سه شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : 2128
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به دستاوردهای سفر خود به روسیه:

دنیا تشنه فرهنگ عاشورا و اهل‌بیت است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: امروز دنیا تشنه فرهنگ عاشورا و اهل‌بیت(ع) است و این وظیفه ماست که به تبلیغ این مکتب بپردازیم.
دنیا تشنه فرهنگ عاشورا و اهل‌بیت است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی سراسر کشور با اشاره به درس‌هایی که می‌توان از قیام عاشورا گرفت، اظهار کرد: بسیاری از مردم آن دوره به دلیل حب ثروت و مقام در مقابل اباعبدالله قرار گرفتند.

وی افزود: نخستین برخورد امام حسین(ع) با سپاه کوفه رویارویی حر با ایشان بود که با هزار نفر قصد داشت اباعبدالله را به نزد ابن‌زیاد ببرد اما امام حسین خطبه‌ای خواند و اهداف خود را در آن شرح داد.

این مرجع تقلید با اشاره به موارد مطرح شده در خطبه امام حسین(ع) گفت: ایشان از قول پیامبر اکرم(ص) فرمود «هر کس که سلطان ستمگر و مستبدی را ببیند که حرام خدا را حلال شمرده، عهد و پیمان الهی را زیرپا نهاده و مخالف سنت رسول اکرم عمل می‌کند اما در مقابل او قیام نکند، با او محشور شده و همراهش به دوزخ خواهد رفت».

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قیام عاشوراست و امام خمینی(ره) با الهام از اباعبدالله در برابر رژیم مستبد شاهنشاهی قیام کرد و این نشاندهنده این مورد است که ولو به قیمت جان و مال باید در راه خدا به پا خاست.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه شهادت آرزوی امام حسین(ع) و یاران او بود گفت: فرهنگ شهادت‌طلبی بسیار سازنده است زیرا همین فرهنگ بنیان‌گذار انقلاب را به قیام علیه استکبار و تغییر رژیم سلطنتی واداشت.

استاد حوزه علمیه شهادت را سعادت اولیای خدا و ائمه اطهار(ع) دانست و افزود: علی(ع) در نامه‌ای به مالک اشتر می‌نویسد که از خدا شهادت خود و او را خواسته است و نیز امام سجاد(ع) در نخستین دعای صحیفه سجادیه آرزوی مرگ همراه با شهادت را می‌کند.

وی گفت: امام خمینی(ره) می‌‌فرمود امام حسین(ع) کار ما را آسان کرده است و همین امر سبب شد که ایشان در مقابل رژیم دو هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی قیام کند زیرا او فقیهی بت‌شکن با فریادی رسا و قهرمان میدان علم و قلم و بیان بود.

آیت‌الله نوری همدانی ضمن توصیه نیروهای انتظامی به مطالعه آثار امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: صحیفه امام شامل ۲۲ جلد از تمام بیانات آن بزرگوار است که باید به کتب بالینی همه مردم تبدیل شود ضمن اینکه دفتر تبیان که در بیش از ۵۰ جلد تنظیم شده شامل سخنان و جملات رهبر کبیر انقلاب در موضوعاتی چون قوای مسلح و سایر مسائل است و مطالعه آن نیز بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

این مرجع تقلید خواستار مطالعه دقیق وصیت‌نامه سیاسی و الهی امام خمینی(ره) توسط افراد جامعه به ویژه نیروهای مسلح شد و افزود: امام راحل شخصی بود که با الهام از حرکت عاشورا در مقابل مستکبران عالم ایستادگی کرد بنابراین وظیفه ماست که به تبعیت از اباعبدالله حکومت اسلامی را که دارای ابعادی چون ملت، علما و روحانیون و قوای نظامی و انتظامی است حفظ کنیم.

وی یکی دیگر از وظایف نیروهای انتظامی را نشان دادن چهره اسلام ناب به جهانیان دانست و تاکید کرد: کار شما عبادت است بنابراین باید سعی کنید در کار خود تقوا،‌ عدالت و شهامت را رعایت کنید تا همه مردم دنیا بدانند در ایران چه نوعی از اسلام حاکمیت دارد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اخلاص و توکل امام خمینی(ره) گفت: این عوامل سبب شد که ایشان شرق و غرب را به کناری رانده و در زمانی که همه از سلطنت دفاع می‌کردند حکومت اسلامی را تشکیل دهد و در ادامه نیز در طول هشت سال دفاع مقدس و با وجود حمایت ۳۵ کشور خارجی از صدام، ایستادگی امام و ملت موجب پشت سر گذاشتن با افتخار مسئله جنگ شد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به سفرهای داخلی و خارجی خود بعد از فتنه ۸۸ اشاره کرد و افزود: انجام این سفرها برای دیدار چهره‌به چهره با مردم ایران و سایر کشورها بود ضمن اینکه در سفر اخیر به روسیه و بیان نامه تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف، معلوم شد آنها به اسلام علاقه دارند و اکنون مساجد در هنگام نماز مملو از جمعیت است.

وی تصریح کرد: امروز دنیا تشنه فرهنگ عاشورا و اهل‌بیت(ع) است و این وظیفه ماست که به تبلیغ این مکتب بپردازیم زیرا به عقیده آنها عاشورا به مثابه بمب اتمی برای ایران عمل می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان ضمن توصیه نیروهای انتظامی به نماز اول وقت،‌ قرائت قرآن و مناجات سحرگاهی گفت: این عوامل در خودسازی و افزایش توفیق انسان در بندگی خدا نقش اساسی دارند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.w8wbjh8zv9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما