دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : 16560
حجت الاسلام میرباقری:

آرامش در انسان با استقرار حقیقت ولایت در باطن میسر است

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام میرباقری گفت: مومنین سرزمین وجودیشان با امامان معصوم (ع) به ثبات و آرامش می رسد و آن ها که به ثبات نرسیدند به این دلیل است که ولایت ائمه (ع) در وجودشان مستقر نشده است.
آرامش در انسان با استقرار حقیقت ولایت در باطن میسر است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید محمد مهدی میرباقری در مراسم عزاداری اباعبدالله (ع) با بیان اینکه ائمه (ع) ارکان و محل اعتماد بلاد و سرزمین ها هستند، اظهار کرد: باطن آیات قرآن، ائمه (ع) هستند و خدا در قرآن چندین بار بیان کرده است که در زمین کوه هایی را قرار دادیم که جلوی اضطراب شما را بگیرد و راه هایی را در این میان قرار داده که به وسیله آن راه ها به مقاصد خود برسید.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر اینکه بسیاری از آیات علاوه بر جنبه ظاهری یک معنای باطنی هم دارند، افزود: بعضی آیات مثل آیه نور مثل است برای بیان حقیقتی بالاتر وقتی مومن تعقل و تفکر را سرلوحه کار خود قرار دهد حجاب از پیش چشمانش کنار می رود و به حقیقت های بالاتری دست می یابد.
 
مدرس سطح عالی حوزه علمیه در خصوص فواید ذکر و یاد خدا خاطر نشان کرد: آن ها که اهل ذکر دائم هستند آیاتی برایشان قرار داده می شود تا راهشان را بیابند برای اهل یقین هر جلوه از عالم هزار آیه است.
 
استاد حوزه علمیه قم گفت: آرامش باطنی و ظاهری زمین به خاطر وجود امام معصوم (ع) است و در یک جمله باید گفت ائمه (ع) ارکان زمین هستند که مانع مضطرب شدن انسان ها است.
 
وی با اشاره به اینکه عالم برای اهل تفکر کتاب است، افزود: آن ها که پرده از پیش چشمشان برداشته می شود و به مقام قرب می رسند آنچه در کتاب خدا و صحیفه امیرالمومنین (ع) می بینند مثل بقیه نیست او نگاهش از دریچه نگاه امیرالمومنین است.
 
حجت الاسلام میرباقری وی با بیان این نکته که در آیات قرآن منظور از کوه ها و راه ها وجود ائمه (ع) است، تصریح کرد: همان طور که در عالم ظاهر اضطراب و بی قراری وجود دارد در عالم باطن هم اضطراب وجود دارد که همان فتنه های سنگین شیطان و اولیا شیطان است و تنها تکیه گاه انسان در این شرایط وجود ائمه (ع) است.
 
مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: در زندگی انسان آیاتی وجود دارد که متناسب با درجات فهم انسان است که هر چه درجه و میزان درک و فهم فرد بیشتر شود شائبه های بیشتری از دل و ذهن انسان دفع می کند.
 
استاد حوزه علمیه قم تمدن غرب را اغواگر و تزئینی عنوان و بیان کرد: این اغواگری های تمدن غرب چشم انسان را با تجملات مادی پر می کند در این میان نفوسی آرامند و فتنه های تطمیع و تهدید بر آن ها بی اثر است که به این کوه ها تکیه دارند.
 
حجت الاسلام میرباقری با تاکید براینکه ائمه (ع) ارکانی هستند که نمی گذارند زمین و اهلش مضطرب شوند، عنوان کرد: سرزمین وجود مومن با رکن امامت امامان معصوم (ع) در مقابل موج فتنه ها مایه نجات است.
 
استاد حوزه علمیه قم در ادامه خاطرنشان کرد: مومنین سرزمین وجودیشان با امامان معصوم (ع) به ثبات و آرامش می رسد و آن ها که به ثبات نرسیدند به این دلیل است که ولایت ائمه (ع) در وجودشان مستقر نشده است.
 
وی گفت: امواج شیطان وجود انسان را مضطرب می کند و آنچه انسان را به آرامش می رساند استقرار حقیقت ولایت در وجود انسان است بر این مبنا ائمه(ع) تکیه گاه هایی در وجود انسان هستند و مایه آرامش باطن و ظاهر می شوند.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد: شیطان با اغواگری آرامش انسان را به هم می ریزد و فکر انسان را با خیالات اداره می کند و با تخیل و تلون ثبات را می گیرد اما این ها برای مومن تلون ندارد چرا که مومنین از ابتدا حقیقت را دنبال می کنند و آرامش را در وجود انسان مستقر می کند.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdchvmnz.23n--dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما