شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 2426
آیت الله صافی تصریح کرد:

بیداری اسلامی به کشورهای عربی حیات دوباره داد

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان سربلندی مسلمانان جهان را در گرو پیروی از دستورات اسلام دانست و تصریح کرد: بیداری اسلامی در کشورهای عربی به آنها حیات دوباره داد.
بیداری اسلامی به کشورهای عربی حیات دوباره داد
به گزارش قم نیوز، آیت‌ الله لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از علما، حافظان، شاعران و مداحان اهل بیت(ع) از کشور مصر با وی، با اشاره به موج بیداری کشورهای اسلامی به خصوص کشور مصر اظهار داشت: خوشبختانه با سقوط رژیم سابق، انقلاب اسلامی در کشور دوست و برادر مصر اتفاق افتاد و حاکمیت اسلام و قرآن، دوباره تجدید حیات شد.

وی ادامه داد: این انقلاب موجب خرسندی همه مسلمانان جهان شده است و عزت دوباره اسلام را در کشورهایی که سالیان سال در زیر یوغ استکبار بودند به آنها هدیه کرد.

استاد برجسته حوزه، عزت و سربلندی ملت‌های مسلمان جهان را در گرو پیروی از دستورات دین مبین اسلام دانست و تصریح کرد: این برای همه ما افتخار است که همان طور که انقلاب اسلامی ما توانست عزت و سربلندی را به مسلمانان جهان نشان دهد، بیداری اسلامی نیز در کشورهای عربی، حیات دوباره به آنها داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دین مبین اسلام، دینی کامل است و به همه ابعاد زندگی بشر پرداخته است، اظهار داشت: ما به دنیا اعلام می‌کنیم که تنها پیروی از قرآن و عترت می‌تواند مردم ستمدیده دنیا را نجات دهد.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به نقشه‌های دشمنان اسلام برای تضعیف مسلمانان و جلوگیری از پیشرفت و عظمت اسلام تصریح کرد: امروز همه باید توجه داشته باشیم که دشمنان اسلام می‌خواهند بین صفوف متحد مسلمانان انقلابی، شکاف و جدائی ایجاد کنند.

وی یادآور شد: همه باید با اتحاد کلمه و در زیر سایه قرآن کریم، مجد و عظمت دیرینه خود را بازیافته و پرچم اسلام را در تمام دنیا به اهتزاز در آوریم.

صافی گلپایگانی در پایان با اشاره به مقامات مقدسه در مصر، یکی از آرزوهای خود را تشرف به مقام رأس الحسین علیه السلام و مقام حضرت زینب سلام الله علیها دانست.

در این دیدار که علامه کورانی، شیخ محمد الهلباوی، قاری، مداح و مربی بین المللی قرآن کریم و گروهی از مداحان مسجد رأس‌الحسین (ع) قاهره نیز حضور داشتند؛ شاعران اشعار خود را درباره مقام و منزلت امام حسین و اهل بیت(ع) قرائت کردند و صافی گلپایگانی از آنها تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.0d0iw6djvgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما