چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : 24298

برنامه «او خواهد آمد» از رادیو معارف پخش می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر گروه معارف و علوم اهل بیت(ع) رادیو معارف از پخش برنامه او خواهد آمد همزمان با شب نیمه شعبان خبر داد.
برنامه «او خواهد آمد» از رادیو معارف پخش می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمد مهدی صفایی با اشاره به جلسه کمیته ویژه‌‌ برنامه‌های مناسبتی اظهار کرد: این جلسه با هدف تعیین اولویت‌های موضوعی برای ویژه‌برنامه‌های شب و روز میلاد منجی بشر برگزار شد.

وی به وضعیت سیاسی، اجتماعی و فکری عصر عباسیان در آستانه غیبت صغری اشاره کرد و گفت: انتقال مرکز خلافت از بغداد به سامرا، نفوذ و تسلط ترکان بر حکومت، قیام‌های علویان و غیر علویان، عیاشی و خوشگذرانی حاکمان و... از جمله موضوعاتی است که در زیرمجموعه این مبحث مطرح می‌شود.

مدیر گروه معارف و علوم اهل بیت(ع) رادیو معارف خاطرنشان کرد: وضعیت فکری، سیاسی و اجتماعی شیعه در آستانه غیبت صغری از موضوعات دیگری است که در این زمینه حضرت ولی عصر(عج) مطرح است.

وی گفت: تدوین اصول و احادیث شیعه، تربیت مجتهدانی برای رهبری شیعه در بحران‌ها، مقابله با فرقه‌های انحرافی صوفیه و واقفیه و غلات، سفر اجباری ائمه شیعه به سامرا، نظارت شدید بر امام و تقویت سازمان وکلا از سوی ائمه و فقر و محرومیت شیعیان از موضوعات دیگر مطرح شده است.

صفایی با اشاره به برنامه‌های تولید شده ویژه نیمه شعبان گفت: برنامه «او خواهد آمد» شب نیمه شعبان از ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه تا ۲۴ از رادیو معارف پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی و تحلیل مشترکات فریقین «شیعه و اهل‌سنت» در مسئله مهدویت از جمله مباحث مطرح شده در این ویژه برنامه بوده که اصل وجود منجی آخر‌الزمان(عج)، از نسل پیامبر بودن، ویژگی‌های ظاهری، جهانی بودن حکومت حضرت، ویژگی‌ها و شرایط ظهور در این برنامه تبیین می‌شود.

مدیر گروه معارف و علوم اهل بیت(ع) رادیو معارف عنوان کرد: در این برنامه اشاره‌ای گذرا به موارد اختلاف مانند ولادت یا عدم ولادت حضرت و از نسل امام حسین(ع) یا امام حسن مجتبی(ع) بودن ایشان صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: هدف این برنامه بهره‌گیری از مشترکات در امر وحدت، مقابله با دیدگاه‌های غیر اسلامی و تعصبات وهابی‌گری که اصل مهدویت را هدف گرفته‌اند، است.

صفایی با اشاره به پخش ویژه‌برنامه جمعه ظهور روز نیمه شعبان از ساعت هشت و ۳۵ دقیقه تا ۱۱ گفت: این برنامه از جمله برنامه‌های مهدوی زنده، مستمر و با سابقه رادیو معارف است که در این هفته به افزایش مدت زمان برنامه و تغییر رویکرد به صورت ویژه به میلاد حضرت حجت(عج) پرداخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی نقش انتظار سازنده در پویایی جامعه اسلامی، تحکیم باورهای اعتقادی به امامت و ولایت اهل‌بیت(ع)، تحکیم باورهای کلامی به ولایت فقیه و ضرورت تشکیل حکومت برای اجرای احکام، امید به آینده و نقش آن در پویایی جامعه از جمله مباحث این برنامه است.

مدیر گروه معارف و علوم اهل بیت(ع) رادیو معارف مسئولیت‌پذیری و عدم واگذاری امور به زمان ظهور، وظیفه‌شناسی و امر به معروف و مبارزه با مفاسد، تقویت فرهنگ دینی در جامعه، پیشگیری از برداشت‌های انحرافی از انتظار و... را از محورهای دیگر برنامه جمعه ظهور ذکر کرد.

وی با اشاره به شرح فراز‌هایی از دعای عهد امام زمان(عج) در برنامه جمعه ظهور گفت: قسم‌های آغازین و ارتباط محتوایی آن با عهد با امام زمان(عج)، صلوات فراگیر در عصر‌ها و نسل‌ها و گستره جغرافیایی و عهد همیشگی و بیعت‌ تام غیر قابل عدول از جمله موارد مطرح شده در این بخش برنامه است.

صفایی با اشاره به ویژه برنامه تولیدی «صبح امید» گفت: این ویژه برنامه از ۱۷ تا ۲۲ خرداد هر روز ساعت هشت و ۴۰ دقیقه از رادیو معارف پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این ویژه برنامه به مباحث مهدویت و بیداری اسلامی، مهدویت و سبک زندگی، مهدویت و جوان منتظر، مهدویت و بانوان منتظر، مهدویت و رسانه زمینه‌ساز، مهدویت و همبستگی اسلامی و... می‌پردازد.

مدیر گروه معارف و علوم اهل بیت(ع) رادیو معارف با بیان اینکه ویژه برنامه تولیدی «عصر روح‌الله» از ایام رحلت حضرت امام خمینی«ره» آغاز شده و تا شب نیمه شعبان ادامه دارد گفت: این برنامه دیدگاه و مبانی فکری حضرت امام خمینی(ره) درباره امام عصر(عج) را تحلیل و بررسی می‌کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcevw8w.jh8eoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما