يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 27870
تولیت مسجد مقدس جمکران:

جریان لیبرالیستی وابسته به غرب دنبال کمرنگ کردن مرز اسلام و کفر است

قم نيوز : قم نیوز: تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: طبق آیات متعدد قرآن کریم مشخص می‌شود اسلام بسیار به مسئله تولی و تبری و مرزبندی بین اسلام و کفر اهمیت و تأکید دارد.
جریان لیبرالیستی وابسته به غرب دنبال کمرنگ کردن مرز اسلام و کفر است
به گزارش قم نیوز ، پنجاه و هشتمین جلسه شورای معاونان این مکان مقدس با حضور تولیت، معاونان و مدیران ارشد در سالن جلسات برگزار شد.
 
در ابتدای جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، تولیت مسجد مقدس جمکران پیرامون آیات شریفه سوره مبارکه ممتحنه گفت: سوره مبارکه ممتحنه بخش‌های متعددی دارد، شروع آن پیرامون موضوع تبری از دشمنان خداوند است که مرتبط با انبوه آیاتی است که مسئله تولی و تبری را مطرح می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان افزود: خداوند متعال در آیات ابتدایی سوره مبارکه ممتحنه می‌فرماید مومنان مجاز نیستند دشمنان خداوند را که دشمنان خودشان هم هستند، دوستان خود قرار دهند، حتی اظهار محبت هم با آنها کاری درستی نیست، در حالی که آنها نسبت به حقی که بر شما نازل شده است کفر می‌ورزند.
 
وی در توضیح آیه دوم این سوره خاطرنشان کرد: در این آیه خداوند متعال می‌فرمایند اگر آنها بر شما مسلط شوند دشمنانتان خواهند بود و با اقدام عملی علیه شما دست و زبان خود را به بدی کردن نسبت به شما می‌گشایند و دوست دارند شما به کفر بازگردید.
 
تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه گفت: مشابه مضامین این آیات در سوره مبارکه نساء آیه 89 هم آمده، آنجا که می‌فرمایند آنها(کافران) آرزو می‌کنند شما هم مانند ایشان کافر شوید و مساوی یکدیگر باشید.
 
وی آیه سوم سوره مبارکه ممتحنه را پیرامون بی‌فایده بودن ارحام در روز قیامت دانست و عنوان کرد: خداوند در روز قیامت بین بستگان و ارحام فاصله می‌اندازد و به این موضوع در سوره مبارکه مومنون آیه 101 و سوره مبارکه عبس آیات 34 تا 36 نیز اشاره شده است.
 
رحیمیان در تفسیر علت بیان آیه‌ای پیرامون بستگان و ارحام در بین آیات تبری از کفار گفت: شاید یکی از دلایل این باشد که اگر کفار حتی ارحام و اولاد شما هم باشند، نباید آنها را دوست داشت که این مضمون در آیه آخر سوره مجادله به صراحت آمده است «هیچ قومی که ایمان به خدا و روز رستاخیز دارند نمی‌یابی که با دشمنان خدا و رسولش دوستی کنند، هر چند پدران و یا برادران و خویشاوندان باشند.»
 
وی افزود: قرآن مرز اصلی را بین حق،  باطل و اسلام و کفر می‌داند و در آیه چهارم سوره مبارکه ممتحنه حضرت ابراهیم(ع) و کسانی که با او بودند را به عنوان اسوه حسنه معرفی می‌کند و می‌فرماید به قوم مشرک خود گفتند ما از شما و آن چه غیر از خدا می‌پرستید بیزاریم ما نسبت به شما کافریم و میان ما و شما عداوت و دشمنی همیشگی آَشکار شده است تا آن زمان که شما به خدای یگانه ایمان بیاورید.
 
نماینده ولی فقیه در مسجد مقدس جمکران آیات 51 تا 58 سوره مبارکه مائده را نیز مشابه همین آیات سوره مبارکه ممتحنه ذکر کرد و گفت: این آیات نشان می‌دهد قرآن و اسلام بسیار به مسئله تولی و تبری و مرزبندی بین اسلام و کفر اهمیت و تأکید دارد.
 
وی در پایان گفت: هدف جریان اصلاحات و لیبرالیستی وابسته به غرب که به طور دائم دم از تساهل و تسامح می‌زند و مسئله خودی و غیرخودی را نفی می‌کند، آن است که مرز بین اسلام و کفر، حق و باطل و انقلاب و ضد انقلاب را کمرنگ کنند.
 
گفتنی است در این جلسه پیرامون تبلیغات محیطی داخل و خارج مسجد بحث و تبادل نظر و مقرر شد مسئولان ذی ربط ضمن دقت در تهیه محتوا و شکل تبلیغات، در هنگام اجرا و پس از آن نیز نظارت کافی داشته باشند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcdzj0x.yt0556a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما