سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : 26289

حضرت حمزه(ع) در دفاع از ولایت خوش درخشید

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: حضرت حمزه(ع) در زمینه دفاع از رهبری و ولایت در جامعه اسلامی خوش درخشید.
حضرت حمزه(ع) در دفاع از ولایت خوش درخشید
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی ضمن تسلیت شهادت حضرت حمزه(ع) اظهار کرد: وی از بزرگوارانی است که از افراد کم‌نظیر یا بی‌نظیر در دوران زندگی خودشان بودند.

وی خاطرنشان کرد: این شخصیت بزرگ در دفاع از اسلام، رسول خدا(ص) به عنوان رهبر جامعه اسلامی و ولی امر مسلمین به گونه‌ای بود که دشمنان از حمزه سیدالشهدا(ع) و مقابله‌ای که با کفار و مخالفان اسلامی کرد، وحشت داشتند.

وی عنوان کرد: حضرت حمزه(ع) با تمام توان و با کمال جدیت حضوری فعال در صحنه دفاع از اسلام داشت تا به شهادت رسید و جریان شهادت او هم نشان از کینه عمیق دشمنان نسبت به ایشان داشت به طوری که این امر مانند حرکت‌هایی است که اکنون داعشی‌ها انجام می‌دهند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: حضرت حمزه(ع) نقش بزرگی در دفاع از پیامبر اکرم(ص) داشت و پیامبر اکرم(ص) نیز عشق ویژه‌ای به آن حضرت می‏‌‏ورزیدند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت حمزه(ع) در زمینه دفاع از رهبری و ولایت جامعه اسلامی بسیار خوب عمل کرد و حتی پس از شهادت ایشان در شرایطی که اهل بیت(ع) در شرایط سختی به سر می‌‌بردند، از دلاورمردی وی یاد می‌کردند که این نشاندهنده عظمت شخصیت وی در دفاع از رهبری، پیامبر اسلام(ص) و مکتب اسلام است.

رجبی عنوان کرد: پیش از امام حسین(ع) لقب سیدالشهدا به حضرت حمزه(ع) داده شد که نشاندهنده این است که او در بین شهدای اسلام برترین فرد و آقای شهیدان است و از نظر فضائل معنوی و کمالات وی در مراتب بالایی بود.

وی یادآور شد: حضرت حمزه(ع) صرفا مبارز نبود، بلکه کسی بود که در عرصه دفاع نیز حضوری فعال داشت و حتی در زمینه تعبد نسبت به خدا نیز الگو بود.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: حضرت حمزه(ع) در راه دفاع و مبارزه با سفاکان و جنایتکارانی که در آن مقطع در صدد نابودسازی اسلام و مسلمانان بودند، تمام قد ایستاده بود.

وی عنوان کرد: حضرت حمزه(ع) در شرایط خاص که یاوران پیامبر اکرم(ص) محدود بودند، به خوبی با جانفشانی ایفای نقش کرد و به طور جدی در میدان‌ها حضور داشت و در برابر کفر ایستاد و در این راه تسلیم فرامین رسول خدا(ص) بود.

رجبی یادآور شد: حضرت حمزه(ع) در شرایطی که همه کفار برای نابودی اسلام متحد بودند، خم به ابرو نیاورد و دچار سستی و کوتاهی نشد.

وی با تاکید بر الگوگیری مردم غزه از حضرت حمزه(ع) گفت: باید دانست که یاری و پیروزی به دست خداست، بنابراین اگر ملت مسلمان مقاومت کرده و با انگیزه الهی حرکت کنند، پیروز می‌شوند و باید بدانند جانفشانی‌های حضرت حمزه(ع) جامعه اسلامی را پیروز کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgyx9x.ak9374prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما