جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : 30102
حوزه علمیه قم در هفته‌ای که گذشت؛

تأکید مراجع عظام تقلید بر ‌تلاش دولت برای حل مشکل معیشتی مردم

قم نيوز : قم نیوز: مراجع عظام تقلید در هفته‌ای که گذشت در دیدارها و سخنان خود بر حل مشکلات اقتصادی از جمله مشکل ازدواج و اشتغال جوانان تأکید کردند.
تأکید مراجع عظام تقلید بر ‌تلاش دولت برای حل مشکل معیشتی مردم
به گزارش قم نیوز، مراجع عظام تقلید در هفته‌ای که گذشت در دیدارها و سخنان خود مسائل مختلفی را بیان کردند که گزیده این سخنان به‌شرح زیر است:

احیای آثار اهل‌بیت (ع) راهی موثر برای مقابله با جریان تکفیر است

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه تکفیر خطر بزرگی است که امروز اسلام با آن مواجه است و این تهدید محسوب می‌شود، گفت: امروز احیاء آثار اهل بیت (ع) یکی از وظائف مهم برای مقابله با تهدیدات ناشی از تکفیر است.

دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به برکت انقلاب اسلامی به یکدیگر نزدیک شده‌اند
آیت الله علوی گرگانی با اشاره به آثار مثبت رابطه حوزه علمیه و دانشگاه‌ها گفت: به برکت انقلاب اسلامی دانشگاه و حوزه علمیه به یکدیگر نزدیک شده‌اند که این موضوع در رشد جامعه موثر است.

دنیای کنونی نیازمند شناخت سیره حضرت زینب (س) است‌
مرجع تقلید شیعیان به مناسبت وفات حضرت زینب (س) گفت: در دنیای کنونی، مردان و بانوان، همه به فراگرفتن درس در مکتب بزرگ حضرت زینب کبری (س) و احقاق حق و پیام‌های حیات و سیره آن حضرت نیازمندند.

آیت الله مکارم شیرازی: حضور پرشور جوانان در اعتکاف جواب دندان شکن به دشمن بود
آیت الله مکارم شیرازی گفت: برخی دشمنان در داخل و خارج اعلام می‌کنند که جوانان از اسلام و دین دور شده‌اند که شرکت پرشور جوانان در این مراسم معنوی جواب دندان شکنی بر این اظهار نظر‌ها بود.

مسئولان در جهت رفع مشکل اشتغال و ازدواج جوانان گام بردارند
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس جوانان با حضور در جبهه‌ها در مقابل دشمن و تجاوز او به مرزهای کشور ایستادند گفت: اشتغال و ازدواج از جمله نیازهای ضروری جوانان استکه باید برنامه ریزی لازم برای آن انجام شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی: اخلاق و رفتار ملت ایران در جهان جایگاه کشور را مشخص می‌کند‌
آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه صدور انقلاب اسلامی نیاز به توپ و تانک ندارد گفت: با اخلاق و رفتار شماست که انقلاب اسلامی منتشر می‌شود و در سنجش رفتار شما برتری شما با دیگران نشان داده می‌شود.

تهدید نظامی دشمن، سبب تقویت بنیه دفاعی کشور می‌شود
مرجع تقلید شیعیان گفت: هر روز می‌گویند که همه گزینه‌ها روی میز است و ما نیز می‌گوییم سلاح‌های ما قوی‌تر شده است و تهدیدهای دشمن سبب تقویت بنیه دفاعی ما می‌شود.

مبلغان استعداد مردم را در پاسخگویی به شبهات تقویت کنند
مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه مبلغان و مربیان موظفند به قدری استعدادهای عموم مردم را پرورش دهند که آن‌ها خود قدرت پاسخگویی به شبهات ‌را داشته باشند، گفت: روش تربیتی مربیان جامعه باید در راستای تقویت استعداد‌ها باشد.

اسارت عقل و دین در جامعه سبب ایجاد تکفیر در جهان شده است
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه حس قبح و حسن از جامعه گرفته شود دین و عقل به اسارت در می‌آید، گفت: اسارت عقل سبب ایجاد وهابیت و تکفیر در جهان است.

نقش حکومت اسلامی در سعادت مردم به وسیله مبلغان تبیین شود
آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه باید امروز قدر نظام اسلامی را بدانیم، گفت: تاثیر حکومت اسلامی در سرنوشت مردم باید به وسیله مبلغان برای مردم گفته شود و ابزار آن هم قرآن، نهج البلاغه و کتب دینی است.

آیت الله جوادی آملی: مدیریت جهادی محدود به امور اقتصادی نیست
مفسر بزرگ قرآن کریم گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی یک امر پیچیده علمی نیست؛ بلکه از ضروریاتی است که باید در نظام اسلامی نهادینه شود تا کشور به سمت آن قله حرکت کند.

اصلاح جامعه در گرو احیای امر به‌معروف است

مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه همه باید در قبال منکرات حساس باشند و کسی نمی‌تواند در این زمینه شانه خالی کند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر مراتب و شرایط خاصی دارد که باید به آن توجه و مطابق آن عمل شود.

انتقاد آیت‌الله سبحانی از کثرت تعطیلات رسمی

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از کثرت تعطیلات رسمی اظهار داشت: باید فکری برای این تعطیلی‌ها شود چرا که کثرت این تعطیلی‌ها فرصت‌ها را کم می‌کند.

عمر وهابیت تمام شده است؛ سعودی‌ها در تکفیر مسلمانان یمن مسابقه گذاشتند
مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه داعش ثمره شوم‌‌ شجره خبیث وهابیت است، گفت: چندی پیش مجموعه‌ای ۱۵۰ صفحه‌ای برای ما ارسال شده که در آن نشان داده ۱۵۰ اثر اسلامی توسط داعش خراب شده است.

تاکید آیت‌الله مصباح‌یزدی بر لزوم و اهمیت نقش طلاب در تبلیغ و هدایت جامعه
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بر لزوم و اهمیت نقش طلاب در تبلیغ و هدایت جامعه تاکید کرد.

توصیه آیت‌الله موسوی‌اردبیلی به لزوم افزایش فعالیت‌های فرهنگی در روستاها
آیت‌الله موسوی‌اردبیلی در دیدار با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور بر لزوم توسعه فرهنگی در روستاها و ارتقای فرهنگ در این مناطق تاکید کرد.

تثبیت جمعیت در روستاها افزایش تولید و رونق اقتصادی را به همراه دارد

مرجع تقلید شیعیان گفت: روستائیان برای بهبود وضعیت تولیدات در کشور باید به روستا‌ها بازگردند و فعالیت در بخش کشاورزی و دامداری بیشتر شود.

تهدید نظامی دشمن، سبب تقویت بنیه دفاعی کشور می‌شود
مرجع تقلید شیعیان گفت: هر روز می‌گویند که همه گزینه‌ها روی میز است و ما نیز می‌گوییم سلاح‌های ما قوی‌تر شده است و تهدیدهای دشمن سبب تقویت بنیه دفاعی ما می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcf0ydm.w6dxxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما