يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : 232
همزمان با هفته دفاع مقدس؛

نمایشگاه یاد یاران در قم برپا می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) از برپایی نمایشگاه یاد یاران در قم همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.
نمایشگاه یاد یاران در قم برپا می‌شود
به گزارش قم نیوز، مهدی مهدوی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت سالگرد هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در این ایام دشمنان با تهاجم وحشیانه خود به مرزهای میهن اسلامی یورش آوردند تا در ابتدا به تضعیف نظام نوپا بپردازند و در نهایت برای اضمحلال و نابودی نظام مقدس اسلامی گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: شاهد بودیم غیورمردان و شیرزنان در جبهه با صلابت و اقتدار ایستادگی کردند و توانستند دشمن را از کرده خود پشیمان کردند.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) عنوان کرد: امام خمینی(ره) به عنوان بزرگ‌ترین هنرمند تاریخ قرن کنونی توانستند تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده و از جنگ و دفاع مقدس به بهترین صورت بهره‌برداری کنند.

وی با اشاره به اهمیت تبیین حماسه‌ها، رشادت‌ها و ارزش‌های والای انسانی گفت: این ایام هر سال به عنوان ایام‌الله گرامی داشته می‌شود تا به عنوان تابلویی زرین در برابر دیدگان نسل امروز و آیندگان باقی بماند.

مهدوی‌نژاد به سخنی از مقام معظم رهبری اشاره ‌و بیان کرد: این جنگ همانند گنج است و هر اندازه بیشتر به استخراج از آموزه‌های آن بپردازیم از آن منفعت بیشتری حاصل می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری ایام دفاع مقدس عنوان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند مظهر قدرت ایران شهدا هستند، نخستین روز هفته دفاع مقدس به عنوان روز شهدا نام‌گذاری شده است.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) خاطرنشان کرد: سی و یکم شهریور رژه نیروهای مسلح و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در راستای اقتدار ملی و توجه به اقتدار نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: دومین روز هفته دفاع مقدس به عنوان نماز و جهاد نام‌گذاری شده که توجه ویژه به شهدای روحانی، نماز جمعه، ائمه جمعه شهید و مراکز نماز جمعه‌ بمباران شده صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دوم مهر با عنوان بصیرت در دفاع مقدس نام‌گذاری شده است، گفت: رهبر مقام معظم رهبری فرمودند بصیرت قطب‌نمای حرکت صحیح است و ما شاهد بودیم بصیرت مردم در دوران فتنه‌ها بسیار کارساز بود و سبب هدایت انقلاب در مسیر صحیح شد.

مهدوی‌نژاد خاطرنشان کرد: توجه به بصیرت در دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف سیاسی، نظامی، فرهنگی، اقتصادی و موضوع جنگ نرم دشمن در این روز صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: عنوان سربازی و حماسه دفاع مقدس برای سومین روز هفته دفاع مقدس انتخاب شده چراکه سربازان به عنوان رکن مهم در تشکیلات نیروهای نظامی و انتظامی هستند.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) عنوان کرد: پنجم مهر ماه با عنوان ولایت فقیه و دفاع مقدس نام‌گذاری شده و امام خمینی(ره) درباره اهمیت ولایت فقیه فرمودند «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد».

وی تصریح کرد: نقش امام خمینی(ره) به عنوان فقیه در دوران دفاع مقدس و توجه به سالروز شکست حصر آبادان بر مبنای فرمان امام خمینی از موضوعاتی است که در این روز مورد توجه قرار می‌گیرد.

مهدوی‌نژاد با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) بیان کرد: با توجه به سخن بنیانگذار جمهوری اسلامی که فرمودند «مردان ما مرهون شجاعت زنان شیردل هستند» ششم مهر ماه با عنوان خانواده و دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

وی افزود: توجه به نقش زنان در دفاع مقدس، اقتصاد خانواده در دفاع مقدس، الگوهای خانواده‌های موفق در دفاع مقدس، عفاف و حجاب در خانواده و تجلیل از خانواده‌های شهدا و همسران جانبازان از برنامه این روز است.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به فضاسازی در سطح شهر در ایام هفته دفاع مقدس بیان کرد: از همه ارگان‌ها تقاضا داریم به فضاسازی مناسب در سطح شهر در ایام هفته دفاع مقدس پرداخته تا فضای ارزشی در شان شهدا و ایثارگران در شهر حاکم شود.

وی از برپایی نمایشگاه یاد یاران خبر داد و افزود: این نمایشگاه در حد فاصل مسجد جمکران و کوه خضر نبی در طول هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

مهدوی‌نژاد بازسازی رزمایش عملیات کربلای یک و آزادسازی مهران، برگزاری مراسم‌های مختلف محفل قرآنی، شب خاطره، تجلیل از پیشکسوتان، سخنرانی علما و مراجع، برگزاری دعای کمیل و سمات و حضور هیئت‌های مذهبی را از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه ذکر کرد.

وی یادآور شد: برگزاری مراسم انس با قرآن و عترت، شب خاطره و شعر، تجلیل و دیدار از خانواده‌‌های شهدا، جشنواره مسابقات ورزشی، زنگ ایثار و مقاومت در مدارس را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس از سوی نواحی سپاه علی بن ابیطالب(ع) است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcakunu149ne.5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما