دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : 16233
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد

اعزام 7 هزار نفر مبلغ در ایام محرم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام هفت هزار مبلغ از ابتدای محرم خبر داد.
اعزام 7 هزار نفر مبلغ در ایام محرم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام غلامعباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: محرم ماه آزادگی، عترت، حریت، سرافرازی دین، عزتمندی مومنان و حماسه‌آفرینی است.
 
وی خاطرنشان کرد: محرم ماه شور و شعور، جاودانگی حق و حقیقت، امر به معروف و نهی از منکر، جهاد و شهادت، احیای ارزش‌های الهی و معارف قرآنی، عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و بصیرت‌افزایی است.
 
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اعزام مبلغ در ایام محرم از سوی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی با توجه به رسالت فرهنگی و تبلیغی خود برای تبیین دین اسلام و ترویج معارف قرآن و اهل‌بیت (ع) به مناسبت دهه اول محرم اقدام به ساماندهی و اعزام مبلغان به اقصی نقاط کشور می‌کند.
 
وی عنوان کرد: ثبت‌نام مبلغان از چهارم آبان در سامانه سمتا آغاز شده که مبلغان می‌توانند با مراجعه به سامانه سمتا نسبت به درخواست و انتخاب محل تبلیغ در آن سامانه اقدام می‌کنند.
 
موسوی یادآور شد: هفت هزار نفر مبلغ به مدت 12 روز از شب اول محرم تا شب شهادت امام سجاد (ع) به مناطق مختلف تبلیغی اعزام می‌شوند.
 
وی عنوان کرد: تعاملی با سازمان تبلیغات اسلامی، ائمه جمعه و نهادهای فرهنگی در خصوص بسترسازی تبلیغی، توزیع مبلغان و نظارت بر کار تبلیغ انجام شده است.
 
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یک جلد کتاب ره توشه راهیان نور و یک جلد کتاب مقتل به عنوان محتوای تبلیغی توسط دفتر تبلیغات تهیه و تدوین شده و در اختیار مبلغان قرار می‌گیرد.
 
وی با اشاره به برگزاری گردهمایی بزرگ مبلغان محرم گفت: این همایش در قم و اصفهان با حضور شخصیت‌های حوزوی و کشوری برای توجیه، راهنمایی، بهره‌گیری مبلغان از محضر بزرگان و انسجام بیشتر در مباحث محرم نهم آبان‌ماه برگزار می‌شود.
 
موسوی یادآور شد: همایش ویژه خواهران مبلغ اعزامی شنبه 11 آبان‌ماه در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود که مبلغان در این همایش با مباحث و شیوه‌های تبلیغی آشنا می‌شوند.
 
وی با اشاره به برنامه‌های مبلغان در ایام تبلیغ گفت: اقامه نماز جماعت اول وقت در ایام محرم، هدایت و تقویت مراسم عزاداری به ویژه ایام عاشورا و تاسوعا، جلوگیری از ترویج خرافات، توجه دادن و تبیین اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از جمله برنامه‌های مبلغان در ایام تبلیغ است.
 
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تبیین مباحثی در زمینه سبک زندگی اسلامی، ازدیاد نسل و اقتصاد، اقتصاد مقاومتی، تبیین نشانه‌های ظهور، حکومت مهدوی و وظایف انسان منتظر، تشکیل جلسات سخنرانی وعظ و خطابه و حلقه‌های معرفت با محوریت مباحث قرآنی از برنامه‌های دیگر مبلغان است.
 
وی تبلیغ چهره به چهره، ارتباط با نسل دانش‌آموز، تبیین ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب، بصیرت‌افزایی و دفاع از مبانی انقلاب به‌ویژه اصل ولایت فقیه، نظارت بر پرهیز از اسراف در سفره‌های اطعام و نذورات، دعوت مردم به وحدت و پرهیز از تفرقه و اختلاف را از برنامه‌های دیگر مبلغان ذکر کرد.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcexw8z.jh8pxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما