سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : 28765
قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی خبر داد

جمع‌آوری 44 هزار و 620 منبع در کتاب‌شناسی جامع حکومت اسلامی

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری از جمع‌آوری 44 هزار و 620 منبع در کتاب‌شناسی جامع حکومت اسلامی خبر داد.
جمع‌آوری 44 هزار و 620 منبع در کتاب‌شناسی جامع حکومت اسلامی
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس رفعتی ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب‌شناسی جامع حکومت اسلامی که در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، اظهار کرد: این بانک اطلاعاتی به این علت تهیه شده است تا محققانی که می‌خواهند در ارتباط با پژوهش‌های مرتبط با حکومت اسلامی فعالیت کنند منابع مناسبی را در اختیار داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه خلأهایی در ارتباط با موضوع مذکور در جامعه اسلامی دیده می‌شود، افزود: با توجه به اهمیت ایجاد کتاب‌شناسی جامع در ارتباط با حکومت اسلامی، بخش‌های مختلف مجلس خبرگان همکاری مناسبی در این زمینه داشتند.
 
قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری گفت: 10 نفر از کارشناسان کتاب‌شناسی در این طرح همکاری داشته و فاز اول که شناسایی کتاب‌ها، پایان‌نامه‌ها و مقالات همراه با شناسنامه آنها بوده انجام شده است.
 
وی اعلام این خبر که تاکنون 44 هزار و 620 منبع در کتاب‌شناسی جامع حکومت اسلامی جمع‌آوری شده است، بیان کرد: 12 هزار و 800 مورد از این منابع گزینش‌شده و در بانک اطلاعاتی مورد نظر قرار گرفته است، در بخش دیگر این بانک نیز 9 هزار و 200 پایان‌نامه و 22 هزار و 600 مقاله شناسایی شده است.
 
رفعتی با بیان اینکه سه زبانه شدن سایت دبیرخانه مجلس خبرگان سبب شده است که کاربران بیشتر از این سایت استفاده کنند، افزود: معرفی میراث بزرگی از مباحث حکومت اسلامی بر دوش پژوهشگران است که در این ارتباط تاکنون کارهای موازی انجام گرفته است.
 
وی ادامه داد: خلأهای پژوهشی در آینده زیاد خواهد شد و محققین در زمینه‌های اصلی حکومت اسلامی ورود پیدا خواهند کرد به همین علت امیدواریم در سال آینده بتوانیم محتوای کتاب‌ها و پایان‌نامه‌ها را در کتابخانه دیجیتال در اختیار کاربران اینترنتی قرار دهیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdchmqni.23n6-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما