يکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 1562

مسابقات قرآن و حدیث طلاب آفریقا در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: مرحله مقدماتی بخش شفاهی هفدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث طلاب آفریقایی مقیم قم در مدرسه حجتیه برگزار شد.
مسابقات قرآن و حدیث طلاب آفریقا در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، مسئول دبیرخانه هفدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه در حاشیه برگزاری این مسابقات که شامگاه شنبه برگزار شد گفت: در این مسابقات ۲۴ نفر از طلاب آفریقایی شاغل به تحصیل در جامعه المصطفی(ص) با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و نفرات برتر در هر رشته به مرحله نهایی راه خواهند یافت.

علیرضا قربانی افزود: این مسابقه در رشته‌های حفظ کل، ۲۰ و ۱۵ جزء همچنین ترتیل و تحقیق، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه و اذان و مناجات برگزار می‌شود.

قربانی با اشاره به شعار محوری هفدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در سال جهاد اقتصادی و تقارن آن با بیداری اسلامی مسابقات رشته‌های مختلف با محوریت این دو موضوع همچنین موضوع محوری سال جامعه المصطفی یعنی تربیت معنوی و اخلاقی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور ۳۷۴ نفر از طلاب غیرایرانی از پنج قاره جهان در این مسابقات بیان داشت: طلاب غیرایرانی مقیم ایران اعم از خواهر و برادر به پنج منطقه تقسیم بندی شدند و رقابت‌های قرآنی و حدیثی خود را آغاز کرده‌اند که رقابت خواهران طلبه نیز در روزهای ۲۱ و ۲۲ در موسسه عالی بنت الهدی صدر در حال برگزاری است.

قربانی اضافه کرد: تاکنون رقابتهای ۳ منطقه برگزار شده و ۲ منطقه دیگر نیز روزهای یکشنبه و چهارشنبه رقابت های را دنبال می کنند و در نهایت نفرات برتر در هر رشته به مرحله نهایی معرفی خواهند شد.

حضور ۷۰ کشور در مسابقات
مسئول دبیرخانه هفدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به حضور بیش از ۷۰ ملیت در این مسابقات اظهار داشت: هفدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث طلاب غیرایرانی در سه بخش کتبی، شفاهی و آثار با حضور بیش از سه هزار نفر برگزار می شود.

وی توجه به حدیث و ادعیه را از ویژگی‌های دوره های اخیر المپیادهای قرآن و حدیث طلاب غیرایرانی عنوان و اضافه کرد: این موضوع در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر آشنایی بیشتر طلاب غیرایرانی با ادعیه و زیارات و حدیث انجام می‌شود و با استقبال خوبی از سوی طلاب روبرو است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.vdyiw6dt0giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما