دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : 30588

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۱

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۱پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۱به شرح زیر است:

آیت الله العظمی نوری همدانی: جامعه مدرسین قلب تپنده حوزه و نظام است
آیت‌‌الله یزدی: حوزه باید پاسخگوی نیازهای مردم و نظام باشد
اطلاعیه جامعه مدرسین به مناسبت ایام‌الله چهاردهم و پانزدهم خرداد
آیت‌الله حسینی بوشهری: روحانیت تابع و طرفدار حزب و جناح خاصی نیست
آیت‌الله کعبی: نهضت امام خمینی(ره) زمینه‌ساز خودباوری و رشدعلمی کشور شد
دکتر ولایتی: ایران هیچ تحمیلی را در مذاکرات هسته‌ای نمی‌پذیرد


** جام جم ۹۴/۳/۱۱
* ایران هیچ تحمیلی را در مذاکرات هسته‌ای نمی‌پذیرد
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به ادامه مذاکرات مصمم است، گفت: ایران در زمینه مذاکرات هسته‌ای زیر بار هیچ تحمیلی نخواهد رفت و اجازه بازجویی از دانشمندان هسته‌ای را نمی‌پذیرد.
علی اکبر ولایتی در دیدار هیات فرهنگی اجتماعی از کشور اردن، در پاسخ به پرسش یکی از اعضای هیات اردنی مبنی بر این که موضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای با توجه به فشارهایی که به ایران در زمینه حمایت‌های منطقه‌ای می‌شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران به ادامه مذاکرات مصمم است و امید بسیار دارد که به نتایج مثبت و مطلوبی منتهی شود.
* تکذیب یک خبر در باره وزیر اطلاعات
روابط عمومی وزارت اطلاعات با اشاره به انتشار مطلبی به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات در همایش فرمانداران سراسر کشور به این مضمون که «برخی از مجموعه‌ها که دستی بر انتخابات دارند، به دنبال جایگزینی برای وزیر اطلاعات هستند» اعلام کرد که نقل قول مذبور کذب محض است.

** همشهری ۹۴/۳/۱۱
* انتقاد از توقف تایید مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان ایرانی
مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه توقف موقت تایید مدارک فارغ التحصیلان پزشکی ایران در آمریکا و کانادا را با توجه به ارتباط آن با سلامت و جان انسان‌ها اقدامی نادرست و تبعیض آمیز دانست و گفت:‌ جمهوری اسلامی اقدامات لازم برای رفع محدودیت وضع شده علیه اتباع و شهروندانش را در دست بررسی دارد.
* شهادت یکی از فرماندهان دفاع مقدس در رمادی
سید جاسم نوری، از فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس به جمع شهدای مدافع حرم پیوست.
وی ۶ خردادماه در منطقه الرمادی عراق مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به شهادت رسید.
* خنثی شدن عملیات داعش در کربلا
نیروهای امنیتی عراق ۹ تروریست عضو داعش از جمله چند چهره خطرناک را که قصد ورود به شهر کربلا و انجام عملیات تروریستی در مراسم نیمه شعبان را داشتند، شناسایی و دستگیر کردند.

** کیهان ۹۴/۳/۱۱
* دیده‌بان حقوق بشر: عربستان در یمن همچنان از بمب‌های خوشه‌ای استفاده می‌کند.
* پلیس آمریکا در ۵ ماه گذشته ۳۸۵ نفر را کشته است
در حالی که اعتراضات به نژاد پرستی پلیس آمریکا هنوز ادامه دارد یک روزنامه آمریکایی فاش کرد که در ۵ ماه گذشته حداقل ۳۸۵ نفر از شهروندان این کشور توسط پلیس نژادپرست آمریکا به قتل رسیده‌اند.
در حالی که سال جاری میلادی به نیمه رسیده،‌آمارها از کشته شدن صدها نفر در آمریکا به دست پلیس طی ۵ ماه گذشته حکایت دارد.

** شرق ۹۴/۳/۱۱
* تاکید استاندار تهران بر صیانت از رأي مردم
استاندار تهران با تاکید بر اینکه رأی مردم حق‌الناس است، گفت: مهمترین وظیفه مجریان و برگزارکنندگان انتخابات، فارغ از هر نتیجه‌ای که حاصل شود، صیانت از رأی و نظر مردم است.
حسین هاشمی گفت: موظفیم درباره امانت‌داری به بهترین شکل عمل کنیم و در راستای تاکیدات رئیس جمهوری با خروجی صندوق‌ها کاری نداریم و وظیفه اصلی ما صیانت از رأی و نظر مردم است.
* شهیندخت مولاوردی معاون زنان ریاست جمهوری: ناجا، وزارت کشور و ورزش ورود زنان به سالن‌های ورزشی را امضا کرده‌اند.

** ایران ۹۴/۳/۱۱
* دادگاه‌های ویژه برای موسسات مالی غیر مجاز
رئیس کل بانک مرکزی: رئیس قوه قضائیه دستور تشکیل دادگاه‌های ویژه برخورد با موسسات غیر مجاز را صادر کرد.
وزیر اقتصاد: تورم به مرحله هسته سخت خود رسیده و کاهش هر درصد تورم تلاش زیادتری می‌طلبد.
معاون اقتصادی بانک مرکزی: تورم ناشی از افزایش قیمت بنزین کمتر از ۲ درصد خواهد بود.
قائم مقام بانک مرکزی: بخشنامه وام مسکن اوایل هفته آینده ابلاغ می‌شود.
* نباید اجازه داد عده‌ای مقابل قانون بایستند
جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری روز گذشته در جمع فرمانداران سراسر کشور، تیم مذاکره کننده را قوی‌ترین تیم در تاریخ مذاکرات هسته‌ای توصیف کرد و گفت:‌با نهایت عزت، همه خطوط قرمزی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند، در مذاکرات هسته‌ای رعایت شده است.
تیم مذاکره کننده و نیز رئیس جمهوری مرتب مسائل هسته‌ای را خدمت رهبر معظم انقلاب گزارش می‌دهند و راهنمایی‌هایی از ایشان می‌گیرند و وارد مرحله بعد می‌شوند.
هیچ یک از مقامات دولتی حق مداخله در امور انتخابات ندارند و نه دولت فقط، هیچ نهاد اداری، حاکمیتی حق ندارد در انتخابات مردم دخالت کنند.
نباید جلسات سخنرانی‌های قانونی در شهرستان‌ها به هم بخورد و نباید اجازه داد عده‌ای مقابل قانون بایستند.
* مراقب انتخاب‌ها و انتصاب‌های خود باشید
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در دیدار با جمعی از مسئولان وزارت کشور و فرمانداران سراسر کشور با بیان اینکه «از پیامبر روایت است که فرموده‌اند اگر کسی در جامعه اسلامی مسئولیتی پیدا کرد و کسانی را سر کار گذاشت که آنها صلاحیت‌های لازم را نداشتند، لعنت خدا بر او باد» اظهار کرد: از چنین فردی هیچ توبه‌ای پذیرفته نیست. چنانچه این فرد کفاره نیز پرداخت کند باز هم از او مورد قبول نیست تا اینکه او را وارد جهنم کنند.
* نامزدها نباید تهدید به رد صلاحیت شوند
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته با حضور در جمع فرمانداران سراسر کشور، از الزامات برگزاری انتخابات پرشور مجلس خبرگان رهبری در سال جاری گفت: مردم نباید احساس کنند که جایی سازمان یافته در انتخابات می‌کنند.
باید استراتژی این باشد که اگر کسی تخلف کرد آن فرد را کنار بگذاریم نه مردم را محروم کنیم. اگر انتخابات باطل شود مردم ضرر می‌کنند.
استانداران، فرمانداران و همه مسئولان انتخاباتی سمت‌گیری انتخاباتی نداشته باشند.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۳/۱۱
* شیخ یوسف قرضاوی، که به خصومت شدید علیه شیعه و ایران معروف است، در سخنانی مدعی شد جنگ یمن نتیجه تغییر مذهب حوثی‌ها از زیدیه به مذهب جعفری دوازده امامی است.

** وطن امروز ۹۴/۳/۱۱
* شمخانی در فهرست بازجویی!
دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد او نفر اول لیست ۲۳ نفره درخواست آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای است.
شمخانی گفت: لیست ارائه شده شامل اسامی ۲۳ نفر ازمسؤولان و متخصصان کشور است و اولین نفر خود من هستم.
مهرداد بذرپاش: نام دکتر فریدون عباسی و برخی مسؤولان دولت سابق همچون کامران دانشجو هم در کنار نام علی شمخانی در لیست ۲۳ نفره آمریکایی‌ها برای بازجویی قرار دارد.
* توافق ۱+۵ درباره نحوه بازگشت تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران
مقامات غربی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند ۶ کشور مذاکره کننده با ایران در گفتگوهای هسته‌ای درباره شیوه اعمال مجدد تحریم‌های شورای امنیت در صورت نقض توافق احتمالی از سوی ایران توافق کردند.
به نقل از رویترز، این موضوع یکی از موانع اصلی بر سر توافق هسته‌ای بوده است. این توافق جدید برای بازگشت تحریم‌های شورای امنیت آنها را به توافق احتمالی با ایران نزدیکتر کرده است.
* تظاهرات اسلام ستیزانه مقابل مسجدی در آمریکا
حدود ۲۵ نفر از ساکنان شهر فینیکس در ایالت آریزونا که تعدادی از آنها مسلح هم بودند روز جمعه در نزدیکی مسجد مسلمانان در این شهر آمریکا تظاهرات ضداسلامی برگزار کردند.
حضاران این تجمع ضد اسلامی که با عنوان حمایت از آزادی بیان برگزار شد در اقدامی موهن تصاویر و نوشته‌هایی مغایر و در ضدیت با اعتقادات مسلمانان و همچنین پیامبر اسلام در دست داشتند.

** جوان ۹۴/۳/۱۱
* مراکز نظامی خط قرمز کشورند
وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فریاد می‌کشند که نباید دانشمندان و مراکز نظامی ما مورد بازرسی قرار بگیرند، تصریح کرد: این یک خط قرمز است و مذاکره کنندگان به آن توجه کنند زیرا مراکز نظامی به عنوان ناموس این مملکت محسوب می‌شوند.
* توافق هسته‌ای حلال مشکلات اقتصادی نیست
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی شنبه شب در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما، موثرترین راه برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها و دشمنی آمریکا را تقویت دست مذاکره کننده و مقابله با درک غلط طرف مقابل برشمرد و گفت: باید بر مبنای اقتصاد مقاومتی، سکویی را که آنها سوار شدند، خنثی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مسیر مذاکره ما یک تصمیم اصولی است و به دنبال رسیدن به توافق هستیم ولی توافق خوب، همه تلاشگران این صحنه به دنبال تحقق توافق هستند، ولی اگر توافق شد به این معنا نیست که همه مسائل اقتصادی ما فردا حل می‌شود، این افزودن مطالبات غیرواقعی است.

** آفتاب یزد ۹۴/۳/۱۱
* عربستان هنوز عذرخواهی هم نکرده است!
حسین نوش‌آبادی معاون امور مجلس وزیر ارشاد، ‌با انتقاد از وقت کشی عربستان برای تامین خواسته‌های جمهوری اسلامی در ارتباط با حادثه فرودگاه جده گفت: متاسفانه هنوز هیچ گونه عذرخواهی رسمی و شفافی نشده است.
* یک پادگان عربستان به دست انصارالله
نیروهای مردمی وابسته به جنبش انصارالله به همراه ارتش یمن، در درگیری با نیروهای مرزبانی سعودی توانستند کنترل پادگان «عین الحاره» در استان «عسیر» را به دست بگیرند.
یک منبع نظامی به پایگاه خبری لحج نیوز گفت: در این پادگان ۴۵ تانک،‌۵۵ خودروی نظامی «هامر» و تعداد زیادی ادوات نظامی به علاوه ۴۶۵ موشک زمین به زمین و دوربرد به غنیمت نیروهای یمنی درآمده است.

** رسالت ۹۴/۳/۱۱
* آل سعود از حفظ امنیت شهروندانش عاجز است
یکی از مراجع عظام تقلید با صدور پیامی گفت: آل سعود از حفظ امنیت شهروندانش عاجز است.
در پیام آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی آمده است: در فاصله یک هفته دو جنایت بزرگ در عربستان سعودی نسبت به شیعیان واقع شد، جنایتی در مسجد امام علی(ع) در شهر قطیف و جنایت دیگری در مسجد امام حسین(ع) در شهر دمام که کشته‌ها و زخمی‌های فراوان داشت. در ادامه این پیام آمده است: ما ضمن محکوم کردن شدید این جنایات تروریستی سوال می‌کنیم آیا دولت عربستان موافق این اعمال است؟ اگر موافق نیست چرا جلوگیری نمی‌کند؟ چرا در اطراف مساجد و مراکز شیعیان نیروهای حفاظتی نمی‌گمارد؟ چرا نسبت به شهروندانش این چنین بی‌اعتناست؟ آیا فقط توانایی دارند کشور آّباد یمن را به ویرانه‌ای تبدیل کنند؟
* تلاش می‌کنیم نظرات رهبر معظم انقلاب را در حوزه‌های فرهنگی اعمال کنیم
علی جنتی وزیر ارشاد در حاشیه مراسم تجدید میثاق معاونان و مدیران این وزارتخانه و همچنین اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: سعی ما این است که به نظرات امام و مقام معظم رهبری درباره موضوعات مختلف از جمله سینما، ‌مطبوعات، رسانه‌ها و کتاب عمل کنیم، اما اینکه آیا ما در همه حوزه‌ها کاملا موفق بوده‌ایم، یا نه؟ بحث دیگری است.
* پرونده بابک زنجانی به دادگاه ارسال شد
سخنگوی قوه قضائیه درباره وضعیت پرونده بابک زنجانی، گفت: کیفرخواست این پرونده صادر و به دادگاه ارسال شده است، منتظر تعیین وقت برای این پرونده از سوی دادگاه هستیم تا به آن رسیدگی شود.
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای درباره آخرین وضعیت پرونده «م.ه» اظهار داشت: این پرونده در مرحله تجدید نظر خواهی قرار دارد و هنوز دادگاه تجدید نظر، اعلام نظری درباره تجدید نظرخواهی اعلام نکرده است.

** مردم سالاری۹۴/۳/۱۱
* برخورد بدون تبعیض با فساد باید در دستور کار قرار گیرد
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور درباره تصرف اراضی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم یک متر نسبت به اراضی ملی تجاوز صورت گیرد، گفت: برخورد بدون تبعیض با فساد باید در دستور کار قرار گیرد.
* امتناع عربستان از تحویل شهدای شیعه
عربستان به بهانه «تکمیل تحقیقات برای روشن شدن ابعاد پنهان انفجار الدمام» از تحویل اجساد قربانیان حادثه برای تشییع پیکرشان به خانواده‌های آنها خودداری کرد.
برخی از کارشناسان این ممانعت عربستان در تحویل اجساد قربانیان انفجار الدمام را به دلیل نگرانی آنان از تکرار مراسم با شکوه تشییع اجساد قربانیان انفجار القطیف و مشارکت ده‌ها هزار نفر در این تشییع می‌دانند.

** آرمان ۹۴/۳/۱۱
* دولت بر رعایت حقوق شهروندی پافشرده است
حجت‌الاسلام یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در نامه‌ای به فرمانده نیروی انتظامی از احقاق حق یک شهروند ایرانی مسیحی تقدیر و تشکر کرد. در نامه حجت‌الاسلام علی یونسی به فرمانده نیروی انتظامی آمده است: شما در دفاع از آن ایرانی عزیز ارمنی، نشان دادید پلیس جمهوری اسلامی ایران مجری قانون است و در اجرای قانون تبعیض و تفاوتی بین شهروندان قائل نخواهد بود. انتظار می‌رود که با صدور دستور ویژه به واحدهای تحت امر، از اقلیت‌های دینی و مذهبی در سراسر کشور، جدی‌تر از گذشته حمایت شود تا دیگر شاهد این قبیل اعمال غیراخلاقی و غیرقانونی نباشیم.

** فرهیختگان ۹۴/۳/۱۱
* حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که طرحی را برای امضای ۱۷۷ نماینده و با قید دو فوریت در هفته آینده تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهد کرد که بر اساس آن افرادی که نیازمند تامین معیشت هستند یارانه نقدی بیشتری دریافت می‌کنند.
به گفته او حدود شش میلیون نیازمند برای این طرح تخمین زده شده‌اند.
* موافقت مشروط انصارالله با قطعنامه شورای امنیت
نمایندگان انصارالله یمن که چند روز اخیر در مسقط به سر می‌برند، موافقت مشروط خود را با اجرای قطعنامه ۲۱۶ شورای امنیت درباره یمن اعلام و تاکید کرده‌اند در مقابل دستیابی به عفو عمومی و تضمین‌هایی مبنی بر عدم پیگرد قضایی، محاکمه یا مجازات به دلیل رخدادهای خشونت آمیز اخیر با این قطعنامه موافقت می‌کنند.

** ابتکار ۹۴/۳/۱۱
* استخوان ران وزیر امور خارجه آمریکا شکست
کمتر از دو سال بعد از ویلچر نشینی محمد جواد ظریف در مذاکرات هسته‌ای به علت کمر درد شدید، این بار وزیر امور خارجه آمریکا به علت شکستگی استخوان ران برای ادامه مذاکرات تا مهلت اعلام شده روی ویلچر خواهد نشست. جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در پی حادثه‌ای هنگام دوچرخه سواری در شرق فرانسه با هلی‌کوپتر به بیمارستانی در سوئیس منتقل شد.
* همه چیز به ایران بستگی دارد
وزیر امور خارجه عربستان از موضع سابق ریاض در خصوص یمن عقب نشینی و درباره سوریه نیز بر حمایت عربستان از تروریستها تاکید کرد.
وزیر خارجه عربستان گفت: ‌درباره موضوع مداخله کشورها از خارج از منطقه در امور منطقه عربی به ویژه ایران صحبت کردیم. ما امروز می‌توانیم روابط طبیعی با ایران برقرار کنیم اما این به رفتارهای ایران و مداخله نکردنش در امور منطقه و حمایت نکردنش از تروریسم بستگی دارد. ایران نباید اقداماتی انجام دهد که به ضرر منافع ملت‌ها و منطقه باشد. این مسئله به دست ایران است. بهبود روابط و عادی سازی روابط با ایران به خود این کشور بستگی دارد. ما در قبال مداخلات ایران در امور منطقه ساکت نخواهیم نشست.

** قدس ۹۴/۳/۱۱
* ۵۰۰ کودک عراقی
گروه تروریستی داعش در استانهای دیالی و الانبار نزدیک به ۵۰۰ کودک و نوجوان کمتر از ۱۶ سال را با هدف بکارگیری در عملیات تروریستی و انتحاری، ربوده است.
* برای کمک رسانی به یمن، امیدی به سازمان ملل نیست
وحید احمدی رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه انصارالله به عنوان نیروی مردمی می‌تواند در آینده سیاسی یمن تأثیر‌گذار باشد، گفت که نمی‌توان امیدی به سازمان ملل برای ایجاد شرایط مناسب جهت رساندن کمک‌ها به مردم یمن و برقراری آتش‌بس فوری دانست.

** اعتماد ۹۴/۳/۱۱
* نتانیاهو همچنان نگران است
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در حالی که یک ماه تا ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای ایران وگروه موسوم به ۱+۵ باقی مانده، ‌بار دیگر از برنامه هسته‌ای تهران ابراز نگرانی کرد. نتانیاهو که یک روز پس از دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا، صحبت می‌کرد، گفت: برنامه هسته‌ای ایران مایه نگرانی عمیق ما است.
* واشنگتن برای توافق هسته‌ای با ایران به اسرائیل باج می‌دهد
«مایک گراول» سناتور سابق آمریکایی اعلام کرد که برنامه واشنگتن برای افزایش کمک نظامی سالانه به رژیم صهیونیستی با هدف باج‌دهی به آنها در خصوص توافق هسته‌ای با ایران است.
مقامات آمریکایی و صهیونیستی در حال مذاکره در خصوص یک توافق ۱۰ ساله هستند که ارزشی بالغ بر ۴۵ میلیارد دلار دارد و این در حالی است که بسته کنونی کمک نظامی سالانه سه میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل در سال ۲۰۱۷ منقضی می‌شود.
* امیر محبیان: ناطق بیاید، اصولگرایان سنتی و تندرو با هم نبرد خواهندکرد.

** کلید ۹۴/۳/۱۱
* برنامه توسعه را به نتایج مذاکرات هسته‌ای گره نزده‌ایم
سخنگوی دولت گفت برنامه ششم توسعه را به نتایج مذاکرات گره نزده‌ایم.
محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به نشست‌های اخیر ایران و گروه ۱+۵ گفت: خود را آماده کرده‌ایم که اگر مذاکرات به نتیجه‌ای که مورد نظر است نرسد یا اصلاح توافقی صورت نگیرد، کشور را همانطور که در روزها و سال‌های سخت اداره کرده‌ایم، پیش ببریم و برای این موضوع برنامه داریم.
* کاری با فشارهای احتمالی وارده نداریم
رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: با تحمل و ایستادگی مقابل برخی مشکلات و فشارهای وارده، قانون اجرا می‌شود.
محمد حسین مقیمی، درباره احتمال وارد شدن برخی فشارها به وزارت کشور در جریان برگزاری انتخابات مجلس دهم اظهار کرد: اگر در این زمینه فشاری نیز وارد شود در وزارت کشور توجهی به این موضوعات نداریم و کار خود را طبق قانون انجام می‌دهیم.

** شهروند ۹۴/۳/۱۱
* استیضاح وزیر کشور در صورت تکرار لغو همایش‌ها و سخنرانی‌ها
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن اعتراض به رویه لغو سخنرانی‌ها و همایش‌ها توسط افراد خارج از نهادهای قانونی هشدار داد،‌در صورت تکرار موضوع وزیر کشور را استیضاح می‌کند. علی مطهری در نامه‌ سرگشاده‌ای به رئیس جمهوری، اظهار کرده است:‌گفته بودند «اگر این همایش برگزار شود، بدتر از شیراز می‌کنیم و قلم پایشان را می‌شکنیم» و متاسفانه استاندار و فرماندار هم به جای آن که بگویند ما طبق قانون با شما برخورد می‌کنیم، تسلیم قانون شکنان شدند.
* برخورد با موسسات مالی غیر مجاز توسط شورای امنیت ملی و ۳ قوه
رئیس کل بانک مرکزی در بیست و پنجمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی با اعلام رویه برخورد با موسسات مالی غیر مجاز و تخلف‌های بانکی خبر داد: در حال حاضر قوای سه گانه عزم جدی در برخورد با موسسات اعتباری غیر مجاز دارند و اخیرا در شورای عالی امنیت ملی این موضوع مطرح و ساماندهی بازار غیر مجاز پولی مد نظر قرار گرفت.
* تجارت خارجی ایران کاهش یافت
اگر چه دو ماه است که گمرک بر اساس آمارهای صادرات و واردات، تراز تجاری کشور مثبت اعلام می‌کند اما آمارها گویای کاهش حجم کل تجارت خارجی ایران نسبت به سال ۹۳ است.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی

جامعه مدرسین قلب تپنده حوزه و نظام است
حوزه/ آیت‌الله العظمی نوری همدانی با تجلیل از خدمات آیت‌الله یزدی در طول انقلال اسلامی، جامعه مدرسین را قلب تپنده حوزه و نظام دانستند. ایشان در چهارمین مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: یکی از وظایف ما حمایت از نظام اسلامی است؛ باید حامی این نظام باشیم؛ این نظام متولد و فرزند حوزه است و در دامان حوزه رشد کرده است و به همین خاطر باید از آن حمایت کنیم.

اطلاعیه جامعه مدرسین به مناسبت ایام الله چهاردهم و پانزدهم خرداد
اختصاصی/ جامعه مدرسین با صدور اطلاعیه‌ای، عموم ملت ایران را به شرکت در مراسم ۱۴ خرداد ماه در مرقد نورانی امام خمینی(ره) و استماع بیانات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» دعوت نمود. در بخش‌هایی از این اطلاعیه آمده است: مروری بر اندیشه‌های ملکوتی امام عظیم الشأن ما، راه را بیش از پیش روشن می‌سازد. آن عزیز سفر کرده همواره تأکید داشتند که این انقلاب متعلق به پابرهنگان است و لزوم ساده‌زیستی و خدمت خالصانه و تلاش مجاهدانه برای مستضعفین را همواره به مسؤولان گوشزد می‌فرمودند.
آمریکای جنایتکار و دیگر مستکبران عالم، امروز بیش از گذشته مستأصل شده‌اند و این حقیقت را به خوبی در امواج خروشان بیداری اسلامی و حوادث مهم عراق، سوریه، یمن و بحرین مشاهده می‌کنیم.

حوزه باید پاسخگوی نیازهای مردم و نظام باشد
رسا/ آیت‌الله یزدی درچهارمین نشست مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان این که اساتید و طلاب با توجه به مسائل روز و زمان باید پاسخ نیازهای مردم را بدهند گفت: طلاب باید به وزیر امور خارجه بگویند که اگر قرار دادی را امضا می‌کند چه چیزهایی را باید مدنظر قرار دهد، به وزیر کشور که می‌خواهد انتخابات را اجرا کند باید گفت که با اقوام و ملل چگونه برخورد کند. رییس شورای عالی جامعه مدرسین افزود: مجمع عمومی باید در انتخاب استاد، در اجازه دادن تدریس، متن برای تدریس و محل تدریس توجه لازم را داشته باشد

روحانیت تابع و طرفدار حزب و جناح خاصی نیست
ایرنا/ آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: روحانیت در طول تاریخ اسلام و انقلاب از تمامی کسانی که در جامعه تلاش می‌کنند حمایت کرده و این نهاد بدون خط کشی‌های معمول تابع و طرفدار هیچ حزب خاصی نبوده است. عضو جامعه مدرسین افزود: امروز روحانیت از یک پایگاه عظیم مردمی برخوردار است و همین پایگاه از روحانیت به عنوان یک مرجع پیروی می‌کند و مهمترین دلیل پیروی مردم از این نهاد، ارزش‌مداری و تلاش برای تحقق عدالت است.

نهضت امام خمینی(ره) زمینه‌ساز خودباوری و رشد علمی کشور شد
ایسنا/ آیت‌الله کعبی گفت: نهضت امام خمینی(ره) زمینه‌ساز خودباوری و رشد علمی کشور در عرصه‌های مختلف شد.
عضو جامعه مدرسین افزود: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی همان اسلام ناب محمدی را احیا کرد و در آن تمدن انسان‌ساز، بر پایه باورهای دینی و اعتقادی و علمی، برای رشد و پیشرفت و با مخالفت با جهالت و نادانی بر گرایش به علم و دانایی تاکید دارد.

فعالیت ۱۱ کمیته تخصصی در مجمع عمومی جامعه مدرسین
رسا/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: ۱۱ کمیته تخصصی در مجمع عمومی جامعه مدرسین فعالیت می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال با بیان اینکه سه طرح برای ارائه به شورای عالی تدوین شده خاطرنشان کرد: تهذیب و اخلاق، احیای علم کلام و مدارک و مدارج علمی عناوین این سه طرح هستند.

انتخابات مجلس و خبرگان الکترونیکی شد
ایسنا/ هیأت دولت عصر روز یکشنبه به ریاست رئیس جمهور تشکیل جلسه داد در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر اجرای الکترونیکی انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را به روش رایانه‌ای مورد تصویب قرار داد.

وارد کشمکش ‎سعودی ـ ایرانی ‎نمی‎شویم
تسنیم/ نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه عراق طرف کشمکش سعودی ـ ایرانی نیست، گفت که کشورش دروازه ایران نیست و وارد کشمکش‌های منطقه‌ای بین دو کشور نخواهد شد.
حیدر العبادی افزود: ما چیزی علیه عربستان نداشته و با آن دشمنی نکردیم و به هیچ کسی اجازه ندادیم از خاک عراق برای توهین به سعودی‌ها استفاده کند.

زمان محاکمه ۲ پلیس فاسد سعودی
تسنیم/ رئیس سازمان حج و زیارت از محاکمه ۲ پلیس فاسد سعودی تا قبل از ماه رمضان با حضور نماینده سازمان حج و زیارت ایران خبر داد و گفت: اجرای این حکم به منزله شروع عمره نخواهد بود.
اوحدی تاکید کرد: ما بعد از تشکیل دادگاه، مذاکرات را با وزارت حج عربستان طی سفری به این کشور شروع می‌کنیم و باید اطمینان از تامین امنیت زائران پیدا کنیم و بعد از آن تصمیم می‌گیریم که عملیات عمره را شروع کنیم.

انجام بی‌سابقه‌ترین عملیات نیروی هوایی ارتش سوریه
فارس/ ده‌ها سرکرده گروه تروریستی تکفیری «داعش» در بی‌سابقه‌ترین و بزرگ‌ترین عملیات نیروی هوایی ارتش سوریه در استان «رقه» کشته شدند. این عملیات نیروی هوایی ارتش سوریه علیه داعش در منطقه «عاید صغیر» واقع در ریف طبقه، از توابع استان رقه انجام شد که مهمترین و اصلی‌ترین پایگاه داعش در سوریه شمرده می‌شود.

رونمایی از موشک‌های میان‌برد انصارالله یمن
فارس/ انتشار تصاویری از موشک‌های ساخت جنبش انصارالله یمن با برد ۴۵ و ۷۵ کیلومتر، سعودی‌ها را غافلگیر کرد.
گفتنی است این موشک‌ در دو مدل طراحی شده است؛ که «النجم الثاقب ۱» دارای ۳ متر طول و برد ۴۵ کیلومتر است که قدرت حمل ۵۰ کیلوگرم مواد منفجره را دارد و «النجم الثاقب ۲» با برد ۷۵ کیلومتر، ۵ متر طول و قدرت حمل ۷۵ کیلو مواد منفجره است.

رسوایی آل‌سعود در همایشی در سنگال
ایکنا/ سفارت عربستان سعودی در داکارسنگال با گردهم آوردن گروه‌های مذهبی همسو گردهمایی بزرگی را در قالب تجمع جمعیات اسلامی سنگال و با موضوع «اسلام در برابر تروریسم» برگزار کرد.
در این مراسم پروفسور «انجای»، رئیس مرکز پژوهشی در دانشگاه داکار در مقابل سفیر عربستان، مصر، فلسطین، عمان، مراکش،‌ قطربا انتقاد از سیاست‌های دوگانه عربستان، آل‌سعود را حامی اصلی تروریسم در کشورهای اسلامی برشمرد و خاندان سعودی را از ادامه جنایات در یمن برحذر داشت.

لغو توافق با ایران
اولین اقدامم در صورت رئیس‌جمهور شدن است
فارس/ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌گوید اگر پیروز شود، بسیاری از اقداماتی را که باراک اوباما انجام داده، به عقب بازمی‌گرداند.
اسکات واکرافزود: لغو توافق هسته‌ای «وحشتناک» با ایران، اولین اقدام من خواهد بود.واکر ادامه داد: «ایران با آن زمان که من بچه بودم و آن کشور گروگان آمریکایی گرفته بود، تفاوت چندانی نکرده است.»

دیدار آمریکایی‌ها با اعضای انصارالله یمن
مهر/ منابع آگاه می‌گویند چهره‌هایی شاخص از جنبش انصارالله یمن با مسئولان آمریکایی در مورد یافتن راه حلی برای بحران یمن در مسقط دیدار می‌کنند.
راجح البادی سخنگوی دولت یمن گفت: مطلع شدیم که به درخواست آمریکا دیدارهایی وجود دارد و یک هواپیمای کرایه‌ای مسئولان انصارالله را به مسقط منتقل می‌کند.
بر این اساس اگر نشست عمان قطعی باشد، این اولین دیدار میان انصارالله و آمریکایی‌ها از زمان بحران یمن خواهد بود.

داعش به ده کیلومتری مرز ترکیه رسید
باشگاه خبرنگاران/ تروریست‌های گروه داعش با تسلط بر روستای" صوران" در شمال سوریه، به ده کیلومتری مرزهای ترکیه رسیدند.
صوران با توجه به نزدیک بودن به گذرگاه "باب‌السلامه" در مرز سوریه با ترکیه اهمیت راهبردی دارد.
گذرگاه باب السلامه یکی از خطوط پشتیبانی گروه‌های مسلح در استان حلب در شمال سوریه است که از آن برای انتقال سلاح و نیرو از مرزهای ترکیه به داخل سوریه استفاده می‌کنند.

سامانه موشکی انصارالله تمام خلیج فارس را پوشش می‎دهد
رسا/ عضو برجسته جنبش انصارالله یمن گفت: انصارالله موشک‌های پیشرفته‌ای را در اختیار دارد که در حمله نیروهای مردمی به پایگاه‌های نظامی عربستان در مناطق مرزی به دست آورده است.
وی همچنین افزود: باوجود این موشک‌ها وساخت موشک‌های النجم الثاقب تمام کشورهای خلیج فارس راپوشش می‌دهد.

پارازیت سعودی‌ها بر روی فرکانس الکوثرایران
تابناک/ فرکانس شبکه الکوثر در روزهای اخیر با پارازیت‌هایی از سوی عربستان سعودی مواجه شده است.
برنامه‌های این شبکه برای مخاطبان در کشورهای خاورمیانه، شمال آفریقا و اروپا پخش می‌شود. شبکه الکوثر با پخش برنامه‌های متنوع به افشای ناکامی عربستان سعودی در حمله به یمن پرداخته است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdjk0s.yt0zj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما