سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : 28758
مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت:

راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان احداث می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: از صنایع متوسط و کوچک حمایت خواهیم کرد وبا سرمایه گذاری ۱.۸ میلیارد دلاری که از فایناس چین صورت گرفته خط سریع السیر راه آهن تهران‌-قم-اصفهان با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت تامین اعتبار شد.
راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان احداث می‌شود
به گزارش قم نیوز ، علی اشرف افخمی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سه پروژه صنعتی استان قم که در کارخانه عطرین نخ برگزار شد، با اشاره به اهمیت فعالیت در زمینه صنعت کشور اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات خوبی در تامین مالی بخش‌های صنعتی کشور انجام شده است.
 
مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: در 9 ماه گذشته 36 طرح را که تامین مالی کرده بودیم به بهره برداری رسید و بر این اساس 5 هزارفرصت شغلی ایجاد شد و در همین رابطه 800 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و نیز بخشی دلاری انجام شد.
 
مدیر عامل بانک صنعت و معدن بیان کرد: تا پایان امسال 22 طرح دیگر افتتاح می‌شود که برای بهره برداری آن‌ها 62 میلیون دلار سرمایه گذاری کردیم و بر این اساس 2600 شغل فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
 
وی با تاکید بر اهمیت نظم در سیستم بانکی کشور عنوان کرد: ما جز بانک‌هایی هستیم که در یک سال گذشته هیچ گونه اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشتیم و معوقاتمان بسیار اندک است.
 
افخمی با بیان اینکه از صندوق توسعه ملی بیش از سه میلیارد دلار گشایش اعتبار کرده‌ایم تصریح کرد: یکی از کارهای مهمی که در یک سال گذشته صورت گرفته است رفع مشکل خط اعتباری چین و فعال سازی آن با گشایش 1. 7 میلیارد دلار با سرمایه گذاری در 7 طرح فولادی بوده است.
 
مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: از صنایع متوسط و کوچک حمایت خواهیم کرد وبا سرمایه گذاری 1.8 میلیارد دلاری که از فایناس چین صورت گرفته خط سریع السیر راه آهن تهران‌ قم اصفهان با سرعت 350 کیلومتر در ساعت تامین اعتبار شد.
 
مدیر عامل بانک صنعت و معدن از راه اندازی نیروگاه قم با تامین اعتبار از صندوق ملی توسعه خبرداد و بیان کرد: این پروژه طی تفاهم نامه‌ای که با شرکت سرمایه گذاری تدبیر به امضا رسیده است و با محوریت بانک صنعت و معدن در مرحله مطالعاتی قرار دارد و در آینده‌ای نزدیک قرار است تا کلنگ احداث آن با ظرفیت 500 مگاوات به زمین زده خواهد شد.
 
وی با تاکید بر حمایت از تولید داخلی عنوان کرد: یکی از سیاست‌هایی که بانک صنعت معدن پیگیری می‌کند حمایت از واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای کوچک و متوسط است و جهت برون رفت از رکود باید به سمت حمایت از تولید داخلی برویم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcjoae8.uqeoizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما