دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 16822

کرسی آزاد اندیشی "امنیت و سیاست" در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: کرسی آزاد اندیشی “امنیت و سیاست” با حضور دکتر علاالدین بروجردی در تالار امام خمینی در دانشگاه آزاد اسلامی قم واحد پردیسان برگزار شد.
کرسی آزاد اندیشی "امنیت و سیاست" در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، در این نشست رئیس کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پس از سخنرانی در خصوص رابطه با آمریکا، نشست ژنو، مسئله هسته ای، رای اعتماد به وزراء، رابطه دولت و مجلس، تدبیر و امید و امنیت ملی به سوالات دانشجویان در این موضوعات پاسخ داد.
 
بروجردی در این نشست با گرامیداشت هفته بسیج در خصوص اهمیت مذاکرات هسته ای در ژنو گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای مشغول رزمی جدی در خط مقدم در 5 دور مذاکره هستند که حضور وزرای خارجه در این نشست نیز اهمیت آن را نشان می دهد و بیانگر تحولات بین المللی ایران در عرصه دیپلماسی می باشد.
 
وی در خصوص رابطه ایران با آمریکا تصریح کرد: ایران قبل از انقلاب به آمریکا وابسته بود و با فروش سوخت های فسیلی و 6 مییلون بشکه نفت در روز هزینه های خود را تامین می کرد که در چنین شرایطی هیچ گاه آمریکا و انگلیس نمی گفتند که حق فعالیت های هسته ای را نداریم و حتی قراردادهایی در این زمینه نیز منعقد شد.
 
بروجردی خاطرنشان کرد:پس از پیروزی انقلاب بر اساس دیدگاه امام خمینی(ره) باور کردیم که ما می توانیم و تحریم ها هرگز اثری در ما ندارد زیرا از برکات این تحریم شکوفا سازی استعدادهای ایرانیان  بود و آمریکائی ها در زمان قبل از انقلاب نیز دانش را به ما منتقل نمی کردند و تنها ما را از ابعاد مختلف به خودشان وابسته می ساختند.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: آمریکائیها با گرفتن حق کاپیتولاسیون و مصونیت قضائی تلاش کردند در بسیاری از کشورها قدرت خود را نشان دهند که در این باره کشور عراق یکی از کشورهایی بود که زیر بار آن نرفت و امروز افغانستان با یک و نیم میلیون شهید در آزمون بزرگی در پذیرش ننگ و یا حفظ خون شهیدانش درمورد پذیرفتن و یا رد این کاپیتولاسیون قرار گرفته است.
 
وی تاکید کرد:سیاست آمریکا عقب نگهداشتن ایران از عرصه های دانش است و امریکا در طول تاریخ به هر شکلی خصومت خود را با ایران نشان داده است در حالی که تحولات ایران در سایه اراده و تصمیم ملت ایران تحقق یافت.
 
بروجردی با عنوان پیشرفت های ایران در عرصه هسته ای گفت:امروز ایران اسلامی به جایگاهی از توانمندی های هسته ای دست یافته است که در مذاکرات حرفی از دست نیافتن ایران به انرژی هسته ای زده نمی شود و مذاکرات در جهت غنی سازی 20 درصدی انجام می شود که این امر بیانگر پیشرفت های قابل توجه ایران در سالهای اخیر می باشد.
 
انتهاي پیام/125
https://qomnews.ir/vdcirvaz.t1aqr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما