يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : 26771

تشکیل کارگروه تخصصی مقابله با آلودگی هوا در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از تشکیل یک کارگروه برای طراحی برنامه‌های عملی در مقابله با آلودگی هوا در قم خبر داد.
تشکیل کارگروه تخصصی مقابله با آلودگی هوا در قم
به گزارش قم نیوز، محمودعلی رکنی با اشاره به معضل آلودگی هوا به عنوان یکی از اصلی‌ترین چالش‌های زیست محیطی شهر قم اظهار داشت: برای ایجاد یک چهارچوب مشخص و حرکت به سوی رفع این مشکل دستگاه‌های مربوط کارگروه تشکیل داده و طرح اولیه‌ای را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، مرکز بهداشت استان قم، هواشناسی، مدیریت بحران استانداری قم و... در این گروه مشترک تلاش می‌کنند تا وضعیت آلودگی هوا را تا آنجا که ممکن است کنترل و پیش‌بینی کنند.

وی بزرگ‌ترین مانع در این عرصه را ریز گردهایی دانست که کیفیت هوایی که مردم استنشاق می‌کنند را کاهش داده‌اند.

رکنی گفت: تأمین نشدن حقابه‌های زیست محیطی که موجب خشک شدن تالاب‌ها و بیابان‌زایی شده دلیل وجود این ریزگردها است.

وی با اشاره به نقش نهادهایی مانند جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در این زمینه اضافه کرد: طبیعت هم حقی از آب سطحی دارد که باید تأمین شود. تعلل در این امر و استفاده بیش از حد از آب برای شرب و کشاورزی در نهایت زندگی را برای انسان‌ها نیز سخت می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم به اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی در قم برای کم کردن از شدت آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: در این زمینه شهرداری و دولت باید راهکارهای جدی و عملی را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به مشکل نبود کنار گذر در شهر قم و نزدیکی کمربندی امام علی(ع) به شهر گفت: استان قم چهار راه مواصلاتی کشور است و نبود فاصله میان کنار گذرها و شهر موجب افزایش شاخص‌های آلودگی هوا در شهر می‌شود.

رکنی ادامه داد: کار درست این است که کنار گذرها با فاصله مناسب از شهر ساخته شوند تا دود و آلودگی ناشی از خودروهای عبوری، تهدید سلامتی شهروندان نباشند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccsmqi.2bqem8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما