چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : 20266
مدرس انجمن سینمای جوان

انجمن سینمای جوانان باید مدرسه عالی فیلم‌سازی بماند

قم نيوز : قم نيوز:‌مدرس انجمن سینمای جوان قم با انتقاد از نزدیک کردن سیستم آموزشی انجمن سینمای جوانان به سیستم آموزشی دانشگاهی گفت: انجمن سینمای جوان دانشگاه نیست و باید به عنوان مدرسه عالی فیلم‌سازی مطرح شود.
انجمن سینمای جوانان باید مدرسه عالی فیلم‌سازی بماند
به گزارش قم نيوز، سعید نجاتی امروز ضمن انتقاد از سیستم آموزشی انجمن سینمای جوانان اظهار کرد: نزدیک کردن سیستم آموزشی انجمن سینمای جوان به سیستم آموزشی دانشگاهی، هنر نیست.

وی با بیان اینکه انجمن سینمای جوانان از دیر باز مدرسه عالی فیلم‌سازی بوده و بزرگترین سینماگران ایران در این انجمن، آموزش دیده و رشد کرده‌اند تصریح کرد: انجمن سینمای جوان نباید به آموزش‌های نظری بسنده کند و باید در آموزش عملی سینما بیش از پیش تلاش شود تا فیلم‌سازان حرفه‌ای به جامعه سینمایی تحویل داده شود.

مدرس انجمن سینمای جوان قم با بیان اینکه فیلم‌سازان جوان باید از سوی انجمن سینما در تولید فیلم‌های اولیه حمایت شوند، گفت: نباید مدرک‌گرایی و نمره در این انجمن، شاخص قرار بگیرد بلکه باید هنرجویان را به سمت تولید فیلم هدایت کند.

وی ادامه داد: نزدیک کردن سیستم آموزشی انجمن سینما به دانشگاه، کار پسندیده‌ای نبود زیرا خروجی این دوره‌های آموزشی ضعیف هستند و توانایی آموزش دیدگان در دوره‌های پیشین را در تولید فیلم ندارند.

نجاتی با بیان اینکه باید هنرجوی فیلم‌سازی به صورت عملی با راهکارهای فیلم‌سازی آشنا شود، خاطرنشان کرد: نباید آموزش‌های انجمن سینمای جوان به سمت و سوی نظری گرایش پیدا کند.

وی انتخاب مدرسین برجسته و کارآمد را از موفقیت‌های انجمن سینمای جوانان در حال حاضر ذکر کرد و گفت: تنها دلیل ضعف خروجی‌ انجمن سینمای جوانان، گرایش به سمت دروس نظری است.

مدرس انجمن سینمای جوانان دفتر قم با تقدیر از رویکرد شایسته رئیس جدید انجمن سینمای جوانان اظهار کرد: امیدوارم با تلاش‌هایی که در این راستا صورت می‌گیرد در آینده‌ای نزدیک شاهد خروجی‌های مطلوبی در زمینه فیلم‌سازی باشیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfv0d0.w6dxvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما