دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 28730

حلقه انسانی ‌حفاظت از تالاب‌ها در استان قم تشکیل شد

قم نيوز : قم نیوز: جمعی از دوستداران طبیعت و تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی، برای حفاظت از تالاب‌ها در قم حلقه انسانی تشکیل دادند.
حلقه انسانی ‌حفاظت از تالاب‌ها در استان قم تشکیل شد
به گزارش قم نیوز ، همزمان با فرارسیدن 13 بهمن ماه روز جهانی تالاب‌ها، جمعی از دوستداران طبیعت و تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی با حضور در تالاب حوض سلطان، در یک اقدام نمادین برای حفظ تالاب‌ها حلقه انسانی تشکیل دادند.
 
در این مراسم نمادین که با حضور مدیر کل و کارکنان حفاظت محیط زیست استان قم و جمعی از مسئولان اجرایی استان قم برگزار شد، شرکت کنندگان ضمن بازدید از تالاب هرچه بیشتر با اهمیت و جایگاه تالاب‌ها در چرخه طبیعت و ذخایر ژنتیکی در این مناطق آشنا شدند.
 
محمودعلی رکنی نیز در این مراسم با اشاره به کاهش شدید نزولات آسمانی و قطع حقابه‌های زیست محیطی رودخانه‌ها و تالاب‌ها، اظهارداشت: متاسفانه در استان قم شاهد خشک شدن تدریجی تالاب‌ها و بجا ماندن نمک زار‌ها هستیم.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خشک شدن تالاب‌ها را یک خطر و آسیب جدی زیست محیطی دانست و گفت: افزایش ریزگرد‌ها و گرد و غبار در قم و استانهای مرکزی کشور نتیجه همین معضل و بحران است که سلامت عمومی جامعه را نیز با آسیب جدی مواجه کرده است.
 
وی با بیان اینکه امروز همه باید با همکاری و مشارکت و با تعهد و دلسوزی، زیست بوم‌های طبیعی استان را احیا کنیم، بر ضرورت تامین حقابه‌های زیست محیطی از سوی دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد و اظهارداشت: مسئولان باید با مدیریت و برنامه ریزی و مردم نیز با توجه و صرفه جویی هرچه بیشتر برای حفظ و حراست از محیط زیست تلاش کنند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcjyae8.uqeotzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما