پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : 24109

تاثیرپذیری اقتصاد از سیاست باید کمتر شود

قم نيوز : قم نیوز:مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: اقتصاد و سیاست در کشور ما بسیار به هم متصل هستند در حالی که این دو نقطه مجزا است و نباید این قدر اقتصاد از سیاست متاثر باشد.
تاثیرپذیری اقتصاد از سیاست باید کمتر شود
به گزارش قم نیوز، آیت الله حسینی بوشهری, در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی، اظهار کرد: روز ۱۵ خرداد را گرامی می داریم و امیدواریم بتوانیم یکی از ادامه دهندگان راه امام راحل باشیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: به نکات خوبی در زمینه بانکداری اشاره شد و در این زمینه ما حوزویان دغدغه زیادی داریم که بخشی به عنوان دغدغه دینی ماست و بخشی به عنوان دغدغه‌های ما در زندگی اجتماعی و از اینکه گفتید تورم مهار شده است، خوشحال شدیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید منابع خود را در تولید متمرکز کنند و تولید، اولویت اول بانک ها شود و نکته دیگر اینکه به نظر من، اقتصاد و سیاست در کشور ما بسیار به هم متصل هستند در حالی که این دو نقطه است و نباید این قدر اقتصاد از سیاست متاثر باشد.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: گاهی یک جمله از سوی شما یا دیگران، سیاسی برداشت می شود و تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد و این درست نیست و باید کاری شود که این طور نباشد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: در بحث مذاکرات ژنو گاهی احساس می‌شود با یک لبخند، اقتصاد دچار تغییر می‌شود و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی گفته اند، سیاست باید درون زا و برون‌نگر باشد که با یک لبخند اقتصاد دچار تغییر نشود و با یک اخم مشکل ایجاد نشود.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: امروزه بانک‌ها بسیار گسترش یافته اند و مشخص نیست چه ضرورتی دارد این همه بانک در کشور باشد که با هم دیگر رقابت هم کنند و سودها را بالا ببرند و در نهایت بانک مرکزی مجبور شود حد سود را مشخص کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پایین بودن درصد سود در کشورهای خارجی، تصریح کرد: درصد سودی که بانک های خارجی می دهند، بعضا بسیار کم است و هم سپرده گذار سود کمتری می‌گیرد و هم کسی که تسهیلات می گیرد، سود کمتری می دهد و آنها ادعای بانکداری اسلامی هم ندارند ولی ما از ابتدای انقلاب تلاش کردیم تا بانکداری اسلامی حاکم شود.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: دیگر مشکلی که وجود دارد، سودها و جریمه‌های تاخیر است و مکررا به ما مراجعه می کنند که بانک می خواهد خانه ما را ضبط کند و بخشی از ایشان، ضمانت کرده‌اند و حتی وام متعلق به خودشان نیست.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: باید با حوزویان رایزنی کنید تا پس از گذشت ۳۵ سال از انقلاب، بانکداری اسلامی حاکم شود و موفقیت شما، موفقیت ماست و ما دعا می‌کنیم که این دولت بتواند موفق باشد. مردم همگام هستند و پای کار هستند و در دفاع مقدس و دیگر صحنه ها همیشه حضور دارند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcf1yd0.w6djxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما