دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 24004

حوزه‌های علمیه نیازهای جامعه را شناسایی کنند

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه نیازهای جامعه را شناسایی کنند گفت: باید نیازهای جامعه شناخته شود و حوزه های علمیه در آن مسیر حرکت کنند.
حوزه‌های علمیه نیازهای جامعه را شناسایی کنند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام حمید پارسانیا پیش از ظهر امروز در اجلاسیه اساتید رشته های حوزه علمیه قم که در سالن دارالشفاء قم برگزار شد با اشاره به اینکه سطح آموزش حوزه های علمیه در سراسر کشور باید مورد بررسی قرار بگیرد اظهار کرد: برخی از رشته های تخصصی در راستای آموزش های حوزوی و سنتی ما هستند.

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه نهاد بسیار پر برکتی برای انقلاب هستند خاطر نشان کرد: در ارتباط با جامعه این عرصه تداوم پیدا کرده و اهداف متنوعی در این عرصه معنا پیدا کرده است و در این زمینه باید رشته هایی ایجاد شود که تبلیغ را در بر بگیرد و مبلغین را برای کشور تربیت کند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: رشته های تخصصی همچون فقه ، کلام ، فلسفه و تفسیر قرآن می توانند در مسیر آموزش های حوزوی ما بسیار مفید باشند و در این زمینه باید اهتمام بیشتری انجام شود.

حجت الاسلام پارسانیا به استنباط احکام در شرایط فعلی اشاره کرد و افزود: باید نیازهای جامعه شناخته شود و حوزه های علمیه در آن مسیر حرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: چالش های بسیار زیادی در مورد برخی از رشته های حوزه های علمیه وجود دارد که باید در این زمینه باید تمهیدات لازم دیده شود.

عضو شورای انقلاب فرهنگی تقابل علوم انسانی با مارکسیسم را یکی از چالش های بسیار مهم تلقی کرد و گفت: قلمرو علوم انسانی باید بتواند علوم مدرن را در بگیرد زیرا چالش های بسیار زیاید رد جهان توسط این علوم ایجاد شده اند.

استاد حوزه علیمه قم با اشاره به اینکه بحث های نظری و عملی در حوزه های علمیه افزایش پیدا کند اظهار کرد: نظام علمی مدرن به این موضوعات توجه دارد اما خوشبختانه ظرفیت حوزه های علیمه در این زمینه بسیار بالاست و باید از این ظرفیت ها استفاده شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjxye8.uqexyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما