پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : 25263

افزایش 20 درصدی اهدای خون طی ماه رمضان در قم

قم نيوز : قم نیوز:‌مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: اهدای خون در قم طی 9 روز اول ماه مبارک رمضان 20 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.
افزایش 20 درصدی اهدای خون طی ماه رمضان در قم
به گزارش قم نیوز، مرتضی نوریان اظهار داشت: طی ۹ روز اول ماه مبارک رمضان ۷۳۳ مورد خونگیری در پایگاه‌های اهدای خون استان انجام شده که این تعداد در سال گذشته ۵۸۹ مورد بوده و در سال جاری ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه دو پایگاه خونگیری طی ماه رمضان در استان فعال هستند، عنوان داشت: پایگاه مرکزی خونگیری واقع در خیابان ۱۵ خرداد روزانه از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ آماه خونگیری از مراجعه کنندگان است.

مدیرکل انتقال خون استان قم ابراز کرد: مرکز خونگیری روح الله نیز شب‌ها بعد از افطار از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه تا یک بامداد برای خونگیری از همشهریان فعالیت می‌کند.

نوریان تصریح کرد: روزانه ۷۰ تا ۸۰ نفر به دو پایگاه مذکور مراجعه می‌کنند و از همشهریان تقاضا داریم به دلیل ازدحام مراکز خونگیری در شب‌های قدر روزهای دیگر به مراکز مراجعه کنند تا بتوان خدمات را آسان ارائه داد.

وی یادآور شد: شب‌های قدر نیز مراکز فعال هستند و در صورت نیاز در آن شب‌ها مدت زمان فعالیت مراکز افزایش می‌یابد.

مدیرکل انتقال خون استان قم افزود: پایگاه انتقال خون قم نیاز به فراورده‌های خونی و درمانی استان را برآورده کرده و مشکلی در کمبود خون نداریم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchxini.23nm-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما