دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : 25497

افزایش 20 درصدی اهدای خون در شب‌های قدر

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل انتقال خون استان قم از افزایش 20 درصدی اهدای خون در شب‌های احیا نسبت به شب‌های دیگر ماه مبارک رمضان خبر داد.
افزایش 20 درصدی اهدای خون در شب‌های قدر
به گزارش قم نیوز، مرتضی نوریان با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی اهدای خون در شب‌های احیا نسبت به سایر شب‌های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در طول ماه مبارک رمضان در مقایسه با سال قبل ۲۵ درصد افزایش اهدای خون را در استان قم شاهد بودیم و توانستیم با مشارکت مردم مومن و خدا جوی شهر مقدس قم علاوه بر تامین نیاز استان، به دیگر استان‌هایی که اعلام نیاز داشتند خون ارسال کنیم.

وی ادامه داد: نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که سلول‌های خونی عمری محدود دارند و نمی‌توانیم خون‌های اهدایی را مدت زمان زیادی نگهداری کنیم و لذا مردم باید در طول سال در این حرکت خداپسندانه شرکت کنند و آن را به شب‌های خاص مانند شب‌های قدر و عاشورا و تاسوعا موکول نکنند.

مدیرکل انتقال خون استان قم با اشاره به کمبود گروه‌های خونی o منفی و ab منفی بیان کرد: در این دو گروه خونی به علت نادر بودن با کمبود اهدا کننده مواجه هستیم و لذا افرادی که دارای این گروه‌های خونی هستند شناسایی شدند و در مواقع ضروری از آنها درخواست می‌شود که برای اهدای خون به سازمان مراجعه کنند.

نوریان با تاکید بر اینکه سلامتی جسمی اهدا کنندگان خون قبل از اهدا با انجام آزمایش و مصاحبه توسط پزشک محرز می‌شود ابراز کرد: اگر مشکلی در سلامت فرد اهدا کننده مشاهده شود به هیچ عنوان خون از وی گرفته نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که علاقمند هستند در ایام ماه مبارک رمضان در این عمل انسان‌ دوستانه شرکت کنند می‌توانند هر شب بعد از افطار به دو مرکز حضرت روح الله واقع در میدان روح الله و ساختمان مرکزی واقع در بلوار ۱۵ خرداد از ۲۲:۳۰ الی یک بامداد مراجعه کرده و خون خود را اهدا کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgut9x.ak9ny4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما