يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : 26160

خبرنگاران اطلاع‌رسانی را با دانایی همراه کنند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل صدا و سیمای استان قم همراه کردن دانایی با اطلاع‌رسانی را بزرگترین وظیفه خبرنگاران دانست.
خبرنگاران اطلاع‌رسانی را با دانایی همراه کنند
به گزارش قم نیوز، بهرام محمدی‌نیا ظهر شنبه در مراسم تکریم از خبرنگاران در تالار معصومیه استانداری قم با اشاره به تلخی‌ها و شیرینی‌های شغل خبرنگاری اظهار داشت: خداوند در قرآن وقتی وظیفه اطلاع‌رسانی را به فرشتگان خطاب کرد گفتند ما علم آن را نداریم؛ پس خداوند این وظیفه را به دوش حضرت آدم(ع) گذاشت.

وی ادامه داد: جدی‌ترین وظیفه خبرنگاران قبل از خبررسانی علم و دانایی است. اگر علم همراه با خبررسانی نباشد نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت.

مدیرکل صدا و سیمای استان قم خاطرنشان کرد: امروز جریان استکباری در دنیا جنایات گسترده خود را با همین رسانه‌های دروغ‌ساز توجیه می‌کنند چرا که با این خبررسانی علم همراه نیست.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران مصالح مردم را باید دائم در خبرها مدنظر داشته باشند افزود: وظیفه خبرنگار این است که زبان کسانی باشد که تریبونی ندارند. صاحبان مکنت تریبون دارند اما مردم عادی و مستضعفان از این نعمت بی‌بهره هستند.

محمدی‌نیا با اشاره به دو موضوع مهم که به عنوان خبرهای قرآنی از آن یاد می‌شود اظهار داشت: موضوع اول این است که باید به بندگان خدا رحمت خداوند را مژده بدهیم و تا می‌توانیم باید جلوه‌های رحمانی خداوند را به مردم خبررسانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه خبر عظیم در قرآن باور به مرگ و قیامت است ابراز داشت: وظیفه خبرنگاران هم این است که معادپذیری را میان مردم ترویج کنند.

مدیرکل صدا و سیمای استان قم گفت: از دید خداوند معاد خبر عظیم و دیگر خبرها خبرهای کوچک هستند.

وی ادامه داد: جامعه و خانواده‌ای که خداباوری و اعتقاد به معاد در آن بالا است، آسیب‌هایشان بسیار کم می‌شود. در نتیجه خبرنگاران وظیفه دارند این موضوع را مرتب به مردم یادآوری کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdce7z8w.jh8ppi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما