پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : 16760
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

شرکت 5 هزار کارگر در مسابقات قرآنی جامعه کار و تلاش

قم نيوز : قم نیوز: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مسابقات امسال قرآنی جامعه کار و تلاش 5 هزار نفر از کارگران زن و مرد شرکت کردند.
شرکت 5 هزار کارگر در مسابقات قرآنی جامعه کار و تلاش
به گزارش قم نیوز، کاوه اشتهاردی امروز در اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم و نخستین دوره مسابقات ترتیل قرآن و مفاهیم نهج البلاغه جامعه کار، تلاش و تعاون که در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار کرد: 5 هزار نفر از کارگران کشور در این دوره از مسابقات شرکت داشتند.
 
وی افزود: این مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه ویژه خواهران و برادران برگزار شد.
 
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در نهایت 450 نفر به مرحله نهایی راه یافتند عنوان داشت: رقابت‌های مرحله پایانی به مدت چهار روز و در قم برگزار شده است.
 
وی ادامه داد: پس از رقابت‌های این مرحله در پایان 42 نفر به عنوان افراد برگزیده انتخاب شدند که از آنها تقدیر می‌شود.
 
اشتهاردی فعالیت‌های قرآنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مورد توجه قرار داد و افزود: فراهم‌سازی زمینه تمسک به قرآن در جامعه کار، ارج نهادن به ارزش‌های الهی، تشخیص قاریان و جامعه کار و ساماندهی آنان، ایجاد رقابت مثبت با گسترش مبانی قرآنی، ارتقای سطح علمی و قرآنی جامعه کار کشور، شناسایی آسیب‌های فرهنگی و رفع آن، شناسایی نیازهای آموزشی قرآنی جامعه کار و تلاش، عمل به قرآن، تحقق کار شایسته و عمل به قرآن از جمله اهداف برگزاری این مسابقات به شمار می‌روند.
 
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در این دوره از مسابقات داورانی از میان کارشناسان سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند و همین امر سطح رقابت‌ها را ارتقاء داده بود.
 
وی با بیان اینکه رقابت فشرده‌ای میان شرکت‌کنندگان برقرار شد گفت: کارگرانی از 30 استان کشور در مسابقات این دوره حضور داشتند و برگزیدگان هم از 18 استان هستند.
 
اشتهاردی بیشترین آمار برگزیدگان را مربوط به استان‌های قم، کرمانشاه و مازندران دانست و بیان داشت: پس از آن استان‌های یزد و البرز قرار دارند.
 
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: مسابقات قرآنی جامعه کار و تلاش و تعاون کشور وظایف این وزارت‌خانه را در زمینه نشر و گسترش مفاهیم دینی سنگین‌تر کرده است زیرا تحقق حماسه سیاسی و افزایش تولید مد نظر رهبر معظم انقلاب جز با تمسک به آموزه‌های قرآنی و دینی امکان‌پذیر نخواهد بود.
 
وی افزود: در حال حاضر 160 هیئت قرآنی کارگری در ایران اسلامی وجود دارند که زمینه فعالیت‌های بیشتر را در این حوزه فراهم می‌کنند.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcjyaev.uqemmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما