دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : 20522
عضو هیات علمی جامعه الزهراء:

نگاه اسلام به زنان، انسانی است

قم نيوز : قم نيوز:‌عضو هیات علمی جامعه الزهراء تاکید کرد: نگاه اسلام به جایگاه زن، انسانی است و هیچگاه نگاه جنسیتی و ابزاری به زن ندارد.
نگاه اسلام به زنان، انسانی است
به گزارش قم نيوز، معصومه ظهیری در خصوص جایگاه زن در دین مبین اسلام گفت:دین اسلام به زن به عنوان یک انسان می نگرد و به او بهای انسانی می دهد.

عضو هیات علمی جامعه الزهرا تصریح کرد:ديدگاه غرب به زن به عنوان يك ابزار در جهت رفع شهوات و كسب منافع مالي است و زن را با مسائل جنسيتي مورد كنكاش قرار مي دهد.

وی درباره نگرش اسلام به زن خاطرنشان کرد:اسلام نظري متفاوت به شخصیت زن دارد و در آفرينش گوهر زن، به نيازها و طبيعت او به عنوان يك انسان توجه دارد در حالي كه در غرب زن كالاي لوكسي براي تبليغات و ترويج فساد به شمار مي رود.

ظهیری ادامه داد: زن در غرب تنها به واسطه زيبايي و دستاويز شدن براي سوء استفاده ارزش و بها پيدا مي كند و در معناي انساني هرگز زن مورد توجه ديدگاه غربي نیست اما اسلام در زمان جاهليت به زن بها و ارزش متعالي بخشيد و او را مكمل مرد و محور تشكيل خانواده و اثر گذار در تربيت نسل آينده معرفي كرد.

وی در خصوص چنین جایگاهی در خانواده نیز بیان داشت:زن در اسلام مي تواند با پاك دامني نسلي پاك سرشت را در امت اسلامي تربيت كند و حتي در ديدگاه اسلام براي مادر بودن و خدمات زن به شوهر اجر و پاداش فراتر از جهاد تعيين شده است تا زنان به نقش خود در اسلام پي ببرند.

دبير امور كميسيون بانوان در استانداري قم یادآور شد:در سالهاي اخير درباره زنان و حقوق آنان، شبهات و ترديدهاي فراواني مطرح شده است كه اذهان جوانان را مسموم مي سازد و بايد براي رفع شبهات، راهكارهاي تخصصي و حقوقي در نظر گرفته شود که در این راستا بهره گيري از نظرات علما، انديشمندان و پژوهشگران مي تواند موثر باشد و شبهات موجود در اين زمينه را از ميان ببرد.

وی درباره برخی از شبهات موجود گفت:دشمن و ديدگاههاي منحرف در غرب، بيشتر ارزشهاي اسلامي و مباني اعتقادي را مورد هجمه خود قرار مي دهد كه در اين ارتباط موضوعاتي همچون ديه، ارث، مهريه، حجاب و مولفه هاي ديگري را با شبهات آميخته مي کنند تا بتوانند اسلام را در نظر جهان منفي جلوه دهند.

ظهیری خاطرنشان کرد:دشمن در اين مسير از هر توطئه و تبليغ سوئي خودداري نمي كند، از اين رو با بيان آزادي در معناي انحرافي، تلاش مي كنند بانوان را نسبت به اسلام بدبين سازند و با دور ساختن زنان از خانواده، به متلاشي شدن اين كانون مهم مساعدت كنند تا بتوانند در جهت دستيابي به اهداف خود موفق تر باشند.

وی درباره علت مقابله غرب با دیدگاه اسلام عنوان کرد: غربیها دريافته اند كه اسلام واقعي و ناب با اهداف استعماري در تناقض است و نمي توان جوامع اسلامي را به راحتي تحت تسلط خود در آورد از اين رو با اشاعه فساد و ترويج بي بندو باري در تلاشند خانواده و جامعه معناي واقعي خود را از دست بدهد.

انتهاي پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcaumnu.49nwu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما