سه شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : 2098
حجازی تأکید کرد:

مناطق محروم قم نیازمند ایجاد فرهنگسرا است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر لزوم ایجاد فرهنگ‌سرا و خانه‌های سلامت در مناطق محروم گفت: مسائل فرهنگی مناطق محروم قم باید مورد توجه قرار گیرد.
مناطق محروم قم نیازمند ایجاد فرهنگسرا است
به گزارش قم نیوز، طوبی حجازی ایجاد آرامش و نشاط را از ضرورت‌های مهم برای شهروندان دانست و گفت: تمام دستگاه‌های دست‌اندر کار به ویژه دستگاه‌هایی که به صورت مستقیم متولی این امر هستند باید زمینه‌های آرامش و نشاط شهروندان را فراهم کنند.

وی ادامه داد: شهرداری هم به عنوان یکی از سازمان‌های مرتبط با این موضوع باید با اعمال روش‌های مناسب در تمامی حوزه‌های خدماتی، این مسئله را مورد توجه قرار دهد.

حجازی اظهار داشت: امروزه نباید شهرداری را فقط به عنوان یک دستگاه خدماتی فرض کنیم چراکه شهرداری با نگاه اجتماعی فرهنگی قدم‌های اساسی‌تری می‌تواند بردارد.

وی ایجاد فرهنگسرا در مناطق هشت گانه شهرداری به ویژه مناطق محروم و آسیب‌خیز شهر و ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی - اجتماعی با مشارکت دستگاه‌های توانمند در امور مشاوره حقوقی، اجتماعی و فرهنگی را ضروری دانست و تاکید کرد: در حال حاضر یک فرهنگسرای فعال در قم وجود دارد و یک فرهنگسرا در حال ساخت و یک فرهنگسرا در حال مطالعه است.

لزوم ایجاد قرائت‌خانه در پارک‌های منطقه‌ای
حجازی با تاکید بر ایجاد قرائت خانه در فضای پارک‌های منطقه‌ای و محله‌ای گفت: حمایت از کانون‌ها و هیئت‌های فعال در امر پرورش جوانان و اجرای برنامه‌های مشارکتی با این گروه به لحاظ منشا اثربودن این گونه تشکل‌ها در تربیت دینی و سلامت روانی جوانان و نوجوانان به ویژه در مناطق محروم از دیکر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و دینی در مساجد فعال و حمایت از فعالیت‌های اساسی و سازنده آنها به عنوان محوری‌ترین محل ارتقای سطح تربیت دینی اجتماعی گفت: تشکیل جلسه در محلات و تعیین امنای محل به عنوان بازوان شورا و شهرداری برای مشارکت شهروندان در امور شهر و شهروندی، ایجاد خانه‌های سلامت با رویکرد سلامت روانی در فرهنگسراها با استفاده از متخصصان ساکن در محلات مختلف شهری باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم در ادامه ایجاد فضاهای ورزشی برای بانوان در پارک‌ها و ایجاد حریم خصوصی در بوستان‌های محلی و ایجاد فضای ورزشی برای پسران جوان با استفاده از زمین‌های بلااستفاده شهری که با حداقل امکانات مثل مسطح‌کردن و فنس‌کشی در محلات امکان‌پذیر است را از دیگر مواردی عنوان کرد که نیازمند توجه بیشتر است.

وی توجه به آموزش‌های شهروندی را یکی از کلیدی‌ترین کارهای فرهنگی در شهرداری‌ها دانست و اظهار داشت: چند سالی است که این کار شروع شده اما شتاب لازم خود را هنوز به دست نیاورده است زیرا خدمات ارائه شده در این بخش با نیازمندی‌های شهری در قم تناسب لازم ندارد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.onuk49nwa5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما