يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : 16517
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

ولایت فقیه، بهترین معیار سنجش در مسیر زندگی است

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در زمان کنونی برای اینکه منحرف نشویم و راه را گم نکنیم باید از عیار رهبری بهره ببریم، باید چشممان به مسیری باشد که ایشان طی می کنند و این معیار خوبی است که انسان خود را با آن بسنجد.
ولایت فقیه، بهترین معیار سنجش در مسیر زندگی است
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمود رجبی، در بیان راه های پیشگیری از انحرافات عقیدتی و درس هایی که می توان از واقعه عاشورا گرفت، اظهار کرد: انسان چون همیشه در معرض تغییر رویه و اندیشه و گرایش ها در طول زمان و تحت شرایط مختلف است.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای تشخیص راه درست عقایدش را نزد امام زمان(عج) خود مطرح می کرد تا نقایص خود را رفع کند، افزود: طبق دستور اسلام انسان باید اندیشه ها و تمایلات خود را بازبینی نماید، تقوای الهی را مد نظر قرار دهد و اگر در گرایشات و افکار نقاط ضعفی هست آنرا شناسایی و اصلاح کند.
 
قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در بیان راهکارهای مناسب برای خودسازی خاطرنشان کرد: انسان برای مصون ماندن از خطا و بی راهه ها باید اندیشه ها و عقاید خود را به کسانی که خبره فن و مورد اعتماد هستند عرضه کند و یا با مطالعه آثاری که مورد اعتماد متخصصین اسلام شناس و مورد اعتماد هستند اعتقادات و گرایشات خود را ارزیابی کند.
 
وی تاکید کرد: هر انسانی باید در زندگی شاخصی داشته باشد که خود را با آن میزان بسنجد.
 
آیت الله رجبی با اشاره به این موضوع که پیامبر بعد از خود امیرالمومنین را به عنوان شاخص معرفی کردند، گفت: در زمان غیبت شاخصی که می تواند برای همه افراد جامعه معیار باشد ولی فقیه زمان است.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: در زمان کنونی برای اینکه منحرف نشویم و راه را گم نکنیم باید از عیار رهبری بهره ببریم، باید چشممان به مسیری باشد که ایشان طی می کنند و این معیار خوبی است که انسان خود را با آن بسنجد.
 
قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: امام خمینی (ره) با دور اندیشی خود به ما فرموندند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به نظام شما آسیبی نرسد.
 
وی عامل انحراف کسانی را که در واقعه عاشورا به جنگ با سیدالشهدا (ع) رفتند نشناختن معیار صحیح عنوان و بیان کرد: کسانی که در کربلا دچار انحراف شدند این بود که در تبعیت و رهنمودگیری از ولی فقیه و  امام زمان خود فاصله گرفتند آن ها نامه نوشتند تقاضا کردند اما در میدن امتحان نتوانستند راه را پیدا کنند.
 
آیت الله رجبی دنیاپرستی را دلیل نابودی انسان در امتحانات عنوان کرد و گفت: اگر دلبسته دنیا شویم هر جا که باید راه درست را انتخاب کنیم تعلق خاطر به مادیات دست و پاگیرمان می شود و آن جا که نباید هیچ چیزی در برابر خدا، پیامبرش، اهل بیت و جهاد در راه خدا محبوب تر شود به خطا می افتیم و بین دوراهی خدا و دنیا گیر می کنیم.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: دنیاطلبی و رفاه طلبی نقطه مقابل دستورات دینی است باید آن ها را کنار بزنیم تا در امتحانات سخت مصون بمانیم.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcjaiev.uqemvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما