دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : 15639
معاون ستاد احیای امر به معروف قم عنوان کرد:

پیشگیری از سرقت مسلحانه با نهی از منکر /خرسندی مقام معظم رهبری از تذکر زبانی مردم قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: از زمانی که نیروهای مردمی در یک عملیات سرقت مسلحانه وارد عمل شدند دیگر هیچ سرقت مسلحانه‌ای در این شهر رخ نداده است.
پیشگیری از سرقت مسلحانه با نهی از منکر /خرسندی مقام معظم رهبری از تذکر زبانی مردم قم
 به گزارش قم‌نیوز، حجت‌الاسلام حسین احمدی بعدازظهر امروز در نخستین بزرگداشت شهدای امر به معروف و نهی از منکر استان قم که در سازمان تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد به شهامت آیت‌الله بافقی در تذکر به خانواده رضاشاه اشاره کرد و اظهار کرد: آیت‌الله بافقی یکی از مسئولان دفتر آیت‌الله عبدالکریم حائری موسس حوزه علمیه قم بود که زن و فرزندان رضاشاه، وقتی بدون رعایت پوشش وارد صحت عتیق حرم مطهر حضرت معصومه(س) شده بودند به آنها تذکر داد. 
 
وی گفت: آیت‌الله بافقی وقتی با صحنه بدحجابی آنها مواجه شد از خادمان خواست به آنها تذکر دهند ولی خادمان حرم به خاطر ترس از شاه از این کار امتناع کردند، سپس خودشان به زن و فرزندان شاه تذکر داد و گفت حرم مطهر جای بدحجابی نیست.
 
معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: پس از این تذکر، زن شاه تلگرافی به تهران زد و به شاه گفت برای چه نشسته‌ای که به زن و بچه‌هات در حرم اهانت کردند.
 
احمدی گفت: رضاشاه به حرم حضرت معصومه(س) رفت و در همان ایوان آیت‌الله بافقی را با عصا و چوب کتک زد و نقل است به گونه‌ای پهلوهای آن عالم بزرگوار را لگد زد که ایشان بیمار شدند.
 
وی با بیان اینکه بعد از این جریان آیت‌الله بافقی به شهر ری تبعید شد اظهار کرد: آیت‌الله حق شناس نقل کرده‌اند که بعد از مدتی به دیدار آیت‌الله بافقی رفت و آیت‌الله بافقی به وی گفته بود که به خاطر ضرب و شتم‌های رضاشاه تا آن موقع وضوی جبیره می‌گرفت.
 
معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: در  تاریخ کسانی مثل آیت‌الله بافقی، شهید سعیدی و شهید نواب صفوی از پرچمداران امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ما بودند.
 
پیشگیری از سرقت مسلحانه با نهی از منکر مردم قم
 
احمدی به شهادت 4 نفر از شهروندان قمی در یک سرقت مسلحانه اشاره کرد و افزود: یک سرقت مسلحانه در پاساژ ملت اتفاق افتاد که قبل از اینکه نیروی انتطامی وارد عمل شود، خود مردم وارد عمل شدند و 4 نفر از نیروهای مردمی در دفاع از شهر شهید شدند.
 
وی گفت: وقتی این جریان را خدمت مقام معظم رهبری گزارش دادند، ایشان با خرسندی از این ایستادگی فرمودند از مردم قم غیر از این توقع نیست که خودشان وارد عمل شوند و جلوی منکرات را بگیرند.
 
احمدی از آن جریان به بعد هیچ سرقت مسلحانه‌ای در قم رخ نداده است، یعنی سارقان این پیام را دریافت کرده‌اند که مردم با آنها مقابله می‌کنند.
 
معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در پایان تصریح کرد: اینها الگوهایی برای ما هستند که با مشاهده منکرات، حداقل تذکر لسانی را داشته باشیم.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcdn90f.yt0ks6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما