شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : 25297

قم از یک سهمیه در کاتای آسیا برخوردار شد

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئیس هیئت کاراته استان قم گفت: با نتایجی که در مسابقات انتخابی تیم ملی رقم خورد خوشبختانه قم از یک سهمیه در مسابقات کاتا قهرمانی آسیا برخوردار شد.
قم از یک سهمیه در کاتای آسیا برخوردار شد
به گزارش قم نیوز، علیرضا برخورداری اظهار داشت: بعد از اینکه چهره‌هایی همچون حمیدرضا نجاتی، محمد شایگان و امیر مهدی‌زاده در رده‌های سنی نوجوانان،‌ زیر ۲۱ سال و بزرگسالان توانستند جواز حضور در اردوهای نهایی تیم‌های ملی کاراته کشورمان را به دست بیاورند اکنون یک شانس دیگر نیز به کاراته قم برای داشتن سهمیه بیشتر در مسابقات قهرمانی آسیا رو کرده است.

وی افزود: ‌نجاتی،‌ شایگان و مهدی‌زاده کاراته‌کاهایی هستند که در بخش کومیته انفرادی یا تیمی امکان حضور در مسابقات کاراته قهبرمانی آسیا را دارند اما اکنون علیرضا خدری نیز در بخش کاتا برای حضور در مسابقات کاتا قهرمانی آسیا انتخاب شده است و بدین ترتیب قم می‌تواند در رقابت‌های آسیایی سال ۲۰۱۴ چهار نماینده داشته باشد.

برخورداری ابراز داشت: این در شرایطی است که استان قم در تاریخ فعالیت این رشته ورزشی در سطح کشور و میادین برون‌مرزی تا کنون در بخش کاتا کاراته‌کای سرشناسی در تیم‌های ملی نداشته است و با تلاش مربیان دلسوز و با دانش کاراته قم در این زمینه تحول خوبی در کاراته قم ایجاد شد.

وی در ادامه به درخشش علیرضا خدری نماینده کاراته قم در آخرین انتخابی تیم ملی کاتا اشاره کرد و افزود: پس از مسابقات انتخابی تیم ملی که مرحله نهایی آن با جدال نزدیک کاتاروهای شرکت کننده به انجام رسید،‌ خوشبختانه زیمانی که برترین‌ها معرفی شدند نام خدری نیز در بین نفرات برتر قرار گرفت.

نایب رئیس هیئت کاراته استان قم یاد آور شد: در پایان مرحله نهایی مسابقات انتخابی رشته کاتا، نفرات اعزامی به رقابت‌های قاره‌ای و جهانی در سال ۲۰۱۴ در تمام رده‌های سنی مشخص شدند و در نخستین گام علیرضا خدری از قم به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شود.

وی عنوان داشت: در رقابت‌های انتخابی کاتا که در سالن شهید کبکانیان و با قضاوت جواد سلیمی، موسی جعفری، اکبر دهقان، رضا خادمیان، یوسف گرشاسبی و صفر رحیمی برگزار شد، در رده نوجوانان علیرضا خدری توانست با اجرای زیبای کاتای خود بلیط اعزام به مسابقات آسیایی را کسب کند.

برخورداری افزود: همچنین در رده جوانان مهدی امامی و در رده زیر ۲۱ سال نیز ابوالفضل شهجردی با برتری مقابل رقبای خود برای حضور در مسابقات کاتای کاراته قهرمانی آسیا که مرداد ماه به میزبانی کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود، انتخاب شدند.

وی یاد آور شد: در کاتای تیمی جوانان، تیم کرمان با برتری مقابل مازندران، نماینده کاراته کشورمان در رقابت‌های قاره‌ای شد در حالی که در مبارزات کاتای انفرادی نیز فرید حقیقی عنوان نخست را کسب کرد و مسابقات کاتای تیمی قرار شد در آینده انجام شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcefw8w.jh8noi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما