شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 15930
آیت‌الله حسینی بوشهری:

علما و روحانیون راهنمایان جامعه در فتنه هستند

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: علما چون ستارگان آسمان در شب تاریک هستند که جامعه را راهنمایی کرده و از خطر فتنه و گمراهی حفظ می کنند.
علما و روحانیون راهنمایان جامعه در فتنه هستند
به گزارش قم‌نیوز، آیت الله حسینی بوشهری شامگاه پنج‌شنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله طاهری خرم آبادی(ره) که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت دانش در اسلام، اظهار کرد: یکی از مواردی که قرآن روی آن تاکید دارد، علم و دانش است و شاید در هیچ مکتبی به اندازه اسلام از علم و دانش تجلیل به عمل نیامده است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، افزود: در قرآن در رابطه با جایگاه عالمان، آیات زیادی مطرح شده است در روایات نیز از لسان نبی اکرم، خاتم پیامبران، محمد مصطفی(ص) تا لسان دیگر ائمه، هر کجا که دقت می‌کنیم، می‌بینیم که از از علما به نیکی یاد شده است.
 
آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: رسول الله (ص) می‌فرمایند: هر کسی در بزرگداشت عالمی حرکت کند و وی را تکریم کند، من را تکریم کرده است و هر کس من را مورد تکریم قرار دهد، خدا را مورد تکریم قرار داده است و هر کس خدا را مورد تکریم قرار دهد، راه او به بهشت ختم می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه قم افزود: پس تکریم عالم یعنی تکریم دین و تکریم دین یعنی تکریم خدا و اگر عالمی در جامعه تکریم شود، راه خدا تکریم شده است و ما راه خدا را در جامعه تکریم کرده ایم و این تنها یک نمونه از تعبیراتی که در لسان پیامبر اسلام(ص) آمده است.
 
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در جای دیگری از پیامبر اعظم(ص) تعبیر شده است که نقش عالمان در جامعه، به مانند ستارگان آسمان در بیابان است، آن گونه که ستارگان در شب مردم را راهنمایی می‌کنند، عالمان دین، در فتنه‌ها و گمراهی‌ها و جایی که حق زیر نقاب می‌رود، راهنمای مردم هستند و چهره حق را روشن می‌کنند و به مردم نشان می‌دهند.
 
وی افزود: بی جهت نیست که ابراهیم(ع) از خداوند دو درخواست می‌کند؛ درخواست نخست اینکه خدایا به من حکمت و دانش و مسیر حق ببخش دو مرا جزو صالحان قرار بده، برخوردار شدن از دانش و حکمت و معرفت به این علت است که دچار لغزش نشویم و مردم موقعی که اسم من را می‌شنوند، به نیکی از من یاد کنند.
 
آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: در جامعه افرادی را داریم که در دوران زندگی مورد توجه مردم هستند و برای دیدن آنها تلاش می‌کنند و وقتی از دنیا می‌روند، مردم در عزای ایشان سوگواری می‌کنند.
 
وی با خطاب قرار دادن مردم، خاطرنشان کرد: باید قدر علما را بدانیم زیرا اگر مراجع و علمای ما امروز نبودند و نقش آفرینی نمی کردند، امروز انقلاب ما به اینجا نمی رسید.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: هر موقع جامعه ما دچار ابهام می‌شود، دشمنان بسیج می‌شوند تا جامعه را گمراه کنند اما یک کلام، یک پیام، یک جمله از علمای ما، جامعه را به راه راست هدایت می‌کند.
 
آیت الله حسینی بوشهری با بر شمردن برخی از خصوصیات آیت الله طاهری خرم آبادی(ره) اظهار کرد: وی از روزی که وارد حوزه علمیه قم شده است و در محضر بزرگان حوزه به تحصیل پرداخته است، روز به روز در بین مراجع و علما شناخته تر می‌شده است.
 
وی افزود: وی در محضر امام خمینی(ره) آیت الله محقق داماد، و بسیاری از بزرگان حوزه، قدر فرصت عمر را دانستند و بعد از مدتی نه چندان طولانی، به درجه اجتهاد رسیدند. قلم ایشان و شخصیت ایشان، برجسته بود.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، تصریح کرد: در دوران مبارزه، هر وقت مشکلی در لرستان پیش می‌آمد یا مساله ای بود، امام(ره) ایشان را مامور می‌کرد که مردم را متحد کنند، علما را متحد و مسائل را حل کنند، پس از حادثه 15 خرداد نیز در زمانی که دشمن قدار، آماده ریختن خون مجاهدان راه خدا بود، شجاعانه در صحنه می‌ایستد و شجاعانه مسائل را مطرح می‌کند.
 
وی افزود: در تشییع جنازه ایشان، عموم صحبت‌ها بر این بود که وی امین رهبر انقلاب بود و شور مردم در این مراسمات، نشان دهنده محبت مردم به این شخصیت برجسته بود.
 
آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: این شخصیت برجسته با رهبر معظم انقلاب سالیان متمادی هم رزم و همراه بود و باید گفت عاش سعیدا  و مات سعیدا، حقیقتا این شخصیت‌ها که از جامعه ما می‌روند، ثلمه ای به اسلام وارد می‌شود که چیزی جایگزین آن نمی شود.
 
امام جمعه قم افزود: یکی از دیگر ویژگی‌های این بزرگ این بود که ارادت ویژه ای به اهل بیت(ع) داشت و مجلس روضه در منزل ایشان برگزار می‌شد و خود ایشان نیز در آستانه در می‌نشست و قطرات اشک از دیدگان ایشان روان می‌شد.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdchvwnz.23nmxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما