پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : 28530
معاون بین‌الملل حوزه علمیه قم:

بنیه علمی حوزه قم رئیس دانشگاه الازهر را شگفت‌زده کرد

قم نيوز : قم نیوز: معاون بین‌الملل حوزه علمیه قم گفت: پیشبرد قوا و بنیه علمی حوزه علمیه قم در هیچ نقطه دنیا وجود ندارد و این نکته رئیس دانشگاه الازهر مصر را شگفت‌زده کرد.
بنیه علمی حوزه قم رئیس دانشگاه الازهر را شگفت‌زده کرد
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی بعد از ظهر امروز در همایش خانواده بین‌المللی اسلامی که در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: جهان به سمتی پیش می‌رود که وعده الهی مبنی بر حکومت اسلام بر سراسر جهان، نزدیک است.
 
وی با اشاره به آمارگیری که سال 2 هزار میلادی از سوی سازمان ملل برای میزان جذب مردم جهان به ادیان الهی صورت گرفت، بیان کرد: نتیجه این آمارها نشان داد که اسلام رتبه نخست را در جذب جامعه بشری دارد.
 
معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه ادامه داد: این آمار در حالی نمایان شد که بیشترین جمعیت و حمایت کشورها از مسیحیت است، به همین دلیل این آمار برای غرب تکان‌دهنده بود و با خود اندیشیدند که اگر جلوی پیشروی اسلام گرفته نشود، این دین در 100 سال آینده با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت و دین اسلام رتبه نخست جهان را از آن خود می‌کند.
 
وی با اشاره به نقشه‌هایی که دشمنان برای از بین بردن اسلام کشیدند، گفت: دشمنان برای نابودی اسلام به این فکر افتادند که توطئه‌هایی بچینند ولی اراده الهی تحقق خواهد یافت و زمامداری زمین به مومنان داده خواهد شد.
 
زمانی با تبیین اینکه منظور از اسلام  همان اسلام ناب محمدی است، تصریح کرد: اسلام ناب محمدی برگرفته از مکتب اهل‌بیت(ع) است و ما اعتقاد داریم روزی خواهد رسید که آئین اسلام اصیل تمام زمین را فرا می‌گیرد.
 
وی با اشاره به عوامل گسترش اسلام در جهان بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی از مهمترین عوامل گسترش اسلام در جهان است.
 
معاون بین‌الملل حوزه علمیه قم بنیه علمی حوزه علمیه قم را مورد توجه قرار داد و گفت: حوزه علمیه قم به دلیل داشتن مرجعیت قوی و بهره بردن از ظرفیت بیش از هزار متخصص و فقیه در جهان برگزیده شده است.
 
وی اضافه کرد: بنیه علمی که در حوزه علمیه قم وجود دارد، در دانشگاه الازهر مصر وجود ندارد و زمانی که پیشرفت‌های علمی حوزه قم به رئیس دانشگاه الازهر مصر گزارش شد، وی از این غنای علمی که در قم به وجود آمده است به شگفت آمد.
 
زمانی با تاکید بر اینکه جهان اسلام تشنه علم است، ‌تصریح کرد: بزرگترین تفسیر قرآن در جهان در ایران نوشته و تدریس می‌شود و به همین دلیل حوزه قم در قله جهان اسلام قرار گرفته است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdchvmni.23n6xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما