسي پرو‍ژه بلوار پيامبر اعظم (حرم تا جمکران) در شوراي اسلامی شهر سوم،آن هم به دليل نگاه ويژه دولت نهم و دهم به اين طرح آغاز شد.
حركت جدي طرح حرم تا جمکران در دولت نهم و دهم شكل گرفت
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام والمسلمين آتش زر در مراسم شكرانه خدمت كه شامگاه روز چهارشنبه با حضور جمعي از مديران ارشد استان قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد با اشاره به اينكه بهره برداري از پروژه حرم تا جمکران حدود 18 سال به طول انجاميده است اظهار داشت: بازگشايي اين بلوار با همت خدمتگزاران شهر مقدس قم توانست اتصال بين حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمكران را برقرار كند. 

وي ادامه داد: اين پروژه در زمان مسئوليت آقاي بشارتي در وزارت كشور آغاز شد و عمليات تملك و اجراي آن به شهرداري تهران سپرده شد كه متاسفانه در ابتداي شروع كار به دليل تغييرات مديريتي اين پروژه چند سال متوقف ماند. 

رئيس شوراي اسلامی شهر قم با بيان اينكه با پيگيري‌هاي شوراي شهر اول اين پرو‍ژه از شهرداري تهران به شهرداري قم منتقل شد افزود: از آن پس هر چه در توان داشتيم به كار گرفتيم تا مرحله تملك املاك واقع در اين طرح را به اتمام برسانيم ولي با توجه به محدود بودن بودجه شهرداري قم اين كار به كندي پيش مي رفت.

آتش زر ادامه داد: حركت جدي و اساسي اين پرو‍ژه در شوراي شهر سوم آن هم به دليل نگاه ويژه دولت نهم و دهم به اين طرح آغاز شد كه طي آن با جلساتي كه برگزار شد، آقاي احمدي نژاد دستور استفاده از تسهيلات و فروش اوراق مشاركت را صادر كردند، اين تصميم در شوراي اسلامی شهر مصوب شد و سپس با حمايت يكي از مراجع تقليد و دستور رئيس جمهور مشكلات و موانع برطرف شد و توانستيم اوراق مشاركت را فروخته و ادامه كار اين پروژه را از سر گيريم. 

وي افزود: استانداران و شهرداران مختلفي براي اجرا شدن اين پروژه تلاش كردند ولي با روي كار آمدن مهندس پيريايي و آقاي دلبري اين كار سرعت بيشتري گرفت و قسمت اول آن به بهره‌برداري رسيد. 

رئيس شوراي  اسلامی شهر در پايان با اشاره به اينكه اين پروژه بايد پاسخگوي تمام مسائل شهر باشد خاطر نشان كرد:  تصميم جدي ما اين است كه از اين پروژه براي رفع نيازهاي فرهنگي، خدماتي و آموزشي قم استفاده كرده و كمتر براي پرداخت بدهي ها كاربري تجاري بدهيم و اين مهم نيازمند مشاركت همه خدمتگزاران و دلسوزان شهر كريمه اهل بيت (س) است تا اين بلوار در آينده آينه تمام نماي قم براي زائران داخلي و خارجي قرار گيرد.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdci5paz.t1awq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما