پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : 15845
آیت الله صافی گلپایگانی:

دعاهای صحیفه سجادیه سند چشم انداز اعصار است

قم نيوز : قم نیوز: همه دعاهاي صحيفه سجاديه به خصوص دعاي مكارم الاخلاق، منشور بلند زندگي و سند چشم‌انداز قرون و اعصار مردم دنيا است.
دعاهای صحیفه سجادیه سند چشم انداز اعصار است
به گزارش قم نیوز، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی طی پیامی به مناسبت همایش سفیران ولایت که در تجلیل از صحیفه سجادیه برگزار شد بیان کرد: با سلام و احترام به عزيزان شركت‌كننده در اين همايش روحاني و معنوي كه با عطر دل‌نشين صحيفه سجاديه معطّر گشته و با نورانيت ادعيه مأثوره از ائمه معصومين(ع) منوّر گرديده است.
 
در ادامه آمده است: در درجه اول بايد اذعان و اعتراف داشته باشيم كه زبان ما الكن و ناتوان است از اينكه درباره اين كتاب بزرگ تربيتي، علمي و معرفتي - كه آن را به حق، زبور آل محمد (ع) ناميده‌اند - سخني عرض كنيم ولي از اين باب كه «ما لا يُدرَك كُلُّه لا يُترَك كلُّه» مطالبي را فقط به عنوان تذكر و يادآوري براي دوستان عرض مي‌كنم:
 
كتاب صحيفه سجاديه كه از لسان مبارك امام زين العابدين سيد الساجدين و نور العارفين حضرت علي بن الحسين (ع)، در مقام عبوديت، خضوع و خشوع به درگاه ذات لايزال الهي با حالت ابتهال و تضرّع و زاري عرض شده است همه‌اش براي انسان‌هاي تشنه‌ معارف زلال توحيدي، درس و حكمت و دانش است؛ درس خداشناسي، پيامبر شناسي و امام شناسي؛ درس مكارم بزرگ اخلاقي، درس سخن‌گفتن انسان نيازمند با خالق هستي، درس عبوديت و بندگي‌نمودن، درس عزّت و شرف انساني، درس خدمت به بندگان، درس حرّيت و فداكاري، درس مبارزه با ظلم و ستمگري، درس رهايي از تعلّقات نفساني و مبارزه با هواي نفس، درس حقوق انسان‌ها بر يكديگر؛ حقوق پدر و مادر به فرزندان و حقوق فرزندان بر والدين و بالاخره درس بنده‌ راستين خدابودن و انسان‌زيستن است.
 
 در ادامه پیام آمده است: امروز ما مي‌توانيم با سربلندي تمام به دنيا اعلام كنيم عالي‌ترين دانشگاه علم، معرفت و اخلاق در دين مقدس اسلام و آن هم در پناه كتاب شريف «صحيفه سجاديه» به روي همه شيفتگان اخلاق و معرفت گشوده شده و همه مي‌توانند در اين دانشگاه به فرا خور حال خود، كسب فيض نموده و معناي واقعي انسان‌بودن و راه درست و صحيح سعادت و تكامل را درك نمايند.
 
آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه با تاکید بر اینکه دعاهاي صحيفه سجاديه همه  به خصوص دعاي مكارم الاخلاق، منشور بلند زندگي و سند چشم‌انداز قرون و اعصار مردم دنيا است بیان داشت: حوزه‌هاي علميه و دانشگاه‌هاي ما همه بايد درس صحيفه‌شناسي را سرلوحه دروس معرفتي و اعتقادي خود قرار دهند تا بتوانند به افق‌هاي بالاي معرفة الله و معرفت نفس برسند.
 
در ادامه آمده است: متأسفانه، ما و بسياري از مسلمانان از اين دستور بزرگ زندگي غافل گشته‌ايم. اگر همين دعاي مكارم الأخلاق براي ملت و دولت‌هاي اسلامي دستور العمل قرار مي‌گرفت اين همه جنايات، قتل، آدم‌كشي‌ها و بداخلاقي‌ها وجود نداشت.
 
وی در پایان با اشاره به وضعیت کنونی جهان اسلام ابراز داشت: شما امروز وضعيت بسيار اسفناك كشورهاي اسلامي را ببينيد. چرا بايد اين همه مسلمان‌كشي باشد؟!
 
چرا اين همه ذلّت و سرافكندگي در مقابل كفّار و دشمنان اسلام وجود دارد؟!
 
چرا اختلاف در ميان صفوف مسلمانان افتاده و دشمن از اين اختلافات كمال استفاده را مي‌برد؟!
 
آيا غير از اين است كه مسلمانان از معارف بلند قرآن كريم و اهل بيت عليهم‌السلام و ادعيه مأثوره دور گرديده‌‌اند؟!

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdccp4qs.2bqp08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما