چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : 28788
عضو هیئت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان:

لطمه خوردن به سنگر خانواده موجب از بین رفتن بنیان جامعه می‌شود

قم نيوز : قم نیوز:عضو هیئت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان گفت: اگر سنگر خانواده از بین برود به طور قطع جامعه از بین خواهد رفت و بر این اساس رهبر معظم انقلاب بر بازیابی و احیای مجدد خانواده مسلمان در جامعه تاکید دارند.
لطمه خوردن به سنگر خانواده موجب از بین رفتن بنیان جامعه می‌شود
به گزارش قم نیوز ، فریبا علاسوند ظهر امروز در جشن انقلاب که با موضوع انقلاب اسلامی، استحکام خانواده زنان و سبک زندگی اسلامی در تالار معصومیه قم برگزار شد با اشاره به برکت خون شهدا اظهار کرد: با توجه به نقش زن در تعالی و تحکیم خانواده باید روش‌ها و اصول مهم زندگی اسلامی در زندگی جامعه ایرانی مطرح و نقش زنان در خانواده پررنگ شود.
 
وی افزود: متاسفانه در جامعه امروزی تدوین فرهنگ و اخلاق کمرنگ شده است و از سوی دیگر شاهد این هستیم که دختران ما بسیاری از دغدغه‌های زندگی اسلامی و ایرانی را فراموش کرده‌اند و این امر سبب شده تا دشمن‌ برنامه‌ریزی‌های در این حوزه داشته است.
 
عضو هیئت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان با اشاره به اینکه برخی از افراد نقش زنان را در جامعه یک کلیشه جنسیتی می‌دانند گفت: این نوع رفتارها سبب از بین بردن فعالیت‌های ویژه زنان و مردان و به ویژه نقش مادری در اجتماع می‌شود.
 
علاسوند تصریح کرد: تمام دنیای کاتولیک از وضعیت خانواده احساس نارضایتی می‌کنند و این در حالی است که از همجنس گرایی به جای ازدواج‌های سالم شکایت می‌کنند و در این حوزه نگرانی‌هایی دارند.
 
وی با اشاره به اینکه اسلام توجه ویژه به خانواده دارد گفت: اگر سنگر خانواده از بین برود به طور قطع جامعه از بین خواهد رفت و بر این اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بر بازیابی و احیای مجدد خانواده مسلمان در جامعه است.
 
عضو هیئت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل زنان و خانواده از غرب پدید آمده و غرب در تلاش است که این سبک در جامعه شرق نیز نفوذ پیدا کند؛ خاستگاه سبک زندگی به عنوان یک بحث انتقادی در خود غرب شکل گرفته است و این در حالی است که سبک زندگی آمریکایی در بسیاری از مواقع مورد انتقاد قرار می‌گیرد.
 
علاسوند با اشاره به اینکه مصرف گرایی به عنوان شاه بیت زندگی غرب مورد انتقاد قرار می‌گیرد گفت: شرکت‌های بزرگ مردم را به مصرف‌های بی حد و حصر عادت داده‌اند در حالی که یکی از بحث‌های جدی و مهم در سبک زندگی اسلامی روش مصرف مردم است.
 
انتهای پیام /136
https://qomnews.ir/vdcc4mqi.2bq448laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما