دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب : 16542
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی:

زیارت با معرفت امام حسین(ع) انسان را به درجات بالا می رساند

قم نيوز : قم نیوز : رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: در روایات آمده است کسی که قبر امام حسین(ع) را با معرفت زیات کند خداوند متعال او را در علیین قرار می دهد که این مقام بسیار زیاد بوده و این از بالاترین درجات مومنین بهشتی است .
زیارت با معرفت امام حسین(ع) انسان را به درجات بالا می رساند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید محمد مهدی میرباقری در جمع عزاداران سیدالشهدا در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت ثواب زیارت امام حسین(ع) اظهار کرد: یکی از رزق هایی که از مدخل عاشورا نصیب عاشقان  اهل بیت(ع) شده، زیارت سید الشهدا (ع) است.
 
استاد حوزه علمیه قم افزود: تنوع آثار و برکات این زیارت برای هیچ یک از اهل بیت(ع) نقل شده است حتی برای گریه بر امام حسین(ع) نیز این تنوع ثواب ها ذکر نشده است.
 
وی با اشاره به اینکه در برخی از روایات آمده که برخی از ملائک فقط یک بار زیارت رزقشان می شود تصریح کرد: کربلا بعد از قیام عاشورا محل نزول رحمت خداوند متعال شده و لذا کربلا محل رفت آمد ملائکه برای زیارت امام حسین(ع) است.
 
مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه کربلا بعد از قیام امام حسین(ع) متحول شده است، عنوان کرد: در برخی روایات آمده که انبیاء(ع) در شب جمعه در کربلا هبوط می کنند و این یک موضوع عادی نیست.
 
حجت الاسلام میرباقری خاطرنشان کرد: در بسیاری از روایت‌ها مذمت شده که فردی بدون عذر به زیارت امام حسین(ع) نرود، حتی عنوان شده که این فرد مومن واقعی نیست و اگر به بهشت برود در آنجا مهمان است و در بهشت مسکن و بنایی ندارد.
 
استاد حوزه علمیه قم افزود: در برخی روایت ها آمده که اگر فردی در مسیر زیارت امام حسین(ع) کشته شود، شهید محسوب می شود که این نشان از ثواب بسیار زیاد زیارت اباعبدالله (ع) است.
 
وی با اشاره به اینکه خداوند ایمان را به قلب آلوده نمی دهد تصریح کرد : برای رهایی از این آلودگی ها باید پاک شد و این پاکی جز با  تسلیم شدن در مسیر خدا محقق نمی شود.
 
مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم عنوان کرد: دستگاه عدالت خداوند بسیار وسیع است و شاید برای ما عنوان کردن این ثواب ها قابل قبول نباشد زیرا ما با دید انسانی خود می بینیم در حالی که خداوند تمامی این ثواب‌ها را بر فردی که به زیارت امام حسین(ع) می رود، می‌دهد.
 
حجت الاسلام میرباقری خاطرنشان کرد: در روایات آمده است کسی که قبر امام حسین(ع) را با معرفت زیات کند خداوند متعال او را در علیین قرار می دهد که این مقام بسیار زیاد است و این از بالاترین درجات مومنین بهشتی است .
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdchimnz.23n-kdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما