چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : 2608
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم:

گسترش فرهنگ دینی بهترین راه پیشگیری از ایدز است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم یکی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از بیماری ایدز در جامعه را گسترش فرهنگ دینی عنوان کرد.
گسترش فرهنگ دینی بهترین راه پیشگیری از ایدز است
به گزارش قم نیوز، خلیل‌الله سائلی در همایش نقش باورهای دینی در پیشگیری از ایدز اظهار کرد: بی‌بند و باری و دوری از باورهای دینی و اعتقادی عامل اصلی نشر بیماری ایدز در جوامع غیردینی است.

وی افزود: بعد از بی‌بند و باری، اعتیاد دومین عامل گسترش ایدز در جهان شناخته شده و در جوامعی که اعتیاد رواج داشته درصد مبتلایان به این بیماری بالاتر می‌رود.

مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر قم ضمن تاکید بر تقویت مبانی دینی و ارزشی تاکید کرد: نخستین گام در جامعه برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در ارتباط با این بیماری مرگبار گسترش فرهنگ دینی و ارج نهادن به آنهاست.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم نیز در این همایش جوانان را قشر حساس نسبت به بیماری ایدز عنوان کرد و گفت: اعتقادات مذهبی نمودار مختلفی دارد که البته در طول یکدیگر قرار دارند که شامل اعتقاد به خدا، اعتقاد به رسالت و امامت و اعتقاد به زندگی پس از مرگ است.

وی بیان کرد: اعتقاد به خداوند موجب انسجام و وحدت رویه در رفتار انسان شده و انسان را به سمت کسب رضایت او سوق می‌دهد.

رحیمیان ضمن اشاره به الگو‌گیری در کودکی عنوان کرد: دومین باور دینی، اعتقاد به رسالت انسان‌هایی است که از سوی خداوند به عنوان وصی و جانشین انبیا‌ در مذهب شیعه معروف هستند که عامل اساسی در یادگیری این امر مهم فراگیری این مباحث در خردسالی است.

وی سومین عامل را اعتقاد به زندگی پس از مرگ دانست و تصریح کرد: حسابرسی اعمال در روز قیامت، پاداش و مجازات افراد بر اساس رفتارهایشان است و اعتقاد به آخرت ما را از بسیاری از موارد دور نگه می‌دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.vnit23n-6ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما