چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 29204
شریعتمداری در قم:

۷ هزار واحد تولیدی در سال گذشته با کمک دولت احیاء شده است

قم نيوز : قم نیوز: جانشین رئیس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: دولت در یک سال گذشته بیش از ۷ هزار واحد تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل را احیاء کرده است.
۷ هزار واحد تولیدی در سال گذشته با کمک دولت احیاء شده است
به گزارش قم نیوز،محمد شریعتمداری که در نشست تخصصی قمی‌های مقیم خارج از کشور سخن می‌گفت، اظهار داشت: هدف از تشکیل جلسات با سرمایه گذاران مقیم خارج از کشور هر استان که در آستانه سفرهای هیئت دولت انجام می‌شود، شنیدن مشکلات و اتخاذ تدابیر برای حل آن‌ها است.

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور افزود: جمهوری اسلامی با مشکلاتی در زمینه سرمایه‌گذاری روبروست که از ابتدای انقلاب تاکنون دوره‌های مختلفی را تجربه کرده است و به سمت بهبود و توسعه پیش می‌رود.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: دولت تدبیر امید برای نهادینه کردن عقلانیت و تدبیر تشکیل شده است و تلاش می‌کند که نگاه خرد جمعی را برای حل مشکلات کشور اتخاذ کند.

شریعتمداری تاکید کرد: در این جلسه اسامی وزارت خانه‌ها و سازمان‌ها به عنوان مشکل ذکر شد که این یک واقعیت است و من به این فهرست، تشکل‌های صنفی مربوط به بخش‌های غیر دولتی را نیز اضافه می‌کنم. پس از سالیان متوالی قانونی برای کسب و کار نوشته شد اما این قانون باید به اجرا در بیاید و کسی که باید دولت را برای اجرای این قانون تکان بدهد، همین تشکل‌های غیر دولتی هستند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از توان بخش خصوصی برای حل مشکلات تولید و سرمایه گذاری اظهار داشت: در این قانون کمیته‌هایی پیش بینی شده است که می‌توانند به طور مستقیم نسبت به شناسایی مشکلات و مکاتبه با سه قوه برای حل مشکلات اقدام کنند.

جانشین رئیس جمهور خاطرنشان کرد: زمانی که در وزارت بازرگانی بودم، دیواری را فراهم کردم که در آن موانع صادراتی را چسبانده بودم و رئیس جمهور وقت را دعوت کردم و از وی خواستم که از این دیوار پرده‌برداری کند و هنگام ترک وزارت خانه، این دیوار به اندازه یک طاقچه رسیده بود.

شریعتمداری با اشاره به تلاش دولت برای افزایش تورم تصریح کرد: یکی از تلاش‌های اصلی دولت، کاهش تورم بوده است و گزارشات ما در این زمینه مشخص است. دولت در یک سال گذشته بیش از ۷ هزار واحد تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل را احیاء کرده است.

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور خاطرنشان کرد: حیات کشور در گرو افزایش تولید و ثروت سازی در کشور است و این‌ها باور قلبی ماست که باید این مسیر را طی کنیم. دولت در این مسیر مکلف است که با تخلفات برخورد کند اما این برخورد باید به شکلی باشد که سرمایه گذار نیز احساس امنیت کند.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: در بحث یارانه‌ها، رئیس جمهور با تمام قدرت جلوی سرک کشیدن به حساب‌های مردم ایستاد تا سرمایه گذاران از قرار دادن پول خود در بانک‌ها احساس هراس نکنند و این یک حرکت ظریفی بود. نسبت به این تصمیم خرده‌های بسیاری گرفته شد اما دولت معتقد است که باید ثروتمند در جامعه باشد و مالیات خود را پرداخت کند تا صرف آبادانی کشور شود.

شریعتمداری تاکید کرد: من در استان‌های مختلف در این گونه جلسات شرکت کرده‌ام و مشکلات بسیاری را شنیده‌ام اما حجم مشکلاتی که در این جلسه شنیده شد، بیشتر از سایر استان‌ها بود و به نظر من باید کمیته‌ای در استانداری قم برای حل مشکلات سرمایه گذاران تشکیل شود.

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور افزود: به نظر من نباید کسانی که برای سرمایه گذاری جدید ابراز تمایل می‌کنند با کسانی که هم اکنون در حال سرمایه گذاری هستند و مشکلات خودشان را مطرح می‌کنند، در یک جلسه حاضر شوند زیرا ممکن است مشکلات سبب دلسردی سرمایه گذاران جدید شود، البته سرمایه گذاران موفق، سبب ورود سرمایه گذاران جدید به کشور می‌شوند.

شریعتمدرانی با تقدیر از شهردار قم به سبب میزبانی این نشست تخصصی تصریح کرد: قم تنها یک شهر دارد که‌‌ همان قم است و شهردار قم، بازوی اصلی حمایت از سرمایه گذاری در مرکز استان است و بدین سبب از زحمات شهردار قم تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgtx9x.ak9yz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما