چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 15885
استاد حوزه علمیه قم:

قم مرکز ارسال اطلاعات دین اسلام به جهان است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شهر مقدس قم به واسطه حضور حضرت معصومه (س) شرافت دارد، گفت: قم مرکز ارسال اطلاعات دین اسلام و مکتب تشیع به جهان است.
قم مرکز ارسال اطلاعات دین اسلام به جهان است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران ضمن تبریک فرار رسیدن ایام ولادت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه (س) بانویی است که مورد تمجید امام صادق (ع) واقع شده است، در روایتی از ایشان آمده است که یک درب بهشت به واسطه این بانوی بزرگوار از قم به بهشت باز می‌شود.
 
وی ادامه داد: امروز قم مرکز علمی جهان تشیع است و در روایات ما نیز آمده که قم مرکز نشر جهان تشیع خواهد بود و امروز شاهد هستیم که طلاب بیش از 100 کشور در این شهر به تحصیل علوم اهل بیت (ع) مشغول هستند.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بزرگان و مراجع شیعه در شهر قم ساکن هستند، ابراز داشت: به واسطه این حضور و همچنین قرار گرفتن حوزه علمیه در این شهر، مراکز مختلف پاسخگویی به سوالات دینی و اعتقادی ایجاد شده‌اند که با جدیدترین وسائل ارتباطی با تبیین دین مبین اسلام و مکتب تشیع مبادرت می‌کنند.
 
فرحزاد با اشاره به اینکه شهر قم مرکز نشر اطلاعات دینی است، بیان داشت: سرزمین قم مقدس است و امام صادق (ع) فرمودند که فرزندی از فرزندان من در قم دفن خواهد شد، وی شفیع روز قیامت است.
 
وی متذکر شد: اکثر مردم تصور می‌کنند که اگر ائمه اطهار را شفیع قرار می‌دهیم این شفاعت فقط در آخرت کاربرد دارد در حالی که شفاعت در این دنیا نیز وجود دارد و وقتی که در حرم حضرات معصومین توبه و استغفار می‌کنیم از ایشان می‌خواهیم که از خداوند بخواهند به واسطه بزرگی وجودشان و آبرویشان نزد خداوند، از گناه ما چشم پوشی شود و در همین دنیا پاک شویم.
 
استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: دنیا دروازه و مزرعه آخرت است و باید در این دنیا پاک شویم و با بهترین شرایط به خداوند برسیم.
 
فرحزاد در ادامه به تشریح راه‌های پاک شدن قلب و روح انسان از گناهان پرداخت و یادآور شد: تلاوت قرآن نور قلب است که قلب را جلا می‌دهد، چون رابطه‌های خوب با قلب انسان ایجاد می‌شود.
 
وی پایان عنوان کرد: نفس حضور در مسجد مقدس جمکران باعث می‌شود که انسان با جمکرانیان و انسان‌های وارسته آشنا شود که خود تأثیرگذار است. نشستن با خوبان زندگی انسان را عوض می‌کند، همانگونه که نشستن با بدان همین تأثیر را دارد.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcgn79q.ak9n74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما