چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 27047
رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

اتحاد علما پیش زمینه اتحاد جامعه اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اگر علمای مذاهب اسلامی با یکدیگر همراه شوند جهان اسلام متحد می‌شود وهمین مسئله مسمانان را به ابرقدرتی جهانی تبدیل می‌کند و این همان نکته ای است استکبار به شدت از آن وحشت دارد.
اتحاد علما پیش زمینه اتحاد جامعه اسلامی است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محسن اراکی رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی در نخستین نشست علمی هم اندیشی علمای ایران و اندونزی در سالن همایش های پژوهشگاه مطالعات تقریبی اظهارکرد: ماموریت انبیاء در طول تاریخ اقامه دین واحد وایجاد اتحاد بین ادیان الهی بوده است.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزودد: انبیاء در طول تاریخ تلاش کردند با از بین بردن اختلافات بین فرق مختلف در جهت اقامه دین واحد الهی حرکت کنند.

وی گفت: اگر علمای مذاهب اسلامی با یکدیگر همراه شوند جهان اسلام متحد می‌شود وهمین مسئله مسمانان را به ابرقدرتی جهانی تبدیل می‌کند و این همان نکته ای است استکبار به شدت از آن وحشت دارد.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه دشمنان متوجه خطرات اتحاد بین مسلمانان شده اند خاطر نشان کرد:استکبار و در راس آن آمریکا با ایجاد فتنه های مذهبی بین مسلمانان در پی اختلاف افکنی بین مسلمانان هستند تا از اتحاد آنان جلوگیری کنند.

آیت الله اراکی بابیان اینکه سابقه نظریه وحدت بین مذاهب اسلامی در دوران معاصر به ۶۰ سال قبل برمی گردد، گفت: آیت الله العظمی بروجردی(ره) از نخستین کسانی بودند که با برقراری ارتباطات علمی با افرادی چون رئیس وقت الازهر در پی ایجاد اتحاد بین مذاهب اسلامی بر آمد.

وی با بیان اینکه آماده هرنوع همکاری برای ایجاد اتحاد با علمای اندونزی و مسلمانان آن هستیم گفت: علمای حوزه علمیه قم برای اتحاد به مذاهب اسلامی به سوی علمای آنان دست دعوت دراز می کنند.

آیت الله اراکی با تاکید برلزوم ارتباط بیشتر بین علمای جهان اسلام خاطر نشان کرد: پیشنهاد می کنیم کنگره علمای جهان اسلام در اندونزی برگزار شود و در این زمینه آماده کمک به برادران خود در کشور اندونزی هستیم.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcjaye8.uqeaxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما