شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : 2446
مدیرکل گمرک استان قم عنوان کرد:

ترخیص 14 هزار خودرو از گمرک سلفچگان

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل گمرک استان قم گفت: 14 هزار دستگاه خودرو در هشت ماه سال جاری از گمرک سلفچگان ترخیص شده است.
ترخیص 14 هزار خودرو از گمرک سلفچگان
به گزارش قم نیوز، احمد ذاکری امروز با اشاره به درآمد کل گمرک استان قم در سال جاری گفت: کل درآمد گمرکی استان قم در هشت ماه نخست سال جاری ۱۰۷ میلیارد و ۳۶۶ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: میزان درآمد استانی از این میزان ۴۰۲ میلیون تومان بوده است که مبلغ ۲۶ میلیارد و ۵۵۷ میلیون آن چهار درصد مالیات بر ارزش افزوده است.

ذاکری با بیان اینکه گمرک قم در بخش صادرات رشد قابل قبولی داشته است، ابراز داشت: در هشت ماه نخست سال جاری، مقدار ۲۴ هزار و ۶۱۸ تن انواع کالا از قبیل کتاب، فرش دستبافت، مصنوعات فلزی، کفش و دمپایی، نوشابه، مصنوعات شیشه‌ای، لوازم و ماشین‌آلات صنعتی و مکانیکی، مواد و مصنوعات پلاستیکی، گرانول PVC، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های خوراکی به دیگر کشورها صادر شده است.

وی ادامه داد: صادرات فرآورده‌های خوارکی که به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، ترکمنستان، ترکیه، ارمنستان و تاجیکستان انجام شده است، هزینه‌ای بالغ بر ۶۶ میلیون و ۳۶۷ هزار دلار بوده که از لحاظ وزنی ۱۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان قم با اشاره به واردات صورت گرفته در گمرک استان قم اظهار داشت: در مدت ذکر شده ۶۰ هزار و ۵۴۳ تن کالا به ارزش ۳۸۷ میلیون و ۸۹۲ هزار دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۱۰ درصد رشد و از نظر ارزش هفت درصد کاهش داشته است.

به گفته وی در این مدت زمان، ۱۴ هزار دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان ترخیص شده است.

ذاکری تصریح کرد: در ۸ ماهه نخست سال، مقدار ۶۴ هزار و ۲۰۴ تن کالا به ارزش ۴۷۴ میلیون و ۸۵۷ هزار دلار از سایر گمرکات به گمرک سلفچگان ترانزیت شده است که در مدت مشابه سال گذشته از نظر میزان وزن هشت درصد و از نظر میزان ارزش ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: اداره ‌کل گمرک استان در زمینه امانات و مرسولات پستی در هشت ماهه سال جاری هزار و ۱۱۶ بسته به وزن ۵ هزار و ۲۳ کیلوگرم از کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، امارات، آلمان، عراق و... به عنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی وارد و ترخیص شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۸ درصد و از لحاظ ارزش ۴۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.knit23nk-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما