دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : 28069
تولیت مسجد مقدس جمکران:

قرآن نسخه شفابخش وجود انسان است

قم نيوز : قم نیوز: تولیت مسجد مقدس جمکران ضمن تفسیر آیاتی از سوره مبارکه ملک گفت: قرآن نسخه شفابخش خداوند برای وجود انسان است.
قرآن نسخه شفابخش وجود انسان است
به گزارش قم نیوز ، پنجاه و نهمین جلسه شورای معاونین این مکان مقدس با حضور تولیت، معاونین و مدیران ارشد در سالن جلسات برگزار شد.
 
در این جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان پیرامون آیات شریفه سوره مبارکه ملک اظهار داشت: در این سوره اشاره شده است که اگر انسان بلند یا آهسته سخن بگویید خداوند متعال به آنچه در  دل هاست آگاه است، نمی فرماید می شنود بلکه سخن از آگاهی است که فراتر از شنیدن است.
 
تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: انسان در محضر خداوند متعال است و خداوند انگیزه و خاستگاه حرفی که زدیم و در سینه پنهان است را میداند و جمع این دو چیز که خدا با ما در اوج نزدیکی و از رگ گردن نزدیکتر و در اوج دوری است بسیار عجیب است.
 
حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان با اشاره به آیات بعدی سوره مبارکه ملک تصریح کرد: خداوند متعال که خالق انسان است بهتر از انسان به کارایی او و هدف خلقتش آگاهی دارد.
 
تولیت مسجد مقدس جمکارن خاطرنشان کرد: وقتی حتی ظاهر و جسم انسان را بررسی می کنیم متوجه می شویم، انسان موجود ناشناخته ایست و همانطور که دانشمندان هم به این موضوع اعتراف دارند اگر صدها هزار دانشمند رشته دانشگاه هر روز هم مطلب جدیدی در مورد انسان بنویسند و ارائه کنند باز هم انسان شناخته نمی شود.
 
وی با اشاره به شعری منتسب به امیرالمؤمنین (علیه السلام) گفت: امام علی (علیه السلام) خطاب به انسان می فرمایند:  «ای انسان! آیا گمان می کنی تو واقعا موجود کوچکی هستی در حالی که عالم بزرگتری در وجود تو نهفته است»
 
حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تاکید کرد: ما باید بدانیم نسخه شفابخش وجود انسان قرآن کریم است.
 
در پنجاه و نهمین جلسه شورای معاونین مسجد مقدس جمکران بر حضور مستمر مدیران و عوامل اجرایی مسجد در مناسبت ها و روزهای ویژه در این مکان مقدس تأکید و مقرر شد با توجه به برودت هوا معاونت عمران و توسعه نسبت به تقویت سیستم های گرمایشی شبستان ها جهت رفاه حال بیشتر زائران اقدام کند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdceo78w.jh8vpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما