دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : 15432
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم خبر داد:

فعالیت 5 هزار نیروی تذکر لسانی در قم

قم نيوز : قم نیوز: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: در موضوع جامعه ناصحین استان در حال حاضر 5 هزار نفر از نیروهای تذکر لسانی در مساجد و در قالب هیئت‌ها فعالیت می‌کنند.
فعالیت 5 هزار نیروی تذکر لسانی در قم
 به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی سلیم‌زاده یکشنبه شب در همایش تلاشگران عرصه امر به معروف و نهی از منکر که در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، فعالیت‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: ستاد مرکزی از سال 1373 با دستور رهبر معظم انقلاب و زیر نظر ایشان فعالیت خود را به دبیری آیت‌الله جنتی آغاز کرده است.
 
وی افزود: نمایندگان ولی‌فقیه در هر استان ریاست شعبه‌های استانی این ستاد را بر عهده دارند و در قم هم حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی این مسئولیت را بر دوش گرفته‌اند.
 
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه چند معاونت برای این ستادها در نظر گرفته شده است، گفت: تشکیل شوراهای امر به معروف در هر مرکز درمانی و اداری یکی از مصوبات این ستاد است؛ معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در حال حاضر مسئولیت معاونت ادارات و کارخانجات ستاد را که مراکز درمانی هم زیر نظر آن فعالیت می‌کنند، دارد.
 
وی ادامه داد: تبلیغ، پژوهش، آموزش و فعالیت‌های رسانه‌ای هم توسط معاونت فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم در دستور کار قرار دارد و حجت‌الاسلام اسکندری مسئول آن است.
 
سلیم‌زاده یکی از مهم‌ترین بخش‌های این ستاد را معاونت تشکل‌های مردمی دانست و خاطرنشان کرد: آموزش اصناف و اعضای هیئت‌های مذهبی در قالب کار تشکیلاتی جزو وظایف معاونت مذکور هستند.
 
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم فعالیت معاونت اجرایی ستاد را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: لازم است دستگاه‌هایی انتظامی، نظامی و قضایی استان در قالبی هماهنگ با این ستاد فعالیت کنند که این معاونت کار مربوط به هماهنگی‌ها را انجام می‌دهد و وظیفه پشتیبانی از آمران به معروف را هم بر عهده دارد.
 
وی با اشاره به فعالیت گسترده نیروی انتظامی استان قم در بحث پشتیبانی از آمران به معروف گفت: در حال حاضر قم در این زمینه بهترین رتبه را دارد.
 
سلیم‌زاده با بیان اینکه آمران به معروف زیرپوشش نیروی انتظامی استان فعالیت می‌کنند، افزود: دادستانی و دادگستری استان هم پشتیبانی از این افراد را بر عهده دارند.
 
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم با تاکید بر ترویج این فریضه الهی به عنوان تکلیفی همگانی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرموده‌اند که فرهنگ «به من چه؟ به تو چه؟» باید از جامعه حذف شود.
 
وی افزود: در موضوع جامعه ناصحین استان قم هم در حال حاضر 5 هزار نفر از نیروهای تذکر لسانی در مساجد و در قالب هیئت‌ها فعالیت می‌کنند.
 
سلیم‌زاده با اشاره به پیشگامی استانداری قم در زمینه تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر گفت: این شوراها در همه ادارات و نهادهای قم تشکیل شده‌اند.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcewe8z.jh8nxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما