شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : 29672
منبع : مرکز خبر حوزه
"حمله آل‌سعود به یمن ‌با تحریک آمریکا و اسرائیل انجام می‌شود"

آیت‌الله مقتدایی: حمله آل‌‌سعود به یمن حمله به اسلام است

قم نيوز : قم نیوز: دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با انتقاد شدید از سکوت مجامع بین المللی در قبال کشتار مردم مظلوم یمن، گفت: این مسئله جداً سبب رسوایی مجامع بین المللی در سطح جهان است.
آیت‌الله مقتدایی: حمله آل‌‌سعود به یمن حمله به اسلام است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مرتضی مقتدایی با اشاره به تحولات اخیر یمن و تجاوز نظامی جنگنده‌های عربستان سعودی به این کشور، اظهار داشت: سیاست استکبار جهانی که در راس آن، آمریکای جنایتکار و صهیونیست‌ها قرار دارند، به جان هم انداختن کشورهای اسلامی است.

وی افزود: استکبار جهانی همواره در مقام ضربه‌زدن به اسلام و ایجاد زحمت برای مسلمین بوده و یکی از مصادیق این مسئله، تحریک آل سعود و سران عربستان برای حمله به یمن است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه حمله عربستان سعودی به یمن هیچ ارتباطی به نزاع و درگیری شیعه و سنی ندارد، عنوان کرد: تجاوز نظامی جنگنده‌های سعودی و دیگر کشورهای هم‌پیمانش به یمن، حمله علیه اسلام و مسلمین است.

آیت الله مقتدایی هدف حمله نظامی به یمن را خدشه وارد کردن به افکار و اهداف مسلمین عنوان کرد و افزود: جنگنده‌های سعودی با حمله نظامی به داخل کشوری که انقلاب کرده است و می‌خواهد مستقل باشد و تحت فرمان جایی نباشد، به کشتار دسته جمعی می‌پردازند.

وی با انتقاد شدید از بمباران جنگنده‌های عربستان سعودی در یمن، تصریح کرد: آل سعود مواضعی را که اصلا ربطی به پایگاه نظامی ندارد نظیر بیمارستان، اردوگاه‌های مردمی و مناطق مسکونی که مردم عادی در آنجا سکونت داشته و رفت و آمد دارند، بمباران می‌‌کنند و به کشتار زنان، کودکان و افراد بی‌پناه می‌پردازد.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه تجاوز نظامی سعودی‌ها به یمن با هیچ شرع و قانون بین المللی مطابقت ندارد، اظهارداشت: بدون تردید حمله نظامی به یمن جنایتی است که از سوی آل سعود و با تحریک آمریکا و اسرائیل انجام می‌شود.

آیت الله مقتدایی با محکومیت شدید حمله وحشیانه آل سعود به یمن، گفت: از مسلمانان یمن اعم از شیعه و سنی درخواست می‌کنیم که مقاومت و ایستادگی کنند چرا که وقتی کشوری متحد و به دنبال تحقق اهداف انقلابی خود باشد، هیچ قدرتی نمی‌تواند آن‌ها را به زانو دربیاورد و از مسیرشان منحرف کند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه با انتقاد شدید از سکوت مجامع بین المللی در قبال کشتار مردم مظلوم یمن، اظهار داشت: سران مجامع بین المللی چگونه فکر می‌کنند و به چه منطقی می‌توانند پاسخگو باشند که چنین حملات وحشیانه‌ای از یک کشور به کشور دیگر صورت گیرد و آن‌ها سکوت کرده یا بعضا حمایت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه این مسئله جداً سبب رسوایی مجامع بین المللی در سطح جهان است و آن‌ها نمی‌توانند پاسخگو باشند که چرا دوگانه رفتار می‌کنند، افزود: این مجامع در مواردی که به نفع و مطابق میل آن‌ها باشد از آن موضوع حمایت کرده و در زمانی که برخلاف سیاست آن‌ها باشد سکوت می‌کنند.

آیت‌الله مقتدایی با بیان اینکه این حمله وحشیانه و جنایتکارانه را شدیداً محکوم می‌کنیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم برادران مسلمان ما در یمن مقاومت کنند و شهدایی که در راه اسلام و استقلال خودشان هدیه می‌کنند به حساب مبارزه با ضداسلام بگذارند و آن‌ها را شهید بدانند و افتخار کنند که در حمایت از اسلام مجاهدت و جهاد فی سبیل الله کرده و در این راه شهید می‌دهند.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه از درگاه خداوند متعال می‌خواهیم به مسلمین یمن کمک کند و آن‌ها را پیروز کند، خاطرنشان کرد: همچنین اجر و پاداش شهادت را برای شهدای یمن، خانواده‌های آنان و مردمی که جهاد را ادامه می‌دهند از خداوند متعال خواستاریم.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcf0vd0.w6d1eagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما