دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : 15649
فرمانده انتظامی استان قم:

رویکرد نیروی انتظامی دین‌مدار و اجتماع‌محور است

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده انتظامی استان قم با بیان این‌که رویکرد نیروی انتظامی، ‌رویکردی دین‌مدار، اجتماع محور و اخلاق‌مدار است، گفت: گرچه ما با شاخص‌های آرمانی فاصله داریم اما تلاش‌های زیادی در این زمینه برای رسیدن به آن جایگاه در حال پیگیری است.
کاظم مجتبایی. فرمانده انتظامی استان قم
کاظم مجتبایی. فرمانده انتظامی استان قم
 به گزارش قم نیوز، به نقل از پایگاه خبری پلیس، نشست تخصصی با حضور مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، یکی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، رئیس پژوهشکده جغرافیای انتظامی سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا، روسای دانشگاه‌های قم، ‌معارف و پیام نور مرکز قم و ‌فرمانده انتظامی استان قم در سالن اجتماعات دفتر حوزه علمیه قم برگزار شد.
 
کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسه را محور قراردادن دین در تمام حوزه‌های مطالعاتی ذکر کرد.
 
وی با بیان اینکه در هر استانی در رابطه با مقوله امنیت حوزه‌ای برای آن تعریف شده است، حوزه دین و امنیت را حوزه مطالعاتی فرماندهی انتظامی استان قم عنوان و بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های دینی استان تاکید کرد.
 
فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: حوزه دین حوزه‌ای گسترده و زیربنایی و زمینه‌ساز سایر فعالیت‌ها محسوب می‌شود و همه حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در صورتی که زیربنای دینی نداشته باشند منحرف می‌شوند.
 
مجتبایی در ادامه با اشاره به سوره مبارکه حجرات افزود: 40 موضوع امنیتی، اخلاقی فقط در سوره حجرات در ارتباط با تجسس، عصیان، کفر، سوء‌ظن و ... آورده شده است که بیانگر اهمیت امنیت اخلاقی و اجتماعی در دین و قرآن است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رویکرد نیروی انتظامی، ‌رویکردی دین‌مدار، اجتماع‌محور و اخلاق‌مدار است گفت: گرچه ما با شاخص‌های آرمانی فاصله داریم اما تلاش‌های زیادی در این زمینه برای رسیدن به آن جایگاه در حال پیگیری است.
 
فرمانده انتظامی استان قم ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌ها بین دو مجموعه پلیس و حوزه‌های دینی و علمیه اظهار داشت: ظرفیت دینی بسیار بالای استان قم سبب شده تا این استان کشور را در حوزه دین و امنیت پشتیبانی کند.
 
مجتبایی با اشاره به تعاملات صورت گرفته با مراکز علمی استان افزود: این فرماندهی با طرح موضوع دین و امنیت در کرسی‌ها و با تهیه فصلنامه‌ها، جلسات متعددی با اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌های استان اقدامات قابل توجهی را انجام داده و در این زمینه همکاری‌های بی‌نظیری صورت گرفته است.
 
وی در ادامه با ارائه سه پیشنهاد افزود: اول برگزاری کرسی‌های دین و امنیت در حوزه علمیه ایجاد شود، دوم فصلنامه‌ها از پشتیبانی لازم برخوردار شوند و سومین پیشنهاد اینکه یک همایش بین‌المللی در استان قم برگزار شده و از پلیس‌های کشورهای مختلف اسلامی دعوت شود.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdceop8z.jh8nei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما