پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب : 21279

خطبه زهرا(س) در دفاع از ولایت، امامت و حقانیت قرائت شد

قم نيوز : قم نیوز:یکی از اساتید حوزه در اهمیت خطبه زهرا گفت: فاطمه زهرا این خطبه را در دفاع از ولایت، امامت و حقانیت قرائت کرد.
خطبه زهرا(س) در دفاع از ولایت، امامت و حقانیت قرائت شد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سیدمرتضی صالحی خوانساری در آئین خطبه خوانی حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) عنوان کرد :در روز شهادت دخت نبی(ص)،آسمان و کائنات همگام با اشک های علی(ع) گریه کردند.

این استاد حوزه تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) در آستانه شهادت از امام علی(ع) خواست تا سلام او را به دوستداران اهل بیت(ع)، زبان به زبان، سینه به سینه و قلم به نقل برساند و امروز ما شیعیان با قرائت خطبه زهرا(س) پاسخ سلام او را می دهیم.

وی خطبه زهرا(س) را در حقیقت حماسه فاطمی در دفاع از ولایت برشمرد و عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در سوگ پیامبر اسلام(ص)، ۹۰ روز اشک ریخت و بی تابی کرد که در این خطبه به رحلت پیامبر(ص) و غم خود نیز اشاره دارد.

صالحی خوانساری گفت: همچنین این خطبه بیانگر نادیده گرفته شدن حق علی(ع) و خانه نشینی اوست به طوری که عده ای برای گرفتن بیعت به درب خانه عصمت و ولایت هجوم بردند در حالی که پیامبر اسلام در روز غدیر بر ولایت علی(ع) تاکید کرد و حاضران با علی(ع) بیعت کردند.

وی با ذکر مصیبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: فاطمه زهرا(س) در میان در و دیوار فرزند شش ماهه خود را سقط کرد و با پهلوی شکسته در بستر بیماری افتاد این در حالی است که پیامبر اسلام فرموده بودند که اگر همه انبیای الهی و فرشتگان مقرب برای شفاعت کسی که در حق فاطمه ظلم کند شفاعت کنند خداوند غاصب را از آتش دوزخ بیرون نخواهد آورد.

این استاد حوزه ضمن قرائت خطبه فاطمه زهرا در دفاع از ولایت و حقانیت اظهار داشت: بخش اول خطبه مربوط به توحید است و در آن فاطمه زهرا به ذکر نعمت های الهی می پردازد.

وی ادامه داد: همچنین در این خطبه راز نبوت، اسرار شریعت و مقاصد دین اسلام بیان می شود و فاطمه زهرا از عدالت و امامت و دفاع از ولایت سخن می گوید و در اثبات مالکیت فدک از انصار و غاصبان به شدت انتقاد می کند.

آئین خطبه خوانی فاطمه زهرا همزمان با سالروز شهادت این بانوی اسلام در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور علما، روحانیون و زئران توسط حجت السالام صالحی خوانساری قرائت شد.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaounu.49n6015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما