شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : 4013
همزمان با دهه فجر؛

سه طرح گمرک قم افتتاح می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل گمرک قم گفت: همزمان با سی و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی سه طرح زیرساختی گمرک قم افتتاح می شود.
سه طرح گمرک قم افتتاح می‌شود
به گزارش قم نیوز، احمد ذاکری  از افتتاح سه طرح گمرک قم افتتاح می‌شود، افزود: این طرح ها شامل طرح بازگشایی درب گمرک و راه آهن، انبار ۲ هزار و ۳۰۰ متری و افتتاح سیستم مکانیزه اظهار از راه دور از است.

وی ادامه داد: ساخت فضای کانتینری و ورود و اتصال ریل فرعی طبق طرح جامع از دیگر طرح هایی است که در این ایام کلنگ زنی می شود.

مدیر کل گمرک قم در ادامه میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح ها را یک میلیارد تومان اعلام کرد و عنوان داشت: از این مقدار مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

ذاکری با اشاره به طرح بازگشایی درب گمرک و راه آهن، اظهار داشت: این طرح در راستای اجرای هدفمندی یارانه ها و با هدف کاهش حامل های انرژی به اجرا می آید.

وی در خصوص افتتاح انبار دو هزار و ۳۰۰ متری نیز گفت: با افتتاح این انبار ظرفیت تجاری گمرک قم افزایش قابل ملاحظه ای پیدا خواهد کرد.

مدیر کل گمرک قم درباره افتتاح سیستم مکانیزه اظهار از راه دور هم بیان داشت: با اجرای این طرح پروسه زمانی واردات و صادرات کاهش پیدا می کند که این امر به نوبه خود منجر به کاهش هزینه ها خواهد شد.

ذاکری با بیان اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد فعالیت تجاری کشور از طریق گمرک هرمزگان صورت می گیرد ابراز داشت: با افتتاح این طرح ها می توان ۳۰ درصد فعالیت های تجاری این گمرک را جذب کرد.

وی کم هزینه بودن و برخورداری از ضریب اطمینان بالا را از مزایای استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی ذکر کرد و ادامه داد: با افتتاح این طرح تعداد جذب کانتینرهای تجاری به ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می کند.

مدیر کل گمرک قم با اعلام اینکه گمرک قم با برخورداری از درآمد ۶۰۰ میلیارد تومانی رتبه پنجم کشور را دارد اظهار داشت: سعی خود را به کار می بریم تا این رتبه را ارتقا بدهیم.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcj.vexfuqeytsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما