سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : 27124
جانشین نمایندگی ولی فقیه درسپاه پاسداران:

اسلام منهای ولایت امضای خداوند را ندارد

قم نيوز : قم نیوز: جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: ولایت راه رسیدن به صراط مسقیم است چرا که اسلام منهای ولایت امضای خداوند را ندارد.
اسلام منهای ولایت امضای خداوند را ندارد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی با اشاره به عید غدیر و اهمیت این روز بزرگ اظهار کرد: هجدهم ذی الحجه یادآور یکی از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی است که به حق عید اکبر نامیده شده است.

جانشین نمایندگی فقیه در سپاه با اشاره به قرآن کریم افزود: در آیات قرآن درباره عید غدیر نکات شگفت انگیزی وجود دارد، در آیه‌ای از قرآن کریم خداوند به پیامبر (ص) ماموریت می‌دهد تا حکم الهی را ابلاغ کند و امام علی (ع) را به عنوان جانشین خود به ولایت برگزیند، پیامبر (ص) در روز غدیر امام علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی نکرد بلکه حکم خداوند را اجرا کرد.

حاجی‌صادقی با اشاره به اجرای حکم خدا در روز غدیر توسط پیامبر (ص) بیان کرد: بعد از اجرای حکم خدا در روز غدیر توسط پیامبر (ص) چند آیه درباره با موضوع غدیر نازل شد، در آیه‌ای از قرآن کریم خداوند به مردم می‌گوید امروز دین شما مصونیت پیدا کرد و از خطر دشمنان اسلام در امان ماند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: همه ادیان گرفتار آفات شدند و مور تهدید قرار گرفتند اما دین اسلام به برکت وجود مبارک امیر المومنین (ع) در امان ماند، دشمن از دینی می‌ترسد و مایوس است که دارای ولایت باشد، اسلام با توجه به داشتن ولایت از ضربات دشمنان در امان ماند.

وی با اشاره به خاصیت دین بی‌ولایت تصریح کرد: دین منهای ولایت دارای کمال نیست، خداوند در قرآن درباره روز غدیربه مردم می‌گوید من امروز نعمت را بر شما تمام کردم چون بالا‌ترین نعمتی که به شما دادم ولایت است.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به اهمیت ولایت اظهار کرد: ولایت راه رسیدن به صراط مسقیم است، اسلام منهای ولایت امضای خداوند را ندارد خداوند گفت من اسلام را پسندیدم و آن را برای شما تائید کردم، اگر اسلام بی‌ولایت باشد خشنودی خداوند در آن وجود ندارد.

حاجی‌صادقی با اشاره به حدیث غدیر گفت: در بین احادیثی که از ائمه (ع) به دست ما رسیده است یکی از پنج حدیثی که بی‌نظیر است و هیچ کسی نتوانسته است تا شبهه‌ای به آن وارد کند حدیث غدیر است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به کارکرد ولایت بیان کرد: ولایت ضامن بقای دین، زمینه ورود به معارف دین و مجری و حافظ اسلام و دین است، ولایت راهبر جامعه دینی است و تا جامعه دینی وجود دارد ولایت هم لازم است.

وی عنوان کرد: تجربه تاریخی به ما می‌گوید هرزمانی که مسلمانان با ولایت پیوند داشتند زنده و پویا بودند و در برابر دشمنان پیروز شده‌اند، ولایت هیچ وقت خاتمیت ندارد و ماندگار است.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: جبهه کفر می‌خواست تا مسلمانان را از ولایت دور کند و سعی کرد تا بر مسلمانان مسلط شود، ولایت سبب شد تا وحدت میان مسلمانان شکل بگیرد و مسلمانان در برابر دشمنان اسلام ایستادگی کنند.

حاجی صادقی با اشاره به درس عید غدیربرای مسلمانان اظهار کرد: عید غدیر تجلی ولایت خدا است و اینکه چگونه این ولایت بر مسلمانان تجلی پیدا می‌کند، غدیر به ما یاد داد تا منتظر غدیر آخرالزمان باشیم، اگر دیروز غدیر با ولایت تجلی پیدا کرد امروز با ظهور امام زمان (عج) معنی پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcfjyd0.w6de0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما