دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : 15438
مسئول واحد ارشاد حرم مطهر حضرت معصومه(س):

۱۰۰۰ خادم افتخاری در واحد ارشاد حرم حضرت معصومه(س) فعالیت می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: مسئول واحد ارشاد حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: ۴۷۱ خادم برادر و ۵۳۲ خادم خواهر به صورت افتخاری در واحد ارشاد آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) فعالیت می‌کنند.
۱۰۰۰ خادم افتخاری در واحد ارشاد حرم حضرت معصومه(س) فعالیت می‌کنند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام رئوفی مسئول واحد ارشاد حرم مطهر حضرت معصومه(س) در همایش تلاشگران عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان قم، با اشاره به همکاری خادمان افتخاری با واحد ارشاد حرم حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: 471 نفر خادم برادر در واحد ارشاد داریم که 130 نفر آن‌ها روحانی هستند و بخش عمده ای از آنان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند که فی سبیل الله و بدون دریافت هیچ مزدی فعالیت می‌کنند.
 
وی ادامه داد: در بخش بانوان 532 خادم خواهر حضور دارند که 150 تن از آن‌ها از فارغ التحصیلان جامعه الزهرا هستند و برخی از آنان اهل تبلیغ هم هستند.
 
رئوفی برنامه واحد ارشاد حرم را گسترش حضور خادمین ارشاد به اطراف حرم مطهر دانست و افزود: سیاست آستانه حضرت معصومه، گسترش حضور خادمین ارشاد در اطراف میدان آستانه، خیابان‌های اطراف حرم همچون ارم و بلوار بهار و نیز میدان بزرگ امام خمینی(ره) است.
 
مسئول واحد ارشاد حرم مطهر حضرت معصومه با اشاره به ضرورت فعالیت کارشناسانه گفت: باید با برنامه ای پنج ساله و به صورت کارشناسی  از فضای استان قم حراست کنیم که در این سال‌های اخیر مورد تعرض دشمن قرار گرفته است.
 
رئوفی حرم مطهر را مانند سنگر خط مقدم دانست و گفت: همه افرادی که در حرم حضرت معصومه فعالیت می‌کنند، وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده دارند.
 
وی اضافه کرد: شهر قم نیز از تهاجم گسترده فرهنگی دشمن به کشور بی نصیب نبوده است و این تهاجم به شکل‌های مختلفی بروز پیدا کرده است.
 
مسئول واحد ارشاد حرم مطهر حضرت معصومه با اشاره به پدیده‌های نوظهور در بین زائرین اظهار کرد: در مبادی ورودی حرم گاهی اوقات با مواردی مواجه می‌شویم که زنانی با آرایش غلیظ قصد ورود به حرم را دارد که پدیده‌ای نوظهور است.
 
وی ادامه داد: امر به معروف کردن یک بانوی آرایش کرده سخت است و گاه خادمین با شرایط سختی روبرو می‌شوند.
 
رئوفی عوامل فراوانی را در پند گرفتن افراد موثر دانست وافزود: هر چند به افراد تذکر لسانی داده می‌شود، اما در پند گرفتن یا نگرفتن او عوامل دیگری موثر خواهد بود، لذا باید با یک سیاست نرم با آن‌ها برخورد شود.
 
مسئول واحد ارشاد حرم مطهر حضرت معصومه با اشاره به ضرورت‌های امر به معروف و نهی از منکر در قم گفت: قم شهری است که همه مردم باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشند و باید کارگروه‌های مختلفی تشکیل شود تا کار امر به معروف تخصصی شود.
 
وی اضافه کرد: در صحن‌ها و شبستان‌های مسئول امر به معروف و نهی از منکر هستند که  آشنایی کامل را به حوزه مسئولیت خود دارند.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcaayn6.49nme15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما