پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : 15567
منبع : قم نیوز
شهردار کلانشهر قم:

به دنبال یکسان کردن سرانه خدمات شهری در همه مناطق قم هستیم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: تاکید کرده ام که شیوه ارائه کارها و خدمات در دوره چهار ساله باید به شکلی باشد که در پایان این دوره، سرانه خدمات در مناطق مختلف یکسان باشد.
به دنبال یکسان کردن سرانه خدمات شهری در همه مناطق قم هستیم
خبرگزاری تسنیم: شهردار قم گفت: فروش تراکم برای تامین هزینه‌های شهرداری و کسب درآمد، نوعی جفا و خیانت به آیندگان است و بایستی به سمت درآمدهای پایدار و مفید برای شهر برویم.

به گزارش قم نیوز، شهردار کلانشهر قم، محمد دلبری که صبح امروز به همراه شهرداران منطقه ۲ و ۶ قم و تعدادی از معاونت‌های شهرداری قم، با احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی دیدار می‌کرد، با اشاره به همکاری‌های امیرآبادی با شهرداری قم، اظهار کرد: فعالیت‌های حضرت عالی در زمینه رفع مشکلات شهری در مجلس شورای اسلامی و وزارت خانه‌های مختلف، شایسته تقدیر است.

دلبری افزود: یکی از اقدامات شایسته تقدیر و تشکر شما، کمک برای جمع آوری ریل راه آهن برای راه اندازی بلوار پیامبر اعظم(ص) و جمع آوری مابقی آنهاست زیرا این ریل اگر چه قبلا منشاء خدمات بوده است، اما اکنون جمع کردن آن نیز خدمت دیگری به شهر قم است.

شهردار قم تصریح کرد: پی گیری دیون دولت به شهرداری قم از دیگر زحماتی است که شما کشیده اید و ۵۰ میلیارد تومان آن در دست اقدام است و شهرداران کلانشهرهای دیگر، از اینکه برای ایشان اقدام نشده است، ولی برای قم اقدام شده است، متعجب بودند.

سکان دار شهرداری قم افزود: موضوع دیگری که مطرح است، بحث پردیسان است. مراجع تقلید از جمله حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر ارائه خدمات و رفع مشکلات پردیسان تاکید کرده اند. متاسفانه پردیسان وضعیت یک بام و دو هوایی دارد. از یک طرف این منطقه تحویل شهرداری به طور کامل نشده است و از طرف دیگر برخی کارها در پردیسان نشده است و باید انجام شود که رفع مشکلات با پی گیری شما بهتر انجام می‌شود.

دلبری تصریح کرد: در موضوع اصلاح قوانین، واقعا مشکلات زیادی وجود دارد. نزدیک به ۱۵ سال قبل دولت مکلف بوده است که قانون مدیریت جامع شهری و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری را بیاورد که این کار انجام نشده است.

وی افزود: در بسیاری از شهرها فاجعه ای اتفاق افتاده است و شهر فروشی و آینده فروشی، صورت گرفته است. فروش تراکم برای تامین هزینه‌های شهرداری و کسب درآمد، نوعی جفا و خیانت به آیندگان است و بایستی به سمت درآمدهای پایدار و مفید برای شهر برویم.

شهردار قم خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها هیچ محدودیتی برای فعالیت اقتصادی ندارند و می‌توانند در کارهای اقتصادی مانند معادن سرمایه گذاری کنند تا منفعت معدن به مردم شهر برسد.

سکان دار شهرداری قم با اشاره به گران شدن هزینه قیر، اظهار کرد: کارخانه آسفالت شهرداری قم ساخته شده است و باعث تولید آسفالت با کیفیت شده است اما ممکن است دیگر استفاده از آسفالت به صرفه نباشد و باید به دنبال فناوری‌های جدید باشیم تا هزینه کمتری داشته باشد.

دلبری در ادامه به تصمیم شهرداری برای ساخت کارخانه جدول اتوماتیک اشاره کرد و افزود: بسیاری از پروژه‌های شهرداری معطل جداول اتوماتیک بودند و به عنوان مثال پروژه پیامبر اعظم(ص) چندین وقت معطل این جداول بود که این کارخانه در حال راه اندازی است.

شهردار کلانشهر قم با اشاره به ابزار تغییر کاربری که در دست شهرداری است، تصریح کرد: این ابزار باید برای خود مردم استفاده شود نه اینکه توسط سودجویان یا دیگرانی که سرمایه گذاری می‌کنند، استفاده شود و سود آن به ایشان برسد.

وی افزود: باید به سمتی برویم که همه مردم در خدمات و عمران شهری سهیم باشد و همه ضمن استفاده از خدمات، هزینه‌های شهر را نیز بپردازند.

دلبری با اشاره به نکات مطرح شده توسط آیت الله مکارم شیرازی خطاب به شهرداری قم، تصریح کرد: آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند که قاضی، طلبه و نیروهای ادارات و سازمان‌ها در قم تربیت می‌شود و به رایگان به ادارات و سازمان‌ها می‌رود و قم هزینه آن را می‌دهد.

وی افزود: از همراهی شما با مدیریت شهری تشکر می‌کنم و امیدوارم با همکاری شما حل مشکلات شهری سرعت بیشتری بگیرد. من تاکید کرده ام که شیوه ارائه کارها و خدمات در دوره چهار ساله باید به شکلی باشد که در پایان این دوره، سرانه خدمات در مناطق مختلف یکسان باشد.
انتهای پیام
https://qomnews.ir/vdcd5k0f.yt0k96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

جلیلیان
از ایشان تشکر میکنیم به نمایندکی از اهالی نیروگاه