دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : 1787
فرماندار قم:

نظم اجتماعی مطلوب، یكی از نیازهای انكارناپذیر شهر قم است

قم نيوز : قم نیوز: فرماندار قم تاكید كرد: نظم و انضباط اجتماعی مطلوب، یكی از نیازهای انكارناپذیر شهر قم می باشد.
نظم اجتماعی مطلوب، یكی از نیازهای انكارناپذیر شهر قم است
به گزارش قم نیوز، عبدالسعید حقیقی مقدم روز دوشنبه در جشنواره شهروند برگزیده افزود: شهر قم سالانه پذیرای ۲۰ میلیون زائر و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت می باشد، حدود یك میلیون نفر در این شهر زندگی می كنند و این شهر پذیرای اتباع خارجی نیز می باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر نیروی انتظامی استان كه سعی و تلاش فراوانی در ایجاد نظم و انضباط اجتماعی دارد همه دستگاه های متولی و تمام شهروندان نیز باید به نوعی بسترساز نظم و انضباط اجتماعی مطلوب در شهر قم باشند.

حقیقی مقدم اضافه كرد: نظم و انضباط فردی و اجتماعی در ارتقای امنیت اجتماعی و كاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر است كه هر فردی باید آن را رعایت كند.

وی عنوان كرد: در حقیقت رعایت نظم و انضباط فردی و اجتماعی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی را تا حد بسیار محسوسی آسانتر می كند.

حقیقی مقدم با اشاره به برگزای جشنواره شهروند برگزیده به همت نیروی انتظامی استان قم اظهار داشت: متاسفانه دستگاه های فرهنگی استان از این موضوع جا مانده اند؛ این دستگاه ها به همراه دیگر سازمان ها و نهادها وظیفه دارند فرهنگ نظم پذیری را در اجتماع ترویج كنند.

وی تصریح كرد: دستگاه های فرهنگی استان باید در این زمینه گام های بیشتری بردارند و با تاسی از این حركت خوب و موثر فرماندهی انتظامی قم برای نهادینه كردن انضباط اجتماعی در استان فعالیت مضاعفی داشته باشند.

وی در ادامه ابراز تاسف كرد: امروز بعضا نظم گریزی و انضباط گریزی را می توان در میان تحصیل كرده های جامعه نیز مشاهده كرد؛ تحصیلات دانشگاهی افزایش پیدا كرده اما رفتارهای اجتماعی به اندازه این تحصیلات رشد نكرده و نظم گریزی نباید برای شهروندان یك فرهنگ تلقی شود.

حقیقی مقدم همچنین افزود: در صورتیكه تخلفی از یك شهروند دیده شود كه آن فرد خاطی، منافع جامعه را قربانی منافع شخصی خود كرده است، هر شهروندی وظیفه دارد آن تخلف را به مراجع رسیدگی كننده گزارش دهد تا با این كار از آسیب های اجتماعی و بروز تخلفات در اجتماع جلوگیری شود.

وی در پایان گفت: هر شهروندی در حوزه امر به معروف و نهی از منكر نیز باید وظیفه خود را بخوبی ایفا كند و اگر بد حجابی را در سطح شهر مشاهده كرد با تذكر به موقع خود مانع افزایش بد حجابی در شهر شود.

جشنواره شهروند برگزیده، امروز با حضور آیت الله حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت قم و برخی مسوولان استانی با تقدیر از شهروندان برگزیده و نمونه استان در سالن كوثر سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.v8zbjh8ff9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما