شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 16500
مدیرکل سیاسی استانداری قم:

آموزه‌های عاشورا معیاری برای بصیرت داشتن در صحنه‌های غبارآلود است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل سیاسی استانداری قم گفت:‌ آموزه‌های عاشورایی ملاک و معیاری برای عمل کردن، برای موضع‌گیری کردن و برای بصیرت داشتن در صحنه‌های غبارآلود است و عزت‌مندی و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ریشه در پیروی از این مکتب دارد.
آموزه‌های عاشورا معیاری برای بصیرت داشتن در صحنه‌های غبارآلود است
به گزارش قم نیوز، سهراب محمودی، امروز با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان اظهار داشت:‌ محرم صرفاً یک حادثه یا واقعه تاریخی نیست بلکه یک صراط و یک مسیر روشن برای هدایت جامعه است چراکه در قیام امام حسین (ع) شاهد تجلی پیام‌های بسیار درخشان و مختلفی هستیم که ارائه کننده مجموعه‌ای از آموزه‌ها و تعالیم بلند اسلام و ارزش‌های والای اسلامی و انسانی از جمله عزت، شجاعت و اقتدار است.
 
وی ادامه داد: تحلیل و تبیین صحیح عبرت‌های نهضت عاشورا از مهم‌ترین نیازهای جامعه امروز است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند برای جلوگیری از تکرار تاریخ و از دست ندادن فرصت‌ها همواره باید عبرت‌ گرفتن از کربلا برای فرزندان انقلاب درس اول باشد.
 
مدیرکل سیاسی استانداری قم افزود: حادثه کربلا اگر چه به ظاهر یک حادثه بود اما تبدیل به یک مکتب شد و فرهنگ عاشورا همواره مایه حرکت و جنبش و پایگاهى براى جهش به سوى طاغوت ستیزى و کفرزدایى بوده است و در دهه‏ها و قرن‏هاى پس از عاشورا، حرکت‌هاى عدالت‏خواهانه و آزادى‌طلبانه متعددى شکل گرفت و بسیاری از انقلابیون و عالمان دینی و متعهد با الگو قرار دادن این قیام احیای دین اسلام را وجهه همت خویش قرار دادند.
 
وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری و زعامت امام خمینی (ره) را می‌توان بارزترین و موفق‌ترین انقلاب نشات گرفته از عاشورای حسینی به شمار آورد چراکه همانگونه که امام حسین (ع) هدف خود را اجرای سیره جدشان، امر به معروف و نهی از منکر، عدالت گستری و ایستادگی در مقابل ظلم اعلام کردند امام خمینی (ره) نیز چه قبل از تبعید و چه پس از آن به صراحت اعلام کردند که ما در مقابل طاغوت زمان ایستادگی می‌کنیم.
 
محمودی ادامه داد: آموزه‌های عاشورایی ملاک و معیاری برای عمل کردن، برای موضع‌گیری کردن و برای بصیرت داشتن در صحنه‌های غبارآلود است و عزت‌مندی و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ریشه در پیروی از این مکتب دارد.
 
وی مکتب حسینی را مکتب عزت‌آفرین و کرامت‏ساز دانست و افزود: از همین رو است که در گذر زمان خصال نیک و پسندیده حسینی بیشتر جلوه کرده است و چشمان تیزبین تاریخ، همواره عزت و صلابت آموزگار بزرگ کربلا را ثبت و ضبط کرده است.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcbgsb8.rhb0gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما